استانداری ایلام

استاندار ایلام در نشست ستاد ویژه‌ی اربعین استان:

❑‌ مسیر امداد‌رسانی و کاپوتاژ خودروها برای ایام اربعین تعیین شد/

❑‌ مسیر امداد‌رسانی و کاپوتاژ خودروها برای ایام اربعین تعیین شد/

تاکید استاندار ایلام بر رفع دغدغه‌ی نماینده‌ی ولی‌فقیه در استان؛
🔹️در راستای رفع دغدغه‌ی نماینده‌ی ولی‌فقیه در استان و امام جمعه‌ی ایلام در خصوص توجه به امور فرهنگی در اربعین، در هر موکب یک روحانی مستقر شود

استاندار ایلام در نشست ستاد ویژه‌ی اربعین استان: 
❑‌ مسیر امداد‌رسانی و کاپوتاژ خودروها برای ایام اربعین تعیین شد/ همه‌ی مواکب طبق یک طرح تدوین شده جانمایی می‌شوند/ مدیر تمامی امور اربعین در شهرستان‌ها، «فرمانداران» هستند/ مدیران معین هر شهرستان برای اربعین مشخص می‌شوند

📲|به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، دکتر حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام روز شنبه ۳۱ تیرماه در نشست ستاد ویژه‌ی اربعین‌حسینی استان از مشخص شدن مسیر امداد‌رسانی و خط اضطراری کمک‌رسانی به زوار در ایام اربعین خبر داد و گفت: سال گذشته محل تردد زوار با مسیر امداد‌رسانی تداخل داشت که روز گذشته در برنامه‌ی بازدید از زیرساخت‌های اربعین و پایانه‌ی مرزی مهران، مقرر شد مسیر امداد‌رسانی، مجزا از محل تردد زوار مشخص شود تا وسایل نقلیه‌ی امداد‌رسان از این مسیر استفاده کنند.

وی با اشاره به توافق دکتر وحیدی وزیر کشور با وزیر کشور عراق برای کاپوتاژ از پایانه‌ی مرزی مهران، افزود: پیرو این توافقات باید شرایط را مهیا می‌کردیم که در این راستا روز گذشته، مسیر کاپوتاژ مشخص شد.

نماینده‌ی عالی دولت در استان ایلام ادامه داد: طی هفته‌های گذشته دو طرح برای جانمایی مواکب تدوین شد که از این دو طرح، یک طرح تعیین شد، بنابراین امسال  همه‌ی مواکب طبق یک طرح تدوین شده جانمایی می‌شوند.

وی بر تعیین مدیران معین برای شهرستان‌های زائرپذیر تاکید کرد و گفت: برای کمک به فرمانداران و خدمت‌رسانی به زوار، مدیران معین برای هر شهرستان به زودی مشخص می‌شود و پس از مشخص شدن در شهرستان‌های زائرپذیر، به زوار خدمت‌رسانی می‌کنند.


رئیس ستاد اربعین استان ایلام در ادامه با بیان این‌که کار محوطه‌سازی پارکینگ شماره ۲ اربعین و عملیات آسفالت معابر آن، هفته‌ی آینده انجام می‌شود، گفت: در هر کدام از  پارکینگ‌های  اربعین مهران، ۷۲ چشمه سرویس بهداشتی و نمازخانه به مساحت ۳۰۰ متر در حال ساخت است.

وی اضافه کرد: کار دیوارکشی محوطه‌ی پارکینگ اربعین ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا هفته‌ی آینده تکمیل می‌شود.

دکتر بهرام‌نیا با بیان این‌که عملیات نصب ۸ کیلومتر نیوجرسی در دو پارکینگ اربعین به زودی آغاز می‌شود، افزود: هشت ناحیه برای پارک خودرو در این پارکینگ مشخص شده و سیستم پایش دوربین به تعداد ۱۲ عدد برقرار می‌شود. همچنین ۲۴ برج نوری در دو پارکینگ شماره ۱ و ۲ نصب می‌شود و ۴۰۰ چراغ روشنایی جدید در پارکینگ شماره یک نصب می‌شود.

وی بیان داشت: پارکینگ شماره ۱ اربعین با ۵۵ هکتار و پارکینگ شماره ۲ با ۲۵ هکتار و در مجموع ۲ پارکینگ اربعین با ۸۰ هکتار مساحت، ظرفیت پارک حداقل ۱۰۰ هزار خودرو را دارد و علاوه بر این با در نظر گرفتن پارکینگ‌های خصوصی و دولتی در مجموع ظرفیت پارک برای حدود ۱۸۰ هزار خودرو برای اربعین امسال در شهر مهران فراهم است.


🗓️  شنبه ۳۱ تیرماه ۱۴۰۲

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است