استانداری ایلام

استاندار ایلام

تنش آبی، تغییر نوع کشت، امنیت اقتصادی و معیشت بعنوان مسئله‌های اولویت دار استان، موضوع طرح پژوهشی نخبگان باشد

تنش آبی، تغییر نوع کشت، امنیت اقتصادی و معیشت بعنوان مسئله‌های اولویت دار استان، موضوع طرح پژوهشی نخبگان باشد

استاندار ایلام: 
❑‌  تنش آبی، تغییر نوع کشت، امنیت اقتصادی و معیشت بعنوان مسئله‌های اولویت دار استان، موضوع طرح پژوهشی نخبگان باشد/ امروز حرف اول هر جامعه را نخبگان می زنند/ نخبگان استان با پژوهش نیازهای اساسی استان را برطرف کنند 

📲|به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، دکتر حسن بهرام نیا استاندار ایلام امروز سه‌شنبه ۲۹ فروردین ماه در کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری در سالن جلسات شهید رجایی استانداری ایلام که با حضور اعضاء برگزار شد، گفت: امروز حرف اول را در هر جامعه نخبگان مشخص می زنند و جامعه ای پیشرفته است که از سطح عقلانیت و تعداد نخبگان بیشتری برخوردار باشد.

وی اظهار کرد: یکی از مهمترین مطالبات رهبر فرزانه انقلاب  تأکید بر مسئله محور بودن برنامه‌ها است و تأکید کردند در رابطه با مسئله محوری، چند ویژگی از جمله مطالبه مردمی، ضرورت و فوریت مدنظر قرار گیرد.

دکتر بهرام نیا با بیان اینکه این چهار مشخصه ملاک  مسئله محور بودن برنامه‌ها و از ویژگی های طرح شهید احمدی روشن است، افزود: طرح‌های تأثیرگذاری در ارتباط با توسعه استان در حوزه بنیاد ملی نخبگان استان در دستور کار قرار دارد است که لازم است با جدیت دنبال شود.

وی در ادامه مشکل تنش آبی را یکی از مهمترین مسئله‌های اولویت دار استان عنوان کرد و از جامعه نخبگانی استان خواست تا در قالب طرح‌های پژوهشی در این فعالیت کنند.

استاندار ایلام، دومین مسئله مهم استان را تغییر نوع کشت در حوزه کشاورزی عنوان کرد و آن را یکی از مطالبات به حق مردم عنوان کرد که هم از ضروریات و هم از قید فوریت برخوردار است.

دکتر بهرام نیا در ادامه مهمترین مسئله استان را امنیت اقتصادی و معیشت مردم ذکر کرد و تأکید کرد جامعه نخبگانی به صورت ویژه و با اولویت بر روی این موضوع پژوهش کنند.

وی از دیگر ضروریات استان را چگونگی تکمیل سیکل اقتصاد و نفت استان عنوان کرد و در این رابطه گفت: با توجه به اینکه ۱۱ درصد منابع گازی و ۶ درصد نفتی کشور در استان ایلام واقع است و با توجه به پتانسیل تبدیل استان به پارس غربی کشور، لذا با توجه به وجود چنین ظرفیت ها و موهبت های الهی جامعه نخبگانی استان باید بر روی چگونه بالفعل کردن این ظرفیت ها دست به کار شده و در نهایت در راستای رشد تولید و مهار تورم نقش آفرینی کنند.

وی با اشاره به دغدغه رهبر معظم انقلاب گفت: رشد اقتصادی منجر به خام فروشی می شود اما با استفاده از دانش روز می توانیم بهره‌وری را بالا و از خام فروشی جلوگیری کنیم و این شدنی است. 

استاندار ایلام با بیان اینکه سطح علمی جامعه نخبگانی ایلام بسیار بالا است، گفت: نخبگان استان باید بر روی محورهایی که نیاز استان است تمرکز کنند تا تولید علم وارد بازار شده و تبدیل به محصول شود.

🔹️لازم به ذکر است در پایان این جلسه از طرح‌های موفق نخبگان استان در قالب طرح شهید احمدی روشن با موضوع هسته‌های مسئله محور پژوهشی و فناورانه با حضور استاندار ایلام تجلیل بعمل آمد.

🗓️ سه شنبه ۲۹ فروردین‌ماه ۱۴۰۲
@ostandari_ilam

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است