استانداری ایلام

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام:

عملکرد دستگاه‌ها در حوزه آسیب های اجتماعی بررسی می شود/ توجه به موضوع« آموزش» در بحث مقابله با آسیب های اجتماعی ضروری است

عملکرد دستگاه‌ها در حوزه آسیب های اجتماعی بررسی می شود/ توجه به موضوع« آموزش» در بحث مقابله با آسیب های اجتماعی ضروری است

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام:
❑‌عملکرد دستگاه‌ها در حوزه آسیب های اجتماعی بررسی می شود/ توجه به موضوع« آموزش» در بحث مقابله با آسیب های اجتماعی ضروری است 

📲|به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، روز سه‌شنبه ۲۹ فروردین ماه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان به ریاست محمد سبحان حسنی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری ایلام و اعضای مرتبط با نشست در   محل سالن جلسات شهید رجایی استانداری  برگزار شد.
 
 معاون سیاسی استاندار ایلام در این نشست گفت: نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها در حوزه آسیب های اجتماعی به صورت دوره در دستور کار قرار گرفته و انجام می شود.

وی یادآورشد: در رابطه با وظایف دستگاه‌های مرتبط با بحث خودکشی هر ۶ ماه یکبار ساز و کاری برای نظارت، بازرسی، گزارش‌گیری و گزارش مستند از اختلالات روانپزشکی، نظر‌خواهی و نظر‌سنجی از کسانی که اقدام به خود‌کشی کرده اند و اقداماتی که انجام شد و داده های که باید داشته باشیم ارایه شود.

وی افزود: طرح پیشگیری از اختلالات روانپزشکی و خودکشی، نقاط ضعفی و نقاط قوتی دارد که باید مورد بررسی قرار گیرد و نقاط ضعف آن اصلاح و نقاط قوت آن هم  تقویت شود.

معاون استاندار ایلام عنوان کرد: محوریت طرح بر عهده دانشگاه علوم پزشکی است انتظارات از این دستگاه بیشتر است. دانشگاه علوم پزشکی به عنوان دستگاهی که متولی اصلی بحث خودکشی است باید پایش های مربوط به بحث خودکشی را پیگیری و انجام دهد.

حسنی تاکید کرد: تحقیق در بین قشری که اقدام به خودکشی کرده اند ما را هدایت می کند که کدام قشر باید بیشتر آموزش ببیند و  حوزه اقدامات  شرایط سنی و جنسی و وضعیت اجتماعی آن ها نیز مشخص شود تا بتوان دلایل خودکشی را بهتر بررسی کرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام بیان داشت: دستگاه‌های مرتبط با طرح پیشگیری از اختلالات روانپزشکی و خودکشی گزارشات و اقدامات در حوزه خودکشی را تهیه و به دبیرخانه ( دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری) تحویل دهند تا در جلسه هیات اندیشه ورز مطرح، بررسی و نتیجه‌گیری و تصمیمات لازم اتخاذ شود.

وی در ادامه با نقش ورزش در سلامت جسم و روان بعنوان یک عامل مهم و تاثیر گذار اشاره و تصریح کرد: در سال جدید همایش‌های پیاده روی در شهر ایلام و سایر شهرستانها و  جشنواره‌ بازیهای بومی و محلی برای ایجاد نشاط اجتماعی در استان برگزار می شود.

حسنی بیان داشت: دانشگاه علوم پزشکی اگر بسته های  فرهنگی در دسترس دارند به اداره ورزش تحویل دهند تا در این رویدادها جهت آگاه سازی توزیع شوند.

حسنی خاطرنشان کرد:  برپایی جشن هایی در استان تزریق نشاط به جامعه با در نظر گرفتن سلامت اجتماعی جامعه بسیار مهم است، نشاط اجتماعی یکی مساله های مهم است که باید در جامعه افزایش یابد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام در پایان با تاکید بر افزایش دوره های آموزشی برای کاهش آسیب اجتماعی در استان، گفت: توجه به موضوع« آموزش» در بحث مقابله با آسیب های اجتماعی ضروری است که باید با جدیت مدنظر قرار گیرد. 


🔹️در این جلسه تشریح برگزاری رویداداهدای جایزه ملی جوانی جمعیت در سطح استان با محوریت رشد ازدواج و فرزند آوری با شعار «سهم من از جوانی ایران»  و همچنینی  ارائه طرح پیشگری از اختلالات روان پزشکی و خودکشی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

🗓️ سه شنبه ۲۹ فروردین‌ماه ۱۴۰۲

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است