استانداری ایلام

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام:

تمامی دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران در حال آماده باش کامل باشند

تمامی دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران در حال آماده باش کامل باشند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام:
❑‌تمامی دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران در حال آماده باش کامل باشند/ به دلیل هشدارهای صادر شده و ضرورت حضور نیروهای ستاد مدیریت بحران در مناطق، همه مرخصی و ماموریت‌ها تا اطلاع ثانوی لغو شد

📲| به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، سعید هژبری روز سه شنبه ۲۲ فروردین ماه در نشست فوق‌العاده ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان ایلام اظهار کرد: ستاد مدیریت بحران استان‌ و شهرستان‌ها تحت تاثیر هشدار قرمز هواشناسی جهت پیشگیری از حوادث احتمالی، آماده باشند.

 وی اعلام کرد: بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، ۲۳ و ۲۴ فروردین ماه شاهد رگبار شدید باران، رعدوبرق، تگرگ، صاعقه و وزش باد شدید در سطح  استان خواهیم بود.

معاون استاندار ایلام تصریح کرد: این بارش‌ها سبب سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی، آبگرفتگی گسترده معابر، انسداد راه‌های روستایی و اختلال جدی در جاده‌ها و سفرهای بین شهری و درون شهری و خسارت به برخی زیرساخت‌ها مانند خطوط انتقال برق و غیره متصور است.

وی، با اعلام آماده‌باش کامل ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان‌ و شهرستان‌ها  هشدار داد: با توجه به هشدارهای صادر شده و ضرورت حضور نیروهای ستاد مدیریت بحران در مناطق کلیه مرخصی و ماموریت‌ها لغو شده است.

هژبری با تاکید بر مدیریت واحد در مواقع حوادث طبیعی و انسان ساز و نقش این مقوله در کاهش خسارات تاکید کرد: مدیرکل مدیریت بحران، صدا و سیمای مرکز استان و سایت‌های کلیه ادارات و دستگاه‌های دولتی استان با اطلاع‌رسانی و هشدار به موقع از طریق رسانه‌های محلی، پایداری شبکه‌های ارتباطی و خدماتی و آماده‌سازی ادوات امدادی بستر را برای پیشگیری و امدادرسانی به موقع آماده کنند.

وی بر شناسایی مناطق مستعد بحران خصوصاً روستا‌هایی که در معرض خطر سیل و رانش زمین هستند، تاکید و خاطرنشان کرد: با توجه به احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی به مردم توصیه می‌کنیم از توقف و تردد در بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها اجتناب و از سفرهای برون شهری و فعالیت‌های کوهنوردی در مکان‌های تحت تاثیر پرهیز کنند.

🔹️این نشست در پی هشدار وضعیت قرمز هواشناسی مبنی بر بارش شدید باران در استان برگزار و در خصوص راهکارهای لازم  برای پیشگیری، هماهنگی و عملیات پاسخ به بحران بحث و تبادل نظر شد.

🗓️ سه شنبه ۲۲ فروردین ماه ۱۴۰۲
@ostandari_ilam
                     ┄┄┅┅┅❅🇮🇷❅┅┅┅┄
🔹️ پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام 
🔸اخبار و رویداد های استانداری ایلام را در صفحات زیر دنبال کنید:
🆔 @IlamProvince_news     :تلگرام

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است