استانداری ایلام

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام در آیین تودیع و معارفه مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان:

آموزش های فنی و حرفه‌ای باید مبتنی بر ظرفیت های استان باشد

آموزش های فنی و حرفه‌ای باید مبتنی بر ظرفیت های استان باشد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام در آیین تودیع و معارفه مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان:
❑‌آموزش های فنی و حرفه‌ای باید مبتنی بر ظرفیت های استان باشد

📲| به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، آیین تودیع و معارفه مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان ایلام عصر امروز چهارشنبه ۷ دی ماه با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام، معاون پژوهش و برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی و اساتید دانشگاه در محل سالن اجتماعات فنی و حرفه ای استان ایلام برگزار شد.

دکتر «شهریار عباسی»، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام در این آیین با بیان اینکه یکی از عوامل اصلی در رشد و توسعه جوامع، نیروی انسانی ماهر و آموزش دیده است، گفت: در واقع هدف اصلی سازمان فنی و حرفه‌ای نیز تربیت نیروی ماهر و کاربلد برای بخش های مختلف جامعه است. 

وی با اشاره به نقش آموزش های فنی و حرفه ای در توسعه کارآفرینی و ایجاد اشتغال پایدار اظهار کرد: باید بین این آموزش ها و بازار کار، تناسب برقرار باشد، در غیر این صورت منجر به ایجاد بحران‌های اجتماعی خواهد شد، اما سازمان فنی و حرفه ای توانسته بازار مناسبی را برای فارغ‌التحصیلان فراهم کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام با بیان اینکه آموزش ها باید مبتنی بر ظرفیت های استان و بازار کار استان باشد، گفت: در طی این مدت، تفاهم نامه فی ما بین وزارت نفت و سازمان فنی و حرفه‌ای در راستای تربیت نیروهای متخصص مورد نیاز این شرکت‌ها در استان ایلام انجام شده و نیروی های بومی از آموزش‌های تخصصی و لازم برخوردار می‌شوند تا مشکل کمبود نیروی متخصص بومی نیرو‌های نفت و گاز در استان برطرف شود که از کارهای ماندگار است.

معاون پژوهش و برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور نیز، مهارت آموزی را نیاز امروز جامعه عنوان کرد و گفت: توانمندسازی برای افراد جویای کار و تربیت نیروی انسانی از طریق استانداردهای لازم در دستور کار سازمان قرار دارد.

وی اظهار کرد: در طی همین مدت در استان ایلام برای ۱۰ هزار دوره های تخصصی برگزار شد که رقم بسیار خوبی است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد ۲۶ هزار و ۵۰۰ کارگاه آموزشی شامل کارگاه های دولتی و خصوصی در حال فعالیت هستند و در یک سال گذشته نیز مجوز ۸ هزار آموزشگاه جدید صادر شد.

در پایان این نشست از زحمات و تلاش های حامد سلیمانی تجلیل و مجید ولی زاده بعنوان مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان معارفه شد.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است