استانداری ایلام

استاندار ایلام در قرارگاه استانی راهیان نور

تخصیص ۱۱۰ میلیارد ریال برای تکمیل دو یادمان قلاویزان و شرهانی

تخصیص ۱۱۰ میلیارد ریال برای تکمیل دو یادمان قلاویزان و شرهانی

 تخصیص ۱۱۰ میلیارد ریال برای تکمیل دو یادمان قلاویزان و شرهانی

استاندار ایلام در قرارگاه استانی راهیان نور:
❑از مجموع ۵۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی و مرمت یادمان و گلزار شهدا ۲۲۰ میلیارد ریال تخصیص یافت/ دولت سیزدهم دولت ارزش‌هاست/ یادمان ها، جوانان را از آرمان های شهدا آگاه می کند 

📲| به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، دکتر حسن بهرام نیا استاندار ایلام شامگاه پنجشنبه ۱۱ اسفندماه در قرارگاه استانی راهیان نور که با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، گفت: یادمان قلاویزان بعنوان یک مکان مقدس، سرشار از معنویت، اخلاق، شجاعت، بردباری، ایثار و فداکاری است.

وی وجود یادمان‌ها را یک سرمایه عظیم عنوان کرد و با اشاره به بیانات رهبر فرزانه انقلاب در این رابطه اظهار کرد: باید ضمن صیانت از این سرمایه‌ها با استفاده از همه تکنولوژی‌های روز، در راستای انتقال این میراث عظیم به آیندگان ایفای نقش کرد‌.

وی در ادامه با اشاره به رشادت‌های رزمندگان و شهدای غیور و گرامیداشت شهدای عملیات والفجر ۵ افزود: در جریان جنگ تحمیلی سرمایه‌های عظیمی را از دست دادیم و شهدا در این راه و مسیر به یقین رسیده بودند.

دکتر بهرام‌نیا به اهمیت احداث، مرمت و ساخت یادمان های دفاع مقدس و توجه به مزار شهدای گمنام پرداخت و گفت: استان ایلام دارای هفت یادمان ملی، ۱۹ یادمان استانی، ۴۲ یادمان شهید گمنام و ۴۰۰ نقطه یادمانی خاطره‌انگیز است، در این راستا و در مجموع حدود ۵۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای یادمان ها و گلزار شهدا در استان در نظر گرفته شده که تاکنون ۲۲۰ میلیارد ریال از این مبلغ تخصیص یافته است.

وی افزود: در راستای توجه به حوزه ایثار و شهادت همچنین ۱۱۰ میلیارد ریال نیز برای  ساماندهی و المان دو یادمان شرهانی و قلاویزان تخصیص یافته است.

استاندار ایلام خاطرنشان کرد: علاوه بر این مبالغ، ۵۰ میلیارد ریال نیز برای ساماندهی مزارهای مطهر شهدا در نظر گرفته شده که ۴۰ میلیارد ریال از این مبلغ تخصیص داده شده است.

وی اضافه کرد: تمامی این پشتیبانی ها در حالی است که در گذشته توجهی به این حوزه نشده اما در این دولت که دولت ارزش‌ها است و گفتمان آن نیز گفتمان شهدا است به این مهم ورود کرده و هر گونه کوتاهی در این زمینه گناهی نابخشودنی است. 

دکتر بهرام نیا عنوان کرد: علاوه بر اعتبارات سفر ریاست محترم جمهور به استان، از محل اعتبارات متمم سفر ریاست محترم جمهوری و سفر معاون اجرایی رئیس‌جمهور به استان در مجموع مبلغ ۲۰ هزار میلیارد ریال به اعتبارات استان در طی یکسال گذشته افزوده شد و از این مبلغ اعتبارات خوبی برای توسعه یادمان‌های استان در نظر گرفته شد.

وی در ادامه با اشاره به حماسه بزرگ اربعین حسینی نیز گفت: در اربعین امسال تلاش‌های فراوانی صورت گرفت، و از روحانیت و مردم و نیروهای مسلح و مسئولان پای کار آمدند، لذا به واسطه این هم‌افزایی اربعین در استان ایلام به بهترین شکل ممکن برگزار شد و رهبر فرزانه انقلاب نیز از آن بعنوان باشکوه ترین اربعین یاد کردند و لبخند رضایت بر سیمای رهبری نقش بست.

نماینده عالی دولت در استان ایلام با اشاره به اربعین،  یادآور شد: در این مدت و در مقام مقایسه با سال ۹۸ میزان تلفات جانی ناشی از مرگ و میر جاده ای ۲۳ درصد کاهش یافت و این در حالی بود که بیش از سه میلیون نفر از مرز مهران در اربعین امسال تردد کردند، علاوه بر این تلفات جاده ای نیز ۵۰ درصد کاهش یافت و برای اولین بار جاده‌های استان  یکطرفه نشدند.

🗓️ | پنجشنبه ۱۱ اسفند  ۱۴۰۱

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است