استانداری ایلام

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام:

حفظ حریم گلخانه‌های صالح‌آباد باید در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی قرار گیرد

حفظ حریم گلخانه‌های صالح‌آباد باید در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی قرار گیرد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام:
❑‌حفظ حریم گلخانه‌های صالح‌آباد باید در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی قرار گیرد

📲|به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام،  مهندس سعید هژبری روز سه شنبه ۲۹ فروردین ماه  در نشست پیگیری رفع مشکلات پیش‌روی گلخانه‌های بخش صالح‌آباد اظهار کرد: ۸ قطعه گلخانه‌ در زمینی به مساحت ۱۳ و نیم هکتار ایجاد و اکنون ۷ قطعه‌ی آن به مرحله‌ی تولید رسیده‌اند اما یکی از مشکلات پیش‌آمده برای این طرح، همجواری با قبرستان صالح‌آباد است.

وی، خواستار برآوردهای لازم برای توسعه و یا افزایش فضای مورد نیاز این گلخانه‌ها شد و تاکید کرد: در سالی که توسط مقام معظم رهبری بر رشد تولید تاکید شده است، باید موانع پیش‌روی این فضای تولیدی رفع شوند.

معاون استاندار ایلام، راهکار پیشگیری از مشکلات احتمالی را تملک زمین‌های پیرامون این گلخانه‌ها عنوان و تصریح کرد: باید به گونه‌ای عمل کرد که ضمن پیش‌بینی فضای مورد نیاز سورتینگ و بسته‌بندی محصولات گلخانه‌ای، حریم این فضای تولیدی هم تعیین و حفظ شود.

هژبری ادامه داد: زمین‌های اطراف این گلخانه که از شرایط مناسبی برای کشت محصولات کشاورزی برخوردارند، باید با زمین‌هایی که کاربری قبرستان داشته باشند، تهاتر شوند.

وی در پایان خواستار در نظر گرفتن صنایع تبدیلی، بسته‌بندی، انبار، سردخانه و باراندازی در افق این طرح شد و خاطرنشان کرد: اگر طرح گلخانه صالح‌آباد با شکست مواجه شود، هیچ سرمایه‌گذاری حاضر به حضور در این منطقه نخواهد شد.

🗓️ سه شنبه ۲۹ فروردین‌ماه ۱۴۰۲

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است