استانداری ایلام

معاون وزیر کشور:

بخش خصوصی با آغوش باز از ایده‌پردازی شرکت‌های دانش‌بنیان استقبال کند

بخش خصوصی با آغوش باز از ایده‌پردازی شرکت‌های دانش‌بنیان استقبال کند

⭕️تهیه طرح توجیه اقتصادی بازارچه مرزی مهران ظرف ۱۰ روز آینده ....

معاون وزیر کشور: 
❑‌ بخش خصوصی با آغوش باز از ایده‌پردازی شرکت‌های دانش‌بنیان استقبال کند/ بزرگترین دستاورد و سرمایه ایلام هم‌افزایی و کار‌ جهادی مدیران است/ انسجام در استانداری ایلام مثال زدنی و فضای استان نشاط آفرین و امیدوار کننده است/ آینده ایلام روشن و در زنجیره ارزش کشاورزی ،خدمات و صنعت، استان ایلام حرف برای گفتن دارد/ نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشوری بصورت مستقل  برای هر استان با حضور استانداران در مرکز برگزار شود/ مهم‌ترین ملاک ارزیابی مدیران استانی مدت زمان رسیدگی به درخواست‌های ارباب رجوع است/ حضور شرکت شستا برای اولین در استان برای پروژه کاغذ سنگی اعتماد آفرینی ایجاد کرد 

📲|به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، دکتر محسن کوشش تبار معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور روز پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در نشست گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، گفت: بزرگترین دستاورد و سرمایه ایلام هم‌افزایی و کار جهادی مدیران است که این روند با امیدآفرینی باید استمرار داشته باشد.

وی در ادامه افزود:  انسجام و همدلی در استانداری ایلام مثال زدنی و فضای استان نشاط آفرین و امیدوار‌کننده است و  آینده این استان روشن و در تکمیل زنجیره ارزش محصولات  کشاورزی ،خدمات و صنعت، استان ایلام حرف برای گفتن خواهد داشت.

دکتر کوشش تبار با تاکید بر حمایت از سرمایه‌گذاران در استان، خاطرنشان کرد:  بخش خصوصی با آغوش باز از ایده‌پردازی شرکت‌های دانش بنیان استقبال کند و شناسایی فرصت های سرمایه گذاری در دستور کار قرار گیرد، چراکه بهترین مُبلغ فرصت‌های سرمایه گذاری در هر استان، فعالان اقتصادی آن استان هستند که فضای جذب سرمایه را فراهم  می‌کنند.

معاون وزیر کشور تاکید کرد: ما بدون حضور فعالان اقتصادی و بخش خصوصی نمی توانیم راه خود ادامه دهیم بنابراین  تمام قد از فعالان اقتصادی هر استان و بخش خصوصی حمایت می کنیم.

دکتر کوشش تبار با اشاره به تسریع در رسیدگی به درخواست های ارباب در ادارات و دستگاه های اجرایی، گفت: همه مدیران بدون هیچ بهانه ای به کار ارباب رجوع رسیدگی کنند و باید مدت زمان رسیدگی به پاسخ ها و درخواست های ارباب رجوع مهم‌ترین معیار و ملاک برای سنجش عملکرد مدیران باشد.

وی از برگزاری ستاد تسهیل کشوری برای رفع مشکلات تولید کنندگان هر استان در مرکز خبر داد و افزود: برای رفع مشکلات حوزه تولید در هر استان با حضور استاندار هر استان طرح های کلان هر استان در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشوری مطرح و برای رفع مشکلات آن واحد‌ها تصمیمات لازم اتخاذ می شود.

معاون وزیر کشور اضافه کرد: در حوزه کشاورزی مشکل بهره‌وری داریم که در این راستا باید نقش شرکت های دانش بنیان در استان جدی گرفته شود و از فعالیت و حضور شرکت های دانش بنیان استقبال شود.

وی مدیران را سرداران جنگ اقتصادی عنوان کرد و بیان داشت: حضور هلدینگ بزرگ شستا برای اولین در استان ایلام  و مشارکت در پروژه کاغذ سنگی برای سایر سرمایه‌گذاران  اعتماد آفرینی ایجاد کرده است.

دکتر کوشش تبار تصریح کرد: دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت در کنار طرح مشکلات، راهکارها و پیشنهادات را  ارایه کنند چراکه ایده‌پردازی و ارایه راهکارها یکی از وظایف این شورا است.

معاون وزیر کشور با اشاره نقش بانک‌ها در توسعه اقتصاد هر استان، بانک ها را پیشران حرکت هر استان ذکر کرد و گفت: در  هر استانی بانک‌ها همراهی می کنند تولید کنندگان کمترین مشکل را دارند و فعالیت های حوزه تولید با شتاب بیشتری دنبال می شود.

وی در پایان به بحث معیشت مرز‌نشینان نیز اشاره و آن را از  اولویت دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: با تقویت بازارچه های مرزی و ایجاد شهرک‌های مشترک می توانیم در تامین معیشت مرزنشینان بسیار اثر گذار باشیم، 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور گفت: مصوب می شود ظرف ۱۰ روز طرح توجیه اقتصادی بازارچه های مرزی تهیه و به معاونت اقتصادی استانداری ایلام ارسال شود، همچنین وزارت امور خارجه تعاملات خود را افزایش دهد و طرح توجیه اقتصادی سایر بازارچه های مرزی استان نیز تهیه شود.

وی اضافه کرد: در ورودی شهرها نمایشگاه های  صنایع دستی و گردشگری و کارگاهها با همکاری شهرداری‌ها به ویژه در نقاط مرزی ‌پیگیری و در دستور کار قرار گیرد.

🗓️  پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲
@ostandari_ilam

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است