استانداری ایلام

استاندار ایلام :

رئیس جمهور به ایلام سفر می کند

رئیس جمهور به ایلام سفر می کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام قاسم سلیمانی دشتکی در پیش از خطبه های نماز جمعه شهر ایلام گفت؛ به احتمال قوی رئیس جمهور به استان ایلام سفر کند.

وی در ادامه با توجه به در پیش بودن نیمه شعبان این روز را تبریک گفت و تصریح نمود؛ این روز میلاد باسعادت آقا امام زمان (عج) و روز سربازان گمنام امام زمان است.

وی ادامه داد؛ نقش سربازان گمنام امام زمان (عج) و سپاه پاسداران در امنیت و حفاظت از کشور و ارزش های اسلامی بی بدیل است.

وی در ادامه از نقش سپاه در امنیت و سازندگی و کمک به سیل زدگان گفت و ادامه داد؛ حرکت ددمنشانه آمریکایی ها علیه سپاه پاسداران نشانه بر حق بودن سپاه و تاثیرگذاری این نهاد ارزشمند است.

وی با تاکید بر این موضوع که در سیل اخیر سپاه در خط مقدم بود اضافه کرد؛ اینجا باید از همه عوامل دست اندر کار مجموعه نیرو های نظامی اعم از ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی، دستگاه های امدادی و خدمات رسان و همه کسانی که در سیل اخیر به کمک سیل زدگان شتافتند تقدیر و تشکر کنم.

استاندار ایلام در ادامه با عنوان این مطلب که اگر در سیل اخیر اقدامات پیشگیرانه نمی کردیم الان وضعیت فرق می کرد، تصریح نمود؛ به محض اطلاع از اولین هشدار های سازمان هواشناسی به هر طریق ممکن علی رغم خرابی هوا خود را به ایلام رساندم و جلسه ستاد بحران را در مرکز استان و ۱۰ مرکز شهرستان برگزار نمودیم.

وی ادامه داد؛ اقدام مهم دیگر این بود که به شهرستان ها و مناطقی که در معرض خطر سیل بودند سفر کردیم و از نزدیک
 بازدید نمودیم و جلسات ستاد بحران را تشکیل دادیم و تمهیدات لازم نیز در نظر گرفته شد.

وی افزود؛ روستاهایی که در بخش ماژین در معرض خطر بودند را دستور تخلیه دادیم و جالب اینکه همان روستاها زیر آب رفتند.

نماینده عالی دولت در استان به اقدام خوب دیگر در قبل از بارندگی ها و خالی کردن آب سدها اشاره کرد و گفت؛ این یک ریسک بزرگ بود اما کار ما درست بود و همین تنظیم آب سدها باعث شد از خسارت پائین دست و بالا دست سد جلوگیری شود.

 وی ادامه داد؛ بعد از سیل با تمام توان و با سرعت جهت امداد رسانی وارد عمل شدیم و صدای سیل زدگان استان را به گوش مسئولان کشور رساندیم. 

وی افزود؛ در این ایام بیش از ۲۸ هیئت بلند پایه کشوری و لشکری وارد استان شدند و از مناطق سیل زده استان بازدید کردند که از این میان حضور ۵ وزیر و بیش از ۱۰ معاون وزیر، فرماندهان سپاه و ارتش و بسیج و روسای سازمان ها و ارگان های مختلف در ایلام قابل توجه، روحیه بخش  و اثربخش بود.

سلیمانی دشتکی در ادامه به سفر رئیس جمهور به ایلام اشاره کرد و گفت؛ فردا شنبه ۳۱ فروردین ماه نیز به احتمال قوی دکتر روحانی رئیس جمهور محترم به استان ایلام سفر می کنند و از مناطق سیل زده بازدید خواهند کرد.

وی در ادامه به گوشه ای از خسارات سیل اشاره کرد و گفت؛ در سیل ۱۹ هزار واحد مسکونی و ۳۴ هزار هکتار زمین کشاورزی و ۱۲۰۰ کیلومتر راه فرعی و اصلی آسیب دید.

استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود به افتتاح بیش از ۴ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه در سفر رسمی رئیس جمهور به استان اشاره کرد و گفت؛ پروژه های بسیار مهمی در سفر رئیس جمهور به استان به بهره برداری می رسد که می تواند نقش مهمی در اشتغالزایی و وتوسعه استان داشته باشد.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است