استانداری ایلام

استاندار ایلام در نشست ستاد ویژه‌ی اربعین‌حسینی استان:

⭕️هدف‌گذاری برای راه‌اندازی سه فروشگاه زنجیره‌ای در پایانه‌های مرزی مهران، برکت و پارکینگ بزرگ اربعین

⭕️هدف‌گذاری برای راه‌اندازی سه فروشگاه زنجیره‌ای در پایانه‌های مرزی مهران، برکت و پارکینگ بزرگ اربعین

⭕️هدف‌گذاری برای راه‌اندازی سه فروشگاه زنجیره‌ای در پایانه‌های مرزی مهران، برکت و پارکینگ بزرگ اربعین 

استاندار ایلام در نشست ستاد ویژه‌ی اربعین‌حسینی استان:
❑‌مدیران‌کل، پیگیر جذب اعتبارات از مرکز باشند/ اعتبار مورد‌‌نیاز برای ساخت ۱۵ المان‌ ویژه‌ی اربعین تأمین شد/ تلاش دانشگاه علوم پزشکی برای ساخت یک بیمارستان در کمتر از ۹ ماه در پایانه‌ی مهران ستودنی است/ مستندسازی اقدامات اربعین برای امیدآفرینی مردم در دستور کار قرار گیرد/ مستند و کتابچه‌ی اربعین تدوین می‌شود/ کل مسیر ایلام تا مهران چهار خطه می‌شود/ عمود‌های پل زائر تا میدان اربعین شماره‌گذاری شود/ فضای محیطی ایلام مهیای پذیرایی از زوار شود/ به گفته‌ی معاون امور استان‌های صدا و سیما در اربعین امسال روزانه ۱۰ ساعت ایلام روی آنتن زنده می‌رود

📲|به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، دکتر حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام روز شنبه ۳۱ تیرماه در نشست ستاد ویژه‌ی اربعین‌حسینی استان در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اجرای برنامه‌های فرهنگی اربعین گفت: اعتبار مورد نیاز برای ساخت ۱۵ المان‌ ویژه‌ی اربعین تأمین شده و سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام نسبت به احداث و نصب این المان‌ها تا قبل از اربعین اقدام کند

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص اربعین، افزود: از سال گذشته تاکنون اقدامات بسیار ارزنده‌ای در زیرساخت‌ها از جمله راه‌های مواصلاتی و تکمیل تجهیزات در پایانه‌ی مرزی انجام شده است. 

استاندار ایلام با تمجید از رییس دانشگاه علوم پزشکی استان برای ساخت بیمارستان در پایانه‌ی مرزی مهران، بیان داشت: این بیمارستان برای خدمت‌رسانی به زوار در کمتر از ۹ ماه ساخته شده است.

دکتر بهرام‌نیا با تاکید بر تکمیل زیرساخت‌های اربعین تا قبل از این کنگره‌ی بزرگ، گفت:  با وجود تاکید ویژه بر تکمیل زیرساخت‌ها، باید با برنامه‌ریزی منسجم و هدفمند، آب و غذا برای زوار تامین شود.

وی با تاکید بر این‌که کمیته‌های ۱۸ گانه‌ی ستاد اربعین‌حسینی استان، موضوعات و مشکلات مرتبط با اربعین را احصا کنند، افزود: روسای کمیته‌ها موظف به برنامه‌ریزی لازم برای تامین نیازهای زوار در ایام اربعین‌حسینی هستند.

استاندار ایلام با اشاره به اهمیت مدیریت توزیع آب در مرز مهران برای اربعین گفت: کمیته‌ی آب ستاد اربعین برای سازمان‌دهی توزیع آب، نصب آب‌سردکن، نصب آب‌پاش‌ها، استقرار تانکرهای آب‌رسانی، خرید ۴۰ دستگاه یخدان و ... اقدام کند.

دکتر بهرام‌نیا با قدردانی از اقدامات راهداری در بحث زیرساخت‌های اربعین در مسیرهای استان ایلام و مرز مهران افزود: سامان‌دهی پایانه‌های مهران، روکش آسفالت، نصب نیوجرسی و... به خوبی توسط راهداری انجام شده است.


استاندار ایلام یادآور شد: مدیران دستگاه‌های مرتبط با اربعین‌حسینی و مسوولان کمیته‌های ۱۸ گانه‌ی اربعین‌حسینی استان نسبت به اخذ اعتبارات از وزارتخانه‌های متبوع و از مرکز در راستای فراهم کردن خدمات مناسب به زوار اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با اشاره به ضرورت امیدآفرینی در جامعه و تشریح اقدامات انجام شده‌ی دولت سیزدهم به ویژه حوزه اربعین، گفت: مستندسازی اقدامات اربعین برای امیدآفرینی مردم در دستور کار اداره‌ی‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قرار گیرد، برای امورات فرهنگی نباید کوتاهی کنیم که در این راستا  کتابچه و مستند اربعین‌حسینی تدوین می‌شود. 

وی با تاکید بر اهتمام رسانه ها و صدا و سیمای مرکز استان در اربعین امسال، خاطرنشان کرد: به گفته‌ی معاون امور استان‌های صدا و سیما، در اربعین امسال روزانه ۱۰ ساعت ایلام روی آنتن زنده می‌رود که این می‌تواند فرصت بسیار خوبی برای استان باشد.

دکتر بهرام‌نیا از هدف‌گذاری برای راه‌اندازی سه فروشگاه زنجیره ای در پایانه‌های مرزی مهران، برکت و پارکینگ بزرگ اربعین خبر داد و گفت: در پایانه های مرزی مهران و برکت راه‌اندازی فروشگاه توسط اداره کل حمل و نقل جاده ای استان و در پارکینگ بزرگ اربعین توسط شهرداری مهران این مهم پیگیری شود.


🔹️گفتنی است در این نشست مصوب گردید اداره‌ی کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان از پل زائر تا میدان اربعین در پایانه‌ی مرزی مهران، عمودها(ستون‌ها و تیرهای برق) را شماره‌گذاری نماید.

🔹️همچنین در این نشست مصوب شد کارشناسان محیط زیست در پایانه‌ی مرزی مستقر شوند و بر اطراف شهر مهران، پایانه‌ی مرزی و محورها از نظر مسایل زیست‌محیطی نظارت کنند.

🗓️  شنبه ۳۱ تیرماه ۱۴۰۲
@ostandari_ilam

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است