استانداری ایلام

استاندار ایلام

بیش از ۸۰ درصد اعتبارات به حوزه های علمیه استان تخصیص یافت/ حوزه های علمیه نقش مهمی در  احیای فرهنگ غنی اسلام و حفظ باورهای دینی دارند

بیش از ۸۰ درصد اعتبارات به حوزه های علمیه استان تخصیص یافت/ حوزه های علمیه نقش مهمی در  احیای فرهنگ غنی اسلام و حفظ باورهای دینی دارند

استاندار ایلام:
❑‌بیش از ۸۰ درصد اعتبارات به حوزه های علمیه استان تخصیص یافت/ حوزه های علمیه نقش مهمی در  احیای فرهنگ غنی اسلام و حفظ باورهای دینی دارند/ تقویت و توسعه حوزه های علمیه جزو برنامه‌های استان است 

📲|به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، دکتر حسن بهرام‌نیا، استاندار ایلام روز شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه در دیدار با معاون مسکن مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور  گفت: یکی از مهمترین موضوعاتی که در استان به آن توجه ویژه شده، تقویت حوزه‌های علمیه استان است و در مقام مقایسه با گذشته در حوزه تأمین اعتبار اقدامات اساسی صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: در این رابطه از مجموع ۲۲ میلیارد تومان اعتبار پروژه‌های مرتبط با حوزه‌های علمیه استان تاکنون مبلغ ۱۵ میلیارد تومان تخصیص داده شده که بیش از ۸۰ درصد است.

دکتر بهرام نیا با بیان اینکه حوزه های علمیه نقش حایز اهمیتی در احیای فرهنگ غنی اسلام و حفظ باورهای دینی در بین مردم دارند، افزود: ظرفیت های قابل توجهی در حوزه های علمیه استان ایلام وجود دارد، حوزه های علمیه نباید مظلوم واقع شوند. 

استاندار ایلام تقویت و توسعه حوزه های علمیه را جزو برنامه‌های مهم مجموعه مدیریت ارشد استان عنوان کرد و گفت: با توجه به هجمه فرهنگی دشمنان علیه ملت ایران باید تقویت دانشگاه ها و حوزه های علمیه بصورت توأمان با هم دنبال شود، از این منظر که تقویت این دو جایگاه موجب بالندگی کشور می شود.

وی در ادامه با اشاره به تعهد چهار ساله استان ایلام در طرح نهضت ملی مسکن خاطرنشان کرد: علیرغم کمبود زمین در مرکز استان، اما طرح نهضت ملی مسکن در استان آغاز شده است، تلاش می شود از طرق های مختلف از جمله طرح مولدسازی و زمین‌های مازاد دستگاه های اجرایی، برای مابقی واجدین شرایط این طرح نیز شرایط لازم فراهم شود. 

نماینده عالی دولت در استان تاکید کرد: طلاب و روحانیون از جمله اقشاری هستند که در طرح نهضت ملی مسکن باید مورد توجه قرار گیرند.

معاون مسکن مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور نیز در این دیدار گفت: بارقه‌های امید در جهت تقویت حوزه های علمیه استان ایلام با ورود جدی استاندار ایلام ایجاد شده که امیدواریم استمرار یابد.

وی اظهار کرد: مرکز خدمات حوزه‌های علمیه بعنوان یک چتر حمایتی برای طلاب و حوزه‌های علمیه ایجاد شد و با همین رویکرد خدمات خوبی برای جامعه هدف صورت گرفته است.

حجت الاسلام رفیعی افزود: پیگیری امورات مربوط به بیمه، معیشت و مسکن طلاب از جمله مهمترین موضوعات قابل پیگیری در مرکز خدمات حوزه‌های علمیه است.

🗓️  شنبه ۱۶  اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲
@ostandari_ilam

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است