استانداری ایلام

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام:

سهم ایلام از طرح نهضت ملی «کاشت یک میلیارد نهال در کل کشور» سالانه ۱۸ میلیون نهال است/ شیوه نامه کاشت، حفاظت و نگهداری نهال ها در شهرستانها تدوین و به فرمانداریها ابلاغ می شود

سهم ایلام از طرح نهضت ملی «کاشت یک میلیارد نهال در کل کشور» سالانه ۱۸ میلیون نهال است/ شیوه نامه کاشت، حفاظت و نگهداری نهال ها در شهرستانها تدوین و به فرمانداریها ابلاغ می شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام:
❑‌ سهم ایلام از طرح نهضت ملی «کاشت یک میلیارد نهال در کل کشور» سالانه ۱۸ میلیون نهال است/ شیوه نامه کاشت، حفاظت و نگهداری نهال ها در شهرستانها تدوین و به فرمانداریها ابلاغ می شود 


📲|به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، مهندس سعید هژبری روز سه شنبه ۲ اسفندماه در نشست هماهنگی طرح نهضت ملی کاشت یک میلیارد نهال در کل کشور و کاشت سالانه ۱۸ میلیون نهال در استان، گفت: سهم هر شهرستان استان از کاشت ۷۲ میلیون نهال طی ۴ سال براساس شاخص های جمعیتی و مساحت هر شهرستان مشخص و مقرر شده که طی هر سال ۱۸ میلیون نهال و از سال ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۶ در مجموع ۷۲ میلیون نهال در استان کاشت شود.

وی در ادامه افزود: کمیته ای متناظر همین کمیته به ریاست فرمانداران در شهرستان تشکیل شود و فرمانداران ریاست این کمیته و رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری هر شهرستان دبیر این کمیته هستند.

معاون استاندار ایلام خواستار حضور فعال و مشارکت هم جانبه مردم در طرح کاشت ۱۸ میلیون نهال سالانه در استان شد و گفت: مشارکت مردم در طرح نهضت کاشت ۱۸ میلیون اصله نهال طی یکسال در استان تقویت می شود و کاشت تمامی نهال ها در روستاها با همیاری و مشارکت دهیاران است.

وی با تاکید حفاظت از نهال ها در استان پس از کاشت، گفت: قبل از کاشت هر نوع نهال، باید از کیفیت نوع خاک، محل نگهداری و محل تامین آب نهال اطمینان حاصل شود.

مهندس هژبری با تاکید بر استفاده از تمامی ظرفیت دستگاه های اجرایی استان، مردم و سمن های مردمی برای کاشت ۷۲ میلیون نهال در استان طی ۴ سال، افزود: نهال کاری  و درختکاری اولویت نخست برنامه های استان باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام با بیان اینکه کاشت نهال بصورت فراگیر در استان مشارکت هم دستگاه های اجرایی و سازمان های مردم نهاد را می طلبد، افزود: همه ما مسئولان نسبت به موضوع جنگل‌کاری و نهال کاری مسئول هستیم.

وی اضافه کرد: فرهنگ‌سازی در خصوص کاشت نهال با استفاده از فضای مجازی و صدا و سیما در دستور کار گیرد و از کسانی که در حوزه منابع طبیعی و درختکاری بصورت داوطلبانه وارد عمل شدن تقدیر شود.
 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است