استانداری ایلام

استاندار ایلام در دیدار با رئیس مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور:

در استان ایلام به جامعه روحانیت و حوزه های علمیه نگاه ویژه ای است/بایست جایگاه حوزه‌های علمیه در جامعه تقویت شود

در استان ایلام به جامعه روحانیت و حوزه های علمیه نگاه ویژه ای است/بایست جایگاه حوزه‌های علمیه در جامعه تقویت شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، دکتر حسن بهرام‌نیا روز پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین فاضل رئیس مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور ضمن گرامیداشت مقام معلم و یاد و خاطره معلم شهید و فیلسوف قرن استاد شهید مرتضی مطهری گفت: فضلای حوزه های علمیه از جمله معلمین واقعی در جامعه هستید که در این برهه حساس زمانی که مورد هجمه سخت افزاری و نرم افزاری دشمن هستیم، رسالت خطیری بر عهده دارند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در این دولت با تکمیل زیرساخت های حوزوی به این جایگاه مهم توجه ویژه‌ای شده است، گفت: در این دولت و پس از حضور در استان بیش از ۹۶ درصد منابع اختصاص یافته به حوزه ها تخصیص یافته و این نگاه در راستای تقویت و اهمیت دادن به این جایگاه‌های مهم است.

وی افزود: در حالی که قبل از این دولت صرفا ۳۶ درصد منابع بصورت ریالی تخصیص یافته و مابقی در قالب اوراق و غیره بوده است.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه در استان به جامعه روحانیت و حوزه های علمیه نگاه ویژه ای داریم، اضافه کرد: جمع اعتبارات برای حوزه علمیه برادران وخواهران و مرکز خدمات ۲۲ میلیارد و ۸۲۵ میلون تومان بوده که بیش از ۱۴ میلیارد آن اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: امسال نیز  ۹۶ درصد منابع اختصاص یافته به صورت نقدی بوده و ۵ میلیارد تومان نیز اعتبارت توازن برای حوزه های علمیه اختصاص یافته است.

دکتر بهرام‌نیا در ادامه با عنوان این مطلب که نگاه دولت به حوزه های علمیه و دانشگاه دول بال مهم برای پیشرفت و بالندگی کشور هستند، اظهار داشت: با توجه به نگاه ویژه دولت مبنی بر تقویت حوزه های علمیه از تمام توان و ظرفیت دانشگاه‌ها برای حمایت از این بخش بهره گیری خواهد شد. 

وی تاکید کرد: علی رغم اینکه در گذشته توجه خاصی به این حوزه نشده است وظیفه داریم تلاش و توجه خود را به این مهم دوچندان کنیم.

🗓️ | پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است