استانداری ایلام

استاندار ایلام

توسعه زیرساخت‌ها نقش موثری در کاهش تصادفات جاده‌ای و ترافیک دارد

توسعه زیرساخت‌ها نقش موثری در کاهش تصادفات جاده‌ای و ترافیک دارد

استاندار ایلام:
❑‌توسعه زیرساخت‌ها نقش موثری در کاهش تصادفات جاده‌ای و ترافیک دارد/ با توسعه راه‌های استان و همراهی دستگاه‌های اجرایی مرتبط و پلیس، استان ایلام موفق به کسب رتبه نخست استان ایلام در کاهش تصادفات شد


📲|به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، دکتر حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام امروز چهارشنبه ۲۱ تیرماه در همایش بانوان فرهنگ‌یار ترافیک در هتل زاگرس شهر ایلام  با قدردانی از پیشگام شدن بانوان در امر فرهنگ‌سازی ترافیک گفت: یکی از مهمترین راهکارها در کاهش ترافیک، آموزش است که باید استمرار یابد، ادارات مربوطه هم هر کدام به سهم خود باید ورود و نقش آفرینی کنند؛ به همان اندازه که دولت امورات مربوطه را به مردم واگذار کرده به همان میزان نیز موفقیت حاصل شده است.

وی خاطرنشان کرد: نقش دولت در این حوزه توسعه زیرساخت‌ها است و در همین راستا نسبت به ایجاد این زیرساخت‌ها در سطح استان اقدام و در اربعین سال گذشته ۲۰ کیلومتر راه آسفالت چهار خطه ایجاد شد، نتیجه این اقدامات منجر به کاهش ۵۰ درصدی تصادفات جاده ای در مقام مقایسه با سال گذشته و کاهش ۲۳ درصدی مرگ و میر جاده‌ای شد.

دکتر بهرام‌نیا با بیان اینکه این کاهش آمار با کمک مجموعه راهور، راهداری و راه و شهرسازی و همچنین استفاده از سایر ساز و کارهای موثر به دست آمد، گفت: تلاش ها در جهت کاهش تصادفات جاده ای و مرگ و میر جاده‌ای، چه در حوزه درون شهری و چه برون شهری باید ادامه یابد.

وی با بیان اینکه ترافیک علاوه بر حوزه‌های اجتماعی، تاثیر مستقیمی بر روح و روان رانندگان دارد، گفت: برنامه‌ریزی‌ها باید به گونه‌ای صورت گیرد تا زمان مردم در ترافیک سپری نشود، این مورد از مطالبات به حق مردم است. 

نماینده عالی دولت در استان در ادامه با اشاره به اینکه یک هزار و ۱۱۵ هکتار بافت فرسوده‌ داریم، تاکید کرد: به منظور ایجاد بافت جدید و تعریض خیابان‌ها، کسانی که در این رابطه اقدام نمایند از یکسری امتیازات از جمله استفاده از تسهیلات کم بهره، تخفیف نظام مهندسی و عوارض شهرداری برخوردار می‌شوند. 

وی عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون نیز در جهت اصلاح جاده‌های استان، ۱۵۰ کیلومتر از راه‌های استان آسفالت شد و تا ۲۰ روز آینده این میزان به ۲۵۰ کیلومتر می رسد. علاوه بر این، ۴۰ میلیارد تومان برای حذف پیچ‌های خطرناک در نظر گرفته شده است.

استاندار ایلام خاطرنشان کرد: سال گذشته و بنا بر تأکید ریاست محترم جمهور مبنی بر کاهش تصادفات، این مهم در استان و با تدابیر لازم ۷۵ درصد کاهش یافت و ایلام در مقیاس ملی اولین استان در کاهش تصادفات مرگ و میر شناخته شد، ایلام همچنین در ایام نوروز نیز استان ایلام موفق به کسب رتبه دوم کاهش تصادفات شد.

🗓️  چهارشنبه ۲۱  تیرماه ۱۴۰۲
@ostandari_ilam

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است