استانداری ایلام

استاندار ایلام در شورای عالی مسکن:

برای تحقق هدف‌گذاری ساخت مسکن برابر تعهد استان از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد .....

برای تحقق هدف‌گذاری ساخت مسکن برابر تعهد استان از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد .....

 برای تحقق هدف‌گذاری ساخت مسکن برابر تعهد استان از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد .....

استاندار ایلام در شورای عالی مسکن:
❑‌۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات برای نوسازی بافت های فرسوده شهر ایلام و ۳۰۰ میلیون در سایر شهرها به متقاضیان اعطا می شود/ استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و تسهیل در صدور پروانه های ساختمانی، عملیات ساخت و ساز در قالب طرح «نهضت ملی مسکن» را شتاب می بخشد/  با وجود تسریع در ساخت واحد های مسکن ملی استان، اما نباید کیفیت ساخت واحدها، فدای سرعت در کار شود/ زمین‌های بلااستفاده و مازاد ادارات باید در طرح نهضت ملی مسکن مورد استفاده قرار گیرد/ فرآیند الحاق زمین در روستا برای طرح نهضت ملی مسکن با شتاب بیشتری دنبال شود 

|به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، دکتر حسن بهرام نیا استاندار ایلام امروز پنجشنبه ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۲ در نشست وبیناری شورای عالی مسکن به ریاست آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور و با حضور وزیر راه و شهرسازی و استانداران سراسر کشور گفت: یکی از مهمترین وظایف قانونی و شرعی، تلاش در جهت رفع مهمترین دغدغه مردم در موضوع مسکن است و برای تحقق احداث مسکن برابر تعهد استان از هیچ تلاشی دریغ نخواهد شد.

وی اظهار کرد: تلاش‌های زیادی برای تأمین زمین مورد نیاز برای ساخت مسکن در استان  شده است که در این راستا برای تسریع در امور باید زمین‌های بلااستفاده و مازاد ادارات برای طرح نهضت ملی مورد استفاده قرار گیرد.

دکتر بهرام نیا افزود: برای تأمین ۳۲ هزار مسکن شهری و روستایی در استان ایلام به ۹۳ هکتار زمین نیاز است که  مدیران باید تلاش کنند تا با در اختیار قراردادن زمین های مازاد، این ۹۳ هم هکتار در استان تأمین شود. 

استاندار ایلام خاطرنشان کرد: در مجموع بانک‌ها همکاری خوبی را در پرداخت تسهیلات مسکن روستایی داشتند، اما  انتظار است بهتر از گذشته این رویکرد استمرار یابد، امیدواریم با توجه به گشایش‌های جدید در سطح ملی در تأمین منابع مالی که صورت می‌گیرد، جایگاه استان در مقام مقایسه با سایر استان‌ها در طرح نهضت مسکن ارتقا یابد. 

وی در ادامه با قدردانی از عملکرد شهرداری های استان در خصوص صدور پروانه ساختمانی نهضت ملی مسکن گفت: شهرداری‌ها به خوبی عمل کردند که ضرورت دارد زمان صدور پروانه ساختمانی افزایش یابد. البته سازمان نظام مهندسی باید در حوزه‌های طراحی و نقشه مشارکت و سرعت عمل خود را بالا ببرد.

نماینده عالی دولت در استان عنوان کرد: کارگروه مسکن یکی از مهمترین اولویت‌های مدیریت ارشد استان است و مصوبات آن باید در کمترین زمان ممکن محقق شود.

استاندار ایلام بخش دیگری از سخنان خود گفت: بافت شهری شهرستان‌های استان به ویژه مرکز استان یک بافت فرسوده و قدیمی است و می طلبد با همکاری همه جانبه مردم و مسئولان شرایط لازم برای ایجاد بافت جدید فراهم شود.

وی اظهار داشت: به هر متقاضی در مرکز استان که قصد نوسازی بناهای فرسوده را داشته باشند، تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی و در سایر شهرهای استان نیز رقم این نوع تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومان است.

نماینده عالی دولت در استان ایلام  در ادامه به مشکل بافت فرسوده در استان اشاره و بیان کرد: ۳۷۴ هکتار بافت فرسوده داریم که این مقدار به ازای ۹ هزار واحد ساختمانی است، لذا با توجه به این شرایط مردم از این فرصت خوب در راستای ایجاد بافت جدید با در نظر گرفتن تسهیلات، تسهیل در صدور پروانه ساختمانی و سایر موارد استفاده کنند تا ساختمان‌های قدیمی بازسازی شود، که با این اقدام هم معابر استاندارد سازی می شود و هم ساختمان‌ها ایمن و بافت جدید شکل می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: تمهیدات لازم به منظور تأمین زیرساخت طرح نهضت ملی مسکن نیز اندیشیده شده و به منظور کاهش هزینه‌ها، زیرساخت‌های حوزه برق و آب و گاز در دست اقدام است.

وی در ادامه گفت: ثبت اسناد استان نیز برای تسریع در صدور اسناد تک برگ اقدامات خوبی را انجام داد که همچنان این رویکرد باید ادامه داشته باشد. در حوزه تأمین مسکن روستایی نیز اقدامات موثری صورت گرفته اما با توجه به تاکید ریاست محترم جمهور، باید سریعتر از زمان فعلی، کار الحاق زمینه‌ها به روستاها انجام شود تا بازه زمانی برای تولید مسکن روستایی کاهش یابد.

دکتر بهرام‌نیا با اشاره به اینکه می توان از این فرصت هم در جهت خانه‌دار کردن کارکنان شرکت های نفت و گاز و هم نیروهای کارخانجات در استان نیز استفاده کرد، افزود: با موافقت وزیر وقت راه و شهرسازی، برای چند شهر استان از جمله دهلران و مهران، مجوز احداث منزل ویلایی تحت عنوان نهضت ملی مسکن اخذ شد و در برخی شهرستان ها از جمله شهرستان ملکشاهی نیز هر دو واحد می توانند از حیاط جداگانه برخوردار باشند. 

وی در ادامه با تأکید بر استفاده از بخش خصوصی در ساخت و ساز طرح نهضت ملی مسکن گفت: ساخت و ساز در این طرح تنها در انحصار بنیاد مسکن نیست و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در این زمینه راهگشا و سرعت عمل را افزایش می دهد. در همین راستا سریعا فراخوان لازم برای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در جهت ساخت نهضت ملی مسکن در استان انجام شود.

استاندار ایلام بر لزوم نظارت مستمر نظام مهندسی استان بر نحوه ساخت واحدهای مسکن ملی تاکید کرد و گفت: کیفیت ساخت واحدهای مسکن ملی نباید فدای سرعت در کار شود.

وی در پایان گفت: با هم افزایی و تلاش مجموعه مدیران استانی، شرایط برای احداث ۳۲ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در استان فراهم است.
 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است