استانداری ایلام

استاندار ایلام

قدردانی استاندار ایلام از دکتر وحیدی وزیر محترم کشور به دلیل تامین اعتبار برای خرید ۲۶ دستگاه کامیون ویژه حمل زباله و ۴ تانکر آب‌رسانی به شهرداری‌های استان

قدردانی استاندار ایلام از دکتر وحیدی وزیر محترم کشور به دلیل تامین اعتبار برای خرید ۲۶ دستگاه کامیون ویژه حمل زباله و ۴ تانکر آب‌رسانی به شهرداری‌های استان

✔️قدردانی استاندار ایلام از دکتر وحیدی وزیر محترم کشور به دلیل تامین اعتبار برای خرید ۲۶ دستگاه کامیون ویژه حمل زباله و ۴ تانکر آب‌رسانی به شهرداری‌های استان  

⭕️ خبرهای خوش استاندار ایلام به شهرداران استان در واپسین روزهای پایانی سال ۱۴۰۱:  
❑‌ با حمایت وزیر محترم کشور به زودی ۲۶ دستگاه کامیون ویژه حمل زباله برای شهرداری‌های استان تهیه می‌شود/ اعتبار خرید ۴ تانکر آب‌رسانی برای شهرداری‌های شهرستان‌های هلیلان، چوار، مهران و آبدانان تامین شده است/ فردا و پس فردا ارزش افزوده و سهم آلاینده توسط سازمان امور مالیاتی به حساب شهرداری‌های استان واریز می‌شود/ بازگشت پرونده مالیاتی نفت و گاز غرب کشور پس از ۴۰ سال به ایلام و پرداخت سهم مالیات از قِبل بازگشت این پرونده‌ها به استان، شهرداری‌های استان را توانمند می‌کند  

📲|به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، دکتر حسن بهرام‌نیا روز جمعه ۲۶ اسفندماه در نشست ستاد سفرهای نوروزی با حضور شهرداران و دهیاران استان، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید «باکری»، گفت: ۲۵ اسفندماه بنام شهید والامقام «باکری» و روز شهردار نام‌گذاری شده است.   
 
وی در ادامه افزود: این نشست به واسطه اهمیت ستاد سفرهای نوروزی و نظارت مستمر بر بازار با حضور شهرداران و دهیاران، برای اتخاذ تمهیداتی با همکاری این تلاشگران برگزار شده است، چراکه نظارت میدانی بر بازار بسیار مهم است و با سفره مردم ارتباط مستقیم دارد.

نماینده عالی دولت در استان ایلام ادامه داد: ستاد خدمات سفرهای نوروزی تشکیل شده است و امروز تاکید داریم که این ستاد بسیار پر قدرت فعالیت خود را آغاز کند.

استاندار ایلام با تاکید بر ضرورت توانمندسازی شهرداری‌های استان، اعلام کرد: با حمایت دکتر وحیدی وزیر محترم کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اعتبارت لازم برای خرید ۲۶ کامیون ویژه حمل زباله برای ۲۶ شهرداری استان تامین شده است و به زودی این کامیون‌ها در اختیار تمامی شهرداری‌های استان غیر از شهرداری ایلام قرار می‌گیرد.
 

وی همچنین ادامه داد: اعتبار لازم  برای خرید ۴ تانکر آب‌رسانی برای شهرداری‌های شهرستان‌های هلیلان، چوار، مهران و آبدانان تامین شده است.

نماینده عالی دولت در استان ایلام بیان داشت: به زودی ارزش افزوده و سهم آلاینده نیز توسط سازمان امور مالیاتی به حساب شهرداری‌های استان واریز می‌شود.

دکتر بهرام‌نیا به بازگشت پرونده مالیاتی نفت و گاز غرب پس از ۴۰ سال نیز اشاره و تاکید کرد: پس از ۴۰ سال پرونده مالیاتی نفت و گاز غرب کشور و ۱۳ پرونده مالیاتی دیگر به ایلام بازگشت که از قِبل بازگشت این پرونده‌ها، سالانه بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان وارد استان می‌شود و این مبلغ برای توسعه زیرساخت‌های استان، توانمندسازی شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان هزینه می‌شود.

وی در ادامه خطاب به شهرداران استان تاکید کرد: نخاله‌های ساختمانی در ورودی و خروجی شهرهای استان طی دو روز آینده باید به‌سرعت جمع‌آوری و پاک‌سازی و حقوق کارگران شهرداری تا قبل از پایان سال پرداخت شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، دکتر حسن بهرام‌نیا روز جمعه ۲۶ اسفندماه در نشست ستاد سفرهای نوروزی با حضور شهرداران و دهیاران استان گفت: با توجه به ورود گردشگران و مسافران نوروزی به استان، نظافت عمومی داخل شهرها و مکان‌های عمومی باید به طور ویژه در  در دستور کار قرار گیرد.


وی با تاکید بر فعالیت هم جانبه دستگاه‌های خدمات‌رسان،  پلیس‌راه در ایام نوروز برای خدمات‌دهی به مسافران، گفت:  فعالیت امداد خودروها و سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان و امدادی نظیر  اورژانس و هلال احمر در مسیرها باید گسترده و شبانه‌روزی باشد و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای با کمک سایر دستگاه‌های اجرایی در ۳۰ کیلومتری شهرها محلی را برای استراحت‌گاه مسافران نوروزی مشخص و مهیا کند.

نماینده عالی دولت در استان ایلام بر فعال شدن گشت‌های  ویژه زیست‌محیطی برای جلوگیری از تخریب محیط زیست و ساخت و سازهای غیر مجاز تاکید کرد و افزود:  باید در این ایام تیم‌های گشت زیست‌محیطی فعالیت خود را بیشتر کنند و دستگاه‌های متولی در این ایام، مدت زمان نظارت‌ها و فعالیت‌های خود را افزایش دهند.

وی تاکید کرد: در این ایام همچنین ضرورت دارد اطلاع‌رسانی در خصوص وضعیت جوی و آخرین وضعیت ترافیکی مسیرهای مواصلاتی استان در دستور کار قرار گیرد.

استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود بر آماده‌سازی  یادمان و گلزار‌های شهدا برای حضور گروه‌های راهیان نور تاکید کرد و گفت: خوشبختانه در یک سال اخیر ۵۰ میلیارد تومان برای یادمان‌ها در نظر گرفته شد که از این مبلغ  ۳۷ میلیارد تومان تخصیص یافته است که  ۱۱ میلیارد تومان نیز برای ۲ یادمان شرهانی و قلاویزان تخصیص یافته است.

وی خواستار اتخاذ تمهیدات و برنامه‌ریزی در ایام نوروز برای کاهش میزان تلفات جاده‌ای شد و ضمن تاکید بر حضور پلیس در تمامی نقاط حادثه‌خیز استان، خاطرنشان کرد: باید در مقایسه با ایام نوروز سال گذشته ۵۰ درصد تلفات جاده‌ای در استان کاهش یابد که در این راستا لازم است کلیه فرمانداران گزارش عملکرد خود را روزانه ارایه دهند.

دکتر بهرام‌نیا اضافه کرد: به دلیل ایمن بودن راه‌ها، تا پایان نوروز تمامی فعالیت‌های عمرانی غیرضروری در استان متوقف می‌شود.

استاندار ایلام گفت: همه باید از مهمانان نوروزی به نحوه شایسته پذیرایی کنیم و تمامی اعضای ستاد خدمات سفر نوروزی برای ارایه خدمات‌دهی بی‌وقفه و مستمر به مسافران نوروزی آمادگی کامل داشته باشند.

وی با بیان اینکه ایلام در حوزه تولید و فروش صنایع دستی جایگاه واقعی خود را پیدا کرده است، افزود: دومین نمایشگاه مشترک اداره کل صمت و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پس از ماه مبارک رمضان در عراق برگزار  می‌شود.

🔹نظارت بر نرخ کرایه در داخل استان، نظارت بر مکان‌های عمومی و بیمارستان‌ها و اورژانس و حضور پزشک در زمان تعیین شده، تامین دارو، تامین پزشک و آماده بودن اورژانس و مراکز درمانی ۱۱۵، افزایش نظارت بر مایحتاج روزانه مردم و جلوگیری از هرگونه احتکار و گران‌فروشی با به‌کارگیری ظرفیت اصناف و بسیج اصناف برای نظارت بر بازار، نظارت مستمر بر خودپردازها و رصد و پایش موجودی کالاهای اساسی استان، نظارت بر شیفت‌بندی و کشیک‌ها در تمامی دستگاه‌های اجرایی، راه‌اندازی و استقرار خودپردازها در اماکن‌ شلوغ و پر ازدحام استان، فعالیت تمامی نانوایی‌های طبق زمان‌بندی تعیین شده از جمله دیگر تاکیدات استاندار ایلام در نشست با شهرداران و دهیاران در ستاد سفرهای نوروزی بود.

🗓️ | جمعه ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۱
@ostandari_ilam


 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است