استانداری ایلام

معاون سیاسی، امنیتی استانداری ایلام:

اربعین بهترین فرصت برای اجرای برنامه‌های فرهنگی، دینی و ترویج معارف اسلامی است

اربعین بهترین فرصت برای اجرای برنامه‌های فرهنگی، دینی و ترویج معارف اسلامی است

معاون سیاسی، امنیتی استانداری ایلام:
❑اربعین بهترین فرصت برای اجرای برنامه‌های فرهنگی، دینی و ترویج معارف اسلامی است

📲|به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، «محمدسبحان حسنی»، امروز دوشنبه ۵ تیرماه در دیدار با مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و‌جوانان گفت: استان ایلام بعنوان دروازه عتبات عالیات، همیشه و در طول سال، تحت تأثیر فضای اربعین است و این نعمت بزرگی است که شامل مردم استان شده است.

وی با بیان اینکه هر سال که می‌گذرد بر وسعت این دریای خروشان در ابعاد مختلف افزوده می شود، اظهار کرد: پیاده روی اربعین تنها یک پیاده‌روی صرف نیست و حاوی پیام‌های بزرگی است و دشمن از این حضور مردم هراس دارد، لذا این حماسه باشکوه فرصتی برای جهان تشیع است که از آن حداکثر استفاده را ببرد.

حسنی، خواستار جهت‌دهی و سازماندهی این حرکت عظیم مردمی شد و افزود: همه دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه‌ها باید به این موضوع ورود کنند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام با بیان اینکه، اربعین بهترین فرصت برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و دینی است، تاکید کرد: دستگاه‌هایی که در حوزه فرهنگ فعالیت دارند نیز باید با برنامه‌ریزی منسجم‌تری به این عرصه ورود کنند تا از این طریق پیامدهای فرهنگی اربعین برجسته شود؛ نقش وزارت ورزش و جوانان با توجه به ورود درخشان، در طی سال گذشته به موضوع اربعین هم قابل توجه است.

حسنی با اشاره به اینکه حضور ورزشکاران در مراسم پیاده روی اربعین در ترویج این حماسه باشکوه اهمیت بسزایی دارد، اضافه کرد: ایجاد موقف‌گاه‌های ویژه ورزشکاران در طول مسیر پیاده l‌روی زائران می‌تواند موثر واقع شود و در کنار این موارد ایجاد نمازخانه در کنار هر موکب مورد تأکید است و لازم است بسترها و زیرساخت‌های این حوزه نیز فراهم شود.

معاون استاندار ایلام عنوان کرد: انتظار می رود وزارتخانه‌ها، موکب متناسب با فعالیت خود در جهت خدمات دهی به زوار ایجاد کنند و با توجه به گستردگی این حرکت بزرگ دینی و حضور میلیونی زائران در استان، سایر استان‌ها و وزارتخانه‌ها در این راستا کمک کار باشند.

حجت الاسلام والمسلمین احدی نیز در این دیدار گفت: سال گذشته و برای اولین بار ستاد اربعین در وزارت ورزش و جوانان تشکیل شد که طی آن ویژه برنامه‌ها و اقدامات مهمی در حوزه اربعین به خصوص در مبحث فرهنگی اجرا شد.

وی اظهار کرد: سال گذشته تعداد ۱۵۰ اماکن ورزشی در سطح کشور و استان‌های مرتبط، در اختیار اربعین قرار گرفت و علاوه بر این برنامه‌های ویژه ای همچون دوره‌های تخصصی ویژه پیاده روی و طب ورزشی به جامعه هدف ارائه شد.

مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و‌جوانان افزود: امسال نیز همچون سال گذشته، وزارت ورزش و جوانان برای کمک و خدمات دهی به زائران و اربعین، آمادگی کامل دارد.

🗓️ | دوشنبه ۵  تیرماه ۱۴۰۲ 
@ostandari_ilam
                        ┄┄┅┅┅❅🇮🇷❅┅┅┅┄

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است