استانداری ایلام

مهندس هژبری معاون عمرانی استاندار ایلام :

۲۵ تا ۳۰ درصد ساکنان شهری در ایلام در بافت های فرسوده و غیر رسمی و حاشیه نشینی سکونت دارند که نیازمند ساماندهی هستند

۲۵ تا ۳۰ درصد ساکنان شهری در ایلام در بافت های فرسوده و غیر رسمی و حاشیه نشینی سکونت دارند که نیازمند ساماندهی هستند


🔴جلسه ستاد بازآفرینی شهری، محدوده ها و محلات هدف بهسازی و نوسازی استان با ریاست استاندار و با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی ، معاون هماهنگی امور عمرانی و اعضای ستاد روز دوشنبه ۷ آذرماه  در محل سالن جلسات شهید رجایی استانداری برگزار شد 

  در ابتدای  این نشست مهندس سعید هژبری معاون امور عمرانی استاندار  با ارائه  گزارشی از سکونتگاه های بافت فرسوده و غیررسمی گفت :  ۲۵ تا ۳۰ درصد ساکنان شهری در ایلام در بافت های فرسوده و غیر رسمی و حاشیه نشینی سکونت دارند که نیازمند ساماندهی هستند .

مهندس هژبری اضافه کرد : ۷۵شهر در استان ایلام دارای بافت فرسوده به میزان ۱۶۰هکتار وجود دارد که ۱۶ درصد مساحت شهرها را تشکیل می دهد .

معاون عمرانی  استاندار افزود : ۷ شهر در استان دارای سکونت گاههای غیر رسمی هستند که مساحت این محله ها ۴۷۳ هکتار به میزان ۸درصد مساحت این شهرها را در بر می گیرد .

وی اظهار داشت : تامین سرانه عمومی محلات غیررسمی ، نوسازی واحد‌های مسکونی و بهبود توسعه و عمران شهری از اهداف شرکت ملی باز آفرینی شهری ایران می باشد که انتظار داریم توجه ویژه ای از طریق این شرکت به مناطق آسیب  پذیر شهری استان به عمل آید .

هژبری با تاکید بر تسریع در تکمیل پروژه ها ی نیمه تمام گفت : ۱۷۲۰۰۰ نفر در محلات و سکونتگاههای غیر رسمی و بافت فرسوده شهری زندگی می کنند که نیازمند اقدامات لازم در خصوص  نوسازی واحد‌های مسکونی فرسوده و ناایمن و بهبود شرایط معابر شهری و  بهسازی محله ها می باشند .

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت : استانداری برای ساماندهی محلات و سکونتگاههای غیر رسمی۳۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری مصوب نموده که لازم است شهرداری ایلام و اداره کل راه و شهرسازی در این راستا اقدام موثری انجام دهند

 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است