استانداری ایلام

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام :

طرح جامع اربعین حسینی در استان ایلام برای سال آینده تدوین و اجرایی می شود

طرح جامع اربعین حسینی در استان ایلام برای سال آینده تدوین و اجرایی می شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام : 
❑‌طرح جامع اربعین حسینی در استان ایلام برای سال آینده تدوین و اجرایی می شود  

📲| به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، مهندس سعید هژبری روز سه شنبه ۲۲ آذرماه که با حضور مدیرکل و کارشناسان دفتر فنی برگزارشد ،گفت :  برای سال آینده باید طرحی جامع برای اربعین حسینی دیده شود که طی این طرح با شناسایی ظرفیت ها ، نیازمندیها و مشکلات در مسیرهای چهارگانه ورودی استان تا مرز مهران  و متناسب با تعداد زائران زمینه خدمات دهی برای اربعین ۱۴۰۲ فراهم گردد.

وی اظهار کرد: اربعین حسینی بعنوان یک موضوع بین المللی است که استان ایلام و مرز مهران در طول سالهای برگزاری این مراسم ،بیشترین حجم زائران را متحمل شده و افتخار پایتخت خادمان اربعین حسینی را داشته است .

مهندس هژبری تاکید کرد : باید برای سال آینده  طرحی ارائه شود تا بر اساس آن نقشه راه خدمات مطلوب با برنامه ریزی صحیح   بر حسب تعداد زائران ورودی به استان ارائه شود .

وی اضافه کرد : با اجرایی شدن طرح جامع اربعین نقش بسزایی در جذب  کمک ها  و تامین اعتبار ریالی لازم برای طرح ها و پروژه های زیر ساختی  خواهد داشت .

معاون استاندار ایلام گفت : در حال حاضر تعداد ۳۵ پروژه عمرانی زیرساخت اربعین از ۵ درصد تا ۸۰ درصدپیشرفت فیزیکی در سطح مناطق مختلف استان در دست اقدام می باشد و ۶طرح بزرگ دیگر نیز  پیشنهاد شده است که باید دفتر فنی و دیگر دستگاههای اجرایی برای اتمام و شروع آنها پیگیری لازم بعمل آورند.

وی گفت : دفتر فنی موظف است تمام اطلاعات مربوط به پروژه های عمرانی ویژه اربعین حسینی در سامانه منتاک ثبت نماید و بصورت هفتگی با تشکیل جلسه نحوه عملیات اجرایی آنها رصد و پیگیری شود . 

معاون عمرانی استاندار ایلام  در ادامه به تشکیل تیم ویژه ای از کارشناسان دفتر فنی جهت ارزیابی ظرفیت‌های استان بویژه مسیرهای اصلی زائرین تاکید کرد و گفت:  باید از تمام ظرفیت های شهرستانها از جمله ، مساجد ، حسینیه ها ، پارک ها ، خدمات بهداشتی و درمانی ، راه مناسب  به بهترین نحو استفاده شود.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است