استانداری ایلام

استاندار ایلام در نشست ستاد اربعین استان:

خدمات‌رسانی به زائران اباعبدالله ( ع ) موهبت الهی و یک افتخار بزرگ است.....

خدمات‌رسانی به زائران اباعبدالله ( ع ) موهبت الهی و یک افتخار بزرگ است.....

خدمات‌رسانی به زائران اباعبدالله ( ع ) موهبت الهی و یک افتخار بزرگ است.....

استاندار ایلام در نشست ستاد اربعین استان:
❑ متناظر ستاد اربعین استان، ستاد اربعین در ۱۲ شهرستان تشکیل می‌شود/ مدیران معین شهرستان‌های زائرپذیر استان برای اربعین مشخص می شوند/ ساماندهی تمامی مواکب برای اربعین در دستور کار است/مکان استقرار همه دستگاه‌های خدمات رسان و جایگاه های سوخت اضطراری برای اربعین در مهران مشخص می‌شود/ به زودی درب‌های جدید در نقطه صفر مرزی با هدف تسهیل در تردد زوار ایجاد می شود/ رسانه‌ها شکوه کنگره اربعین ۱۴۰۱ را به خوبی به تصویر کشیدند/ سال گذشته ۵۰۰ نفر از جامعه روحانیون سراسر کشور در مرز مهران به زائران خدمات‌رسانی کردند

📲|به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، دکتر حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام روز چهارشنبه ۲۴ خردادماه در نشست ستاد اربعین استان اظهار داشت: خدمت‌رسانی به زائران اباعبدالله ( ع ) یک افتخار بزرگ است و با ورود همه مدیران استان بعنوان مدیران معین در شهرستان‌های زائرپذیر، خادمی زوار به‌عنوان یک افتخار بزرگ نصیب همه مدیران استان می‌شود.

وی با تاکید بر اعلام آمادگی همه فرمانداران برای آماده‌سازی مکان‌ها و سایت‌های اسکان زوار در اربعین افزود: متناظر ستاد اربعین استان، ستاد اربعین در ۱۲ شهرستان استان تشکیل می‌شود.

وی بر لزوم جانمایی و تعیین مکان‌هایی مشخص برای ایجاد مواکب و محل استقرار دستگاه‌های خدمت‌رسان در اربعین تاکید کرد و بیان داشت: ساماندهی مواکب و دستگاه‌های خدمات‌رسان در مهران در دستور کار قرار دارد.

نماینده عالی دولت در استان ایلام تاکید کرد: امسال با استفاده از تجربیات سال گذشته برای اربعین پیش رو خلع‌ها و کمبودها را برطرف کنیم تا شاهد سفری ایمن، راحت با ارائه بیشترین خدمات به زوار باشیم.

دکتر بهرام‌نیا با اشاره مسیر پدافندی اربعین در مهران تاکید کرد: با توجه به مدت زمان کم تا برگزاری کنگره بزرگ اربعین، مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای استان،مدیر اجرایی منطقه آزاد مهران و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان عملیات این مسیر را در اسرع وقت آغاز کنند.  

وی با اشاره به ضرورت واگذاری تمامی مدارس با تصمیم ستاد اربعین استان، بیان داشت: همه مدارس استان باید با تصمیم ستاد اربعین استان در ایام اربعین با ساماندهی دقیق برای اسکان زوار عتبات عالیات در‌نظر گرفته شوند.

دکتر بهرام‌نیا در ادامه با اشاره به بازدید اخیر از پایانه مرزی و تماس تلفنی با عمید عاطف، مدیر پایانه مرزی زرباطیه گفت: توافقات لازم برای افزایش درب‌های ورود و خروج برای تسهیل در تردد زوار اخذ شد و به زودی درب‌های جدید در نقطه صفر مرزی ایجاد می‌شود.

استاندار ایلام همچنین با قدردانی از نقش جامعه روحانیت در برگزاری باشکوه اربعین ۱۴۰۱، خاطرنشان کرد: سال گذشته ۵۰۰ نفر از جامعه روحانیون سراسر کشور در مرز مهران به زائران خدمات رسانی کردند و با همراهی آنان نماز جماعت سه وعده اقامه و نمایش معنوی و توزیع پوستر‌های مرتبط با اربعین و عاشورا در راستای معرفت افزایی و تبیین نهضت عاشورا به خوبی انجام شد.

وی با قدردانی از اهتمام رسانه‌های استان در اربعین ۱۴۰۱، اضافه کرد: رسانه‌ها شکوه  کنگره اربعین ۱۴۰۱ را به خوبی به تصویر کشیدند.


📲|به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، دکتر حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام روز چهارشنبه ۲۴ خردادماه در نشست ستاد اربعین استان با بیان اینکه تمهیدات لازم برای پارک ۱۸۰ هزار خودرو در اربعین ۱۴۰۲ اتخاذ شده است، گفت: سال گذشته بصورت شناور در داخل و اطراف شهر مهران ۴۰ هزار  و ۱۰۰ هزار خودرو در پارکینگ بزرگ اربعین و سایر پارکینگ های مهران پارک شد که با الحاق ۲۵ هکتار دیگر به پارکینگ اربعین، ظرفیت پارک ۴۰ هزار خودرو در مهران افزایش یافت و امسال تلاش داریم در مجموع طرفیت پارک ۱۸۰ هزار خودرو بصورت شناور را در مهران  فراهم کنیم.


وی در ادامه افزود: امسال باید همه پارکینگ‌های عمومی و خصوصی مهران ساماندهی و تعداد این پارکینگ مشخص و دستگاه‌های متولی بر این مجموعه‌ها بصورت مستمر نظارت کنند.

 استاندار ایلام یکی از مهم‌ترین الزامات برای فعالیت پارکینگ‌ها در مهران را داشتن سیستم اطفاء حریق عنوان کرد و گفت: باید همه خدمات ایمنی از جمله آتش‌نشانی و سایر دستگاه های خدمات رسان در پارکینگ‌ها مستقر باشند.

نماینده عالی دولت در استان ایلام همچنین به ضرورت پایش و تجهیز پارکینگ بزرگ اربعین به دوربین های مدار بسته تاکید کرد و افزود: ایجاد یک مرکز مانیتورینگ برای پایش لحظه‌ای کل پارکینگ اربعین مطرح و در‌دست پیگیری است.

استاندار ایلام تاکید کرد: با استفاده از تجربیات سال‌گذشته با برطرف کردن کمبودها و خلع های موجود، خدمات زیرساختی از جمله روشنایی کامل، استقرار آبسردکن‌ها، ایجاد چشمه سرویس های بهداشتی و افزایش تعداد آنها، افرایش دوربین‌ها و دیگر اقدامات مورد نیاز  در پارکینگ بزرگ اربعین در دستور کار قرار دارد‌.

دکتر بهرام‌نیا با قدردانی از حمایت وزارت نیرو در اربعین، گفت: سال گذشته از نظر تامین آب و برق مشکلی نداشتیم که امسال نیز ضرورت دارد همه دستگاه‌های عضو ستاد اربعین در این راستا  آمادگی کامل داشته باشند.

نماینده عالی دولت در استان ایلام با اشاره به موافقت وزیر کشور برای ترک تشریفات برخی پروژه های مهم و ضروری اربعین، تصریح کرد: یکی از شروط مهم ترک تشریفات تکمیل و افتتاح طرح تا قبل اربعین ۱۴۰۲ است.

وی اعلام کرد: رئیس ستاد اربعین استانداران هستند و تمامی تصمیمات نهایی در خصوص اربعین در هر استان توسط استانداران اتخاذ می شود، همچنین مدیرکل دفتر امنیتی و انتظامی اسنانداری ایلام دبیر ستاد اربعین استان است.

گفتنی است در این نشست حجت شاکیان مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان نیز بعنوان مسئول کمیته خدمات شهری اربعین معرفی شد.

 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است