استانداری ایلام

مهم ترین عوامل در زمینه فرزندآوری و جوانی جمعیت عامل فرهنگ است که می بایست به درستی تبیین شود

مهم ترین عوامل در زمینه فرزندآوری و جوانی جمعیت عامل فرهنگ است که می بایست به درستی تبیین شود

مهم ترین عوامل در زمینه فرزندآوری و جوانی جمعیت عامل فرهنگ است که می بایست به درستی تبیین شود

مهم ترین عوامل در زمینه فرزندآوری و جوانی جمعیت عامل فرهنگ است که می بایست به درستی تبیین شود
با عنایت به ضرورت تلاش جمعی در راستای کاهش آسیب های جمعیتی استان (نرخ منفی باروری) نخستین رویداد استانی جایزه جوانی جمعیت با همکاری اداره کل ورزش و جوانان راس ساعت 10 صبح روز چهارشنبه مورخ 1402/3/10  در محل سالن همایش اداره کل تبلیغات اسلامی ؛با حضور معاون محترم سیاسی امنیتی استانداری همراه با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی برگزار گردید.
ابتدا خانم الیاس پوریان مدیرکل دفتر امور زنان وخانواده ضمن عرض خیر مقدم گفتند: براساس 
ظرفیت های قانونی بسترساز و تسهیل گر فعالیت دستگاه ها و بخش های متولی در اجرای قانون جوانی جمعیت دفتر امور بانوان و خانواده است و مطابق ماده 19 از قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت بایستی هر ساله مطابق شاخص های تدوین شده برگزار گردد؛ امسال نخستین سال برگزاری این رویداد در سطح ملی بود که اکنون با برگزاری رویداد در سطح استان در تلاش برای ساختن ایرانی قوی و اثرگذار و در حال پیشرفت هستیم.
ایشان افزودند : در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت وظایف مختلفی برای هر دستگاه در نظر گرفته شده است،اما مهم تر از آن این است که هر فرد در جایگاه خود و به سهم خود به شعار (سهم من از جوانی ایران چیست؟ ) توجه داشته باشد.
سپس جناب آقای حسنی معاون محترم سیاسی امنیتی استاندار با تبریک سالروز میلاد امام هشتم گفتند:یکی از نگرانی ها و دغدغه های مهم کاهش نرخ رشد جمعیت و پیر شدن جمعیت کشور و پیامدهای منفی ناشی از آن است و اهمیت این مسئله است که باعث شده تا رهبر فرزانه انقلاب به طور جدی به این موضوع ورود نموده و هشدارهای لازم در این خصوص را بیان کنند.
معاون سیاسی امنیتی با اشاره به اینکه اینکه تولید محتوا و فرهنگ سازی با هدف و محوریت فرزندآوری و حمایت از بنیان خانواده یکی از وظایف مهم دستگاه های اجرایی است، گفت: یکی از مهم ترین عوامل در زمینه فرزندآوری و جوانی جمعیت عامل فرهنگ است که می بایست به درستی تبیین 
شود.
ایشان افزودند: اهمیت این موضوع منجر به تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت شده که در آبان ماه سال 1400 این قانون بعد از تصویب مجلس توسط ریاست محترم جمهور ابلاغ گردید. همچنین ستاد ملی جمعیت به ریاست رییس جمهور تشکیل شد و برای حدود 12 وزارتخانه در این قانون تکالیفی معین گردید که اگر این تکالیف به مرحله اجرا برسد بر مبحث جوانی جمعیت و رشد نرخ جمعیت تاثیر شایان توجه خواهد داشت
لازم به ذکر است :درراستای برگزاری این رویداد استانی؛شاخص های رویداد در 7 بخش:خانواده،رسانه،سازمانهای مردم نهاد،دستگاه های اجرایی،شرکت ها و موسسات خصوصی،مدیران و نخبگان در سطح استان ابلاغ گردید و در استان ایلام با توجه به آثار دریافت شده گزینش منتخبین در 5 بخش انجام گرفت.
در پایان این مراسم از برگزیدگان بخش های مختلف رویداد با اهدای هدیه و لوح تقدیر قدردانی گردید؛همچنین ادارات کل ورزش و جوانان استان،میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان و سازمان تبلیغات اسلامی استان به عنوان دستگاه های اجرایی برتر در حوزه جوانی جمعیت معرفی شدند

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است