استانداری ایلام

استاندار ایلام

✔️ از فرآوری بلوط بیش از ۵۰ محصول می‌توان تولید کرد

✔️ از فرآوری بلوط بیش از ۵۰ محصول می‌توان تولید کرد

ماموریت استاندار در مسیر توسعه‌ی استان از تهران تا ایلام/ نگاه توسعه مدارانه استاندار ایلام به ظرفیت‌های استان/فرآوری بلوط بستر‌ساز رونق اقتصادی و اشتغال استان ایلام ...

استاندار ایلام:
✔️ از فرآوری بلوط بیش از ۵۰ محصول می‌توان تولید کرد

💢 دکتر حسن بهرام‌نیا روز چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۲  در نشست هماهنگی‌ که برای فرآوری بلوط در استان برگزار شد، گفت: بیش از ۵۰ محصول از محل فرآوری بلوط حاصل می‌شود که می‌تواند در افزایش میزان اشتغال‌زایی استان بسیار موثر باشد و به رونق اقتصاد استان نیز کمک کند.

🔰 وی با اشاره به این‌که بلوط به‌عنوان یک نعمت خدادادی در استان ایلام به میزان فراوان در دسترس است، افزود: این محصول و مواد اولیه‌ی آن با حمایت و نگاه مثبت مدیران دستگاه‌های اجرایی فرآوری می‌شود.

🔰 دکتر بهرام‌نیا با بیان این‌که فرآوری محصول بلوط می‌تواند تکمیل کننده‌ی زنجیره‌ی ارزش افزوده محصولات در استان باشد، خاطرنشان کرد: فرآوری بلوط و تولید چندین محصول از آن یک ظرفیت بسیار خوب برای استان است و به‌عنوان یک زنجیره‌ی به هم پیوسته، رونق اقتصاد و اشتغال‌زایی را برای استان به دنبال خواهد داشت.

🔰 وی در ادامه خواستار اهتمام و همکاری اداره‌کل صمت، فنی و حرفه‌ای، تعاون روستایی و کمیته امداد استان برای حمایت از اقتصاد بلوط در استان شد و گفت: باید از ظرفیت پارک علم و فناوری استان نیز  برای فرآوری بلوط در استان بهره‌گرفته شود.

♦️ گفتنی است در پایان این نشست استاندار ایلام ضمن مامور نمودن معاون اقتصادی استاندار برای استفاده از ظرفیت‌های استان در مسیر توسعه در فرآوری درخت بلوط، به دانشگاه علوم پزشکی استان دستور داد از نظر آزمایشگاهی موارد استفاده‌ی بلوط را مورد بررسی قرار دهد و به‌عنوان یک طرح تحقیقاتی اثرات بیولوژیکی آن مشخص و نتایج آن را اعلام نماید.

پ.ن: استاندار ایلام در مدت حضور در استان نشان داده است که راه توسعه‌ی استان از مسیر ظرفیت‌های عمده‌ی استان می‌گذرد که در این راستا تمرکز دکتر بهرام‌نیا بر حوزه‌ی نفت و گاز و پتروشیمی استان گواهی بر این مدعا است.

دکتر بهرام نیا امروز نیز در ادامه برنامه‌های توسعه‌ای خود در جهت استفاده از ظرفیت‌های خدادادی استان بعد از پیگری مسائل و مشکلات در مرکز بلافاصله بدون فوت وقت برای حضور در نشست از پیش تعیین شده‌ی هماهنگی برای فرآوری بلوط در استان که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، امام‌جمعه و فرماندار ایوان‌غرب، معاون دانشگاه علوم‌پزشکی، مدیران کل صمت، جهادکشاورزی، منابع طبیعی، استاندارد، کمیته امداد، شهرک‌های صنعتی، پارک علم و فناوری استان و ... برگزار شد، به استان برگشت.

🗓️  چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲
@ostandari_ilam

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است