استانداری ایلام

استاندار ایلام در آیین گرامیداشت فتح میمک:

ایل خزل قله های ایثار و افتخار میمک را فتح کردند/ برگزاری یادواره های شهدا باید ما را از آرمان و اهداف شهدا آگاه کند/ تیپ مستقل ارتش در ایلام استقرار می یابد

ایل خزل قله های ایثار و افتخار میمک را فتح کردند/ برگزاری یادواره های شهدا باید ما را از آرمان و اهداف شهدا آگاه کند/ تیپ مستقل ارتش در ایلام استقرار می یابد

استاندار ایلام در آیین گرامیداشت فتح میمک:
❑‌  ایل خزل قله های ایثار و افتخار میمک را فتح کردند/ برگزاری یادواره های شهدا باید ما را از آرمان و اهداف شهدا آگاه کند/ تیپ مستقل ارتش در ایلام استقرار می یابد/  ارتش مقتدر دین خود را به ملت و انقلاب ادا کرده است

📲| به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، دکتر حسن بهرام نیا روز جمعه ۲۳ دیماه در آیین گرامیداشت آزادسازی میمک ضمن تبریک سالروز ولادت با سعادت حضرت زهرا ( س)  و روز زن، افزود: شهدای عزیز، گرانقدر و شجاع که جان عزیز خود برای دفاع از خاک کشور و آرمان های  انقلاب فدا کردند از دامن پاک مادران عفیفه ای پرورش یافتند.

نماینده عالی دولت در استان ایلام تاکید کرد: یادواره ها و  بزرگداشت های که برای شهدا برگزار می شود باید برای همه مردم درس آموز باشد و بیش از گذشته ما را به آرمان ها، اهداف شهدا آگاه سازد تا بتوانیم مسیر صحیح را انتخاب کنیم. 

وی تاکید کرد: مردم ایران وارثان شهدا هستند و باید وظایف خود را مرور کنیم، جبهه استکبار تصور کرد که مردم از  آرمان شهدا غافل شدند که همه شاهد بودیم که تصور آنان اشتباه بود و باز هم همچون گذشته با شکست سنگینی مواجه شدند و فتنه آنان خنثی شد.

دکتر بهرام نیا با اشاره جایگاه والا شهدا نزد پروردگار متعال، گفت: شهدا به درجه اعلا رسیدند و ما هستیم که ما به این یادواره ها نیاز داریم که آرمان و اهداف شهدا را برای نسل جوان تبیین کنیم.

استاندار ایلام خاطرنشان کرد: انقلاب حاصل خون همه شهدای ایران اسلامی از جمله شهدای ایل خزل است و شهدای سرافراز و شجاع ایل خزل بودند که موفق شدند قله های ایثار میمک را فتح کنند.

وی با بیان اینکه ارتش دین خود را به کشور ادا کرده است، گفت: امنیت امروز و اقتدار روز افزون کشور در سایه تلاش نیروهای شجاع ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و دستگاه های امنیتی است که بیشترین اهتمام را دارند.

نماینده عالی دولت در استان ایلام با اشاره به موقعیت استان ایلام و منطقه میمک بعنوان یک موقعیت راهبردی در غرب کشور، گفت:  استان ایلام با وجود ۴۳۰ مرز مشترک از نظر سوق الجیشی و استراتژیکی بسیار مهم است و باید از نظر لجستیکی تجهیز شود که در این راستا با کمک اعضای شورای تامین و امیر طاهری فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا و با رایزنی های انجام شده، تیپ مستقل ارتش در این استان مستقر می شود و فرزندان این خطه سلحشور بعنوان کادر ارتش در این منطقه خدمت می کنند و از مرزهای استان و کشور پاسداری می کنند.

استاندار ایلام بیان داشت: ارتش و نیروهای سپاه با کمک ایل بزرگ و عشایر خزل با انگشت آغشته به خون میثاق نامه امضا کردند و متحد شدند و موفق شدند دو پاسگاه مرزی استان را که توسط رژیم بعث تصرف شده بود دوباره در اختیار بگیرند.

وی با اشاره خاطرات حضور در دوران دفاع مقدس، گفت: بنده در ۲۵ شهریور سال ۶۳ در ارتباط با عملیات عاشورا افتخار حضور داشتم و قرارگاه سلمان، تیپ مستقل ۲۱ امام رضا ( ع )، تیپ یک لشکر ۸۱ زرهی کرمانشاه، تیپ مستقل ۲۹ نبی اکرم ( ص )، لشکر ۵ نصر و سه گردان از توپخانه ارتش نیز برای دفاع از کشور ساماندهی شده بودند.

وی در بخش پایانی سخنان خود افزود: از  همه کسانی که در برگزاری این مراسم، امیر طاهری فرمانده قرارگاه ارتش غرب کشور، از مردم سلحشور، فهیم و انقلابی ایل خزل که همواره افتخار آفرینی می کنند، قدردانی می کنم.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است