استانداری ایلام

استاندار ایلام در نشست بررسی اراضی طرح نهضت ملی مسکن:

واگذاری ۵۰۰ متر زمین روستایی به متقاضیان ساخت مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن

واگذاری ۵۰۰ متر زمین روستایی به متقاضیان ساخت مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن

⭕️واگذاری ۵۰۰ متر زمین روستایی به متقاضیان ساخت مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن 

استاندار ایلام در نشست بررسی اراضی طرح نهضت ملی مسکن:
❑‌ زمین مورد نیاز به محدوده روستاها برای ساخت مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن الحالق می شود/  الحاق زمین به شهرها( شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر)  نیز در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در دستور کار  قرار دارد/ ممنوعیتی برای الحاق زمین روستایی و شهری برای طرح نهضت ملی مسکن نداریم/ میزان پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن در تمامی شهرستان ها بصورت هفتگی رصد می شود/ ساخت مسکن ویلایی در شهرستانهایی که مشکل زمین ندارند مجاز است 
 
📲|به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، دکتر حسن بهرام نیا روز جمعه ۲۵ آذرماه در نشست بررسی اراضی طرح نهضت ملی مسکن افزود:  نهضت ملی مسکن برای همه سازمان ها و نهادها، دستگاه های اجرایی استان  یک فرصت مناسب است.

وی در ادامه گفت: در راستای ساخت مسکن و مسکن دار شدن کارکنان ادارات و سایر اقشار مختلف مردم،  زمین مورد نیاز  به محدوده روستاها الحاق می شود.

دکتر بهرام نیا با تاکید بر اینکه دستگاه های اجرایی به ویژه دانشگاه ها در استان از این فرصت برای ساختمان سازی و طرح ملی نهضت مسکن استفاده کنند، ابراز کرد: دانشگاه های استان  از این فرصت پیش آمده به بهترین نحو ممکن می توانند برای ایجاد خوابگاه های دانشجویی متاهلی استفاده کنند.

نماینده عالی دولت در استان ایلام اضافه کرد : در برخی از شهرستان ها زمین زیاد وجود دارد  و شاید استقبال از ساخت و ساز به صورت طبقاتی نداشته باشند و در این زمینه همه شهرستان هایی که مشکل زمین نداشته باشند  اجازه ساخت مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن به صورت ویلایی داده می شود.

استاندار ایلام گفت: در  سایر شهرستان ها نیز در صورت داشتن زمین، این آمادگی وجود دارد که به صورت ویلایی اقدام به ساخت مسکن داشته باشند،  فرصت سازی توسط دولت  برای ساخت مسکن صورت گرفته است که باید از این فرصت استفاده کرد.

دکتر بهرام نیا با تاکید بر اینکه فرمانداران شهرستانها هم در راستای شناسایی زمین ها و اختصاص آن برای نهضت ملی مسکن همت مضاعفی داشته باشند، افزود: یکی از نکات مورد توجه در این طرح، تشویق و ترغیب مردم برای حضور و  برگشت به روستاها است.

وی بیان کرد: اگر کسی تمایل داشته باشد  که به سمت روستا رفته و در آنجا ساکن شود ۵۰۰ متر زمین در روستاها به افراد تعلق می گیرد اما باید در آنجا ماندگار شود.

استاندار ایلام گفت: طرح الحاق زمین  به محدوده روستاها برای ساخت و ساز و همچنین طرح الحاق زمین در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفری نیز در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در دستور کار  قرار دارد.

بهرام نیا یادآور شد: در خصوص زمین های که مربوط به منابع طبیعی و  مسکن و شهرسازی متقاضی است فرآیند اختصاص زمین برای نهضت ملی مسکن هر چه سریعتر با همکاری دستگاه های مرتبط انجام شود.

استاندار ایلام گفت: ساخت مسکن ویلایی در شهرستانهای که مشکل زمین ندارند مجاز است و هیچ ممنوعیتی برای الحاق زمین روستایی و شهری برای طرح نهضت ملی مسکن نداریم.

وی با اشاره تسهیلات در نظر گرفته برای ساخت مسکن روستایی و شهری، افزود: ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای ساخت مساکن روستایی ۳۰۰ میلیون برای ساخت مساکن شهری و ۳۵۰ میلیون برای برای احیای بافت های فرسوده در نظرگرفته شده است.

استاندار ایلام بیان کرد: همه مدیران دستگاه های اجرایی و فرمانداران باید با نگاه جهادی برای مسکن دار شدن قشر هایی که در دهک های پایین جامعه قرار دارند تلاش کنند.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است