استانداری ایلام

استاندار ایلام در همایش فرمانداران:

وفاق و همدلی موجب تعالی، توسعه و پیشرفت شهرستان‌ها می‌شود/ عملکرد دولت در همه‌ی ابعاد برای مردم تبیین و تشریح شود

وفاق و همدلی موجب تعالی، توسعه و پیشرفت شهرستان‌ها می‌شود/ عملکرد دولت در همه‌ی ابعاد برای مردم تبیین و تشریح شود

استاندار ایلام در همایش فرمانداران:
❑ وفاق و همدلی موجب تعالی، توسعه و پیشرفت شهرستان‌ها می‌شود/ عملکرد دولت در همه‌ی ابعاد برای مردم تبیین و تشریح شود/ با اهتمام بانک‌های استان ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات تکلیفی تبصره‌ی ۱۸ استان به بیش از یک هزار و ۳۰ میلیارد تومان ارتقا یافت

 

📲|به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، دکتر حسن بهرام‌نیا، استاندار ایلام امروز پنجشنبه ۲۵ خردادماه در همایش فرمانداران استان در سالن جلسات فرمانداری شهرستان چرداول با تقدیر از میزبانی فرمانداری چرداول برای همایش فرمانداران گفت: مردم چرداول مردمی غیرتمند و مومن هستند و ولایتمداری خود را در آزمون‌های مختلف اثبات کرده‌اند‌‌.

وی با بیان این‌که وفاق و همدلی موجب تعالی، توسعه و پیشرفت شهرستان‌ها می‌شود، اظهار کرد: در سایه‌ی این تعاملات توسعه‌ی استان رقم می‌خورد و امروز تعامل خوبی در شهرستان‌ها حاکم است.

دکتر بهرام‌نیا خاطر نشان کرد: در آستانه‌ی ۲۸ خردادماه، دومین سال‌روز انتخابات ریاست محترم‌جمهوری و استقرار دولت مردمی به‌عنوان روز امید هستیم که لازم است عملکرد دولت در همه‌ی ابعاد برای مردم تبیین و تشریح شود.

استاندار ایلام یادآور شد: شروع به کار دولت سیزدهم با چالش‌های سختی مواجه بود و با یک هزار و ۴۰۰ هزار میلیارد بدهی از دولت قبل و همزمانی با شرایط سخت کرونا، قدم‌های بزرگی برداشته شد.

نماینده‌ی عالی دولت در استان اضافه کرد: وعده‌های دولت در زمینه‌های مختلف از جمله اشتغال و مسکن در حال محقق شدن است و در نهضت ملی مسکن و اشتغال، ایلام از جایگاه خوبی در مقیاس ملی برخوردار است.

وی با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن گفت: اقدام بزرگی که تنها در استان ایلام صورت گرفت، اخذ مجوز برای احداث مسکن ویلایی در دو شهرستان دهلران و مهران است که علاوه بر این، تمهیدات لازم برای تأمین زمین مورد نیاز در سایر شهرستان‌هایی که با مشکل زمین مواجه بودند نیز اندیشیده شده است، به‌طور نمونه در هفته‌های گذشته مراسم کلنگ‌زنی ۱۶۵۰ قطعه زمین برای نهضت ملی مسکن در دهلران انجام شد.

وی در ادامه با اشاره به اهتمام دولت برای حل مشکلات بزرگ و طرح‌های نیمه‌تمام اظهار کرد: واگذاری یک‌هزار و ۳۶۲ قطعه زمین به طایفه‌ی کاید‌خورده به‌عنوان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم دهلران بود که پس از سال‌ها سال محقق شد.

وی در ادامه با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای جذب تسهیلات اشتغالزایی به استان نیز خاطرنشان کرد: با اهتمام بانک‌های استان ۷۰۰ میلیاردتومان تسهیلات تکلیفی تبصره ۱۸ استان به بیش از یک هزار و ۳۰ میلیارد تومان ارتقا یافت و میانگین جذب تسهیلات تبصره‌ی ۱۶ در کل کشور ۱۹ درصد، اما ایلام با ۳۵ درصد بالاتر از میانگین کشوری است؛ تلاش‌ها در جهت رفع موانع تولید باعث شد تا طی این مدت ۱۱۲ کارگاه نیمه فعال، دوباره فعال شوند.


📲|استاندار ایلام در بخش دوم سخنان خود در همایش فرمانداران در شهرستان چرداول در روز پنجشنبه ۲۵ خردادماه، با بیان این‌که توزیع اعتبارات استانی با نگاه بر توسعه‌ی مناطق کم‌برخوردار است، گفت: به‌عنوان نمونه در شهرستان ملکشاهی به اندازه‌ی چندین سال به اعتبارات این شهرستان افزوده شده که منجر به توسعه و رفع محرومیت در این شهرستان می‌شود و در مجموع اعتبارات شهرستان‌ها در مقام مقایسه با گذشته چند برابر شده است.

وی در ادامه با تأکید بر اعلام آمادگی همه‌ی فرمانداران برای آماده‌سازی مکان‌ها و سایت‌های اسکان زوار در اربعین اظهار کرد: متناظر ستاد اربعین استان، ستاد اربعین در همه‌ی شهرستان‌های استان تشکیل شود و از هم اکنون اقدامات لازم و اساسی در جهت تأمین امکانات و زیرساخت‌های مهم باید در دستور کار قرار گیرد. مدیران معین شهرستان‌های زائرپذیر استان برای اربعین مشخص شوند.

دکتر بهرام‌نیا افزود: توزیع اعتبارات امسال اربعین بین شهرداری‌ها متناسب با جمعیت زائران و در جهت توسعه‌ی زیرساخت‌های اربعین خواهد بود و این اعتبارات نباید در حوزه‌های دیگری هزینه شود‌.

نماینده‌ی عالی دولت در استان در ادامه با اشاره به دیدار اخیر با سردار حزنی، دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی کل سپاه، افزود کمک‌های خوبی در جهت تعمیر، مرمت و تجهیز مساجدی که در بین مسیر چرداول تا مهران هستند، صورت گیرد.

دکتر بهرام‌نیا در ادامه با تأکید بر استفاده از ظرفیت مردم برای اربعین اظهار داشت: برنامه‌ریزی لازم برای مهیا شدن یک فضای اربعینی در استان از سوی فرمانداران فراهم شود.

استاندار ایلام همچنین در ادامه با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در سال جاری  افزود: رعایت اصل بی‌طرفی و برگزاری انتخابات سالم، بانشاط و با حضور حداکثری مورد تأکید است.

 

 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است