استانداری ایلام

برگزاری کارگاه آموزشی قرارگاه جهاد تبیین و روایت طرح شهید هاشمی

برگزاری کارگاه آموزشی قرارگاه جهاد تبیین و روایت طرح شهید هاشمی

برگزاری کارگاه آموزشی قرارگاه جهاد تبیین و روایت طرح شهید هاشمی

برگزاری کارگاه آموزشی قرارگاه جهاد تبیین و روایت طرح شهید هاشمی

کارگاه آموزشی قرارگاه جهاد تبیین و روایت طرح شهید هاشمی درروز دوشنبه مورخ 9/8/1401 در محل سالن جلسات شهید رجایی استانداری و با حضور مشاورین امور بانوان دستگاه های اجرایی برگزار گردید. ابتدا خانم الیاس پوریان مدیرکل امور بانوان و خانواده ضمن عرض سلام و خیر مقدم به مدعوین شرکت کننده و تشکر از حضور جناب سرهنگ شیرخدا مسئول محترم معاونت سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه امیرالمومنین (ع) استان در این کارگاه و تسلیت شهادت تعدادی از هم وطنان در حرم مطهر امامزاده شاهچراغ شیراز گفتند: همانطور که مستحضرید برگزاری این کارگاه آموزشی با موضوع قرارگاه جهاد تبیین است که همه ما می دانیم مقام معظم رهبری در طی سالیان و علی الخصوص در ماههای اخیر بارها این موضوع را مورد تأکید قرار داده اند و آن را یک فریضه مهم می دانند. جهاد تبیین به این معناست که در برابر افرادی که دریافت درستی از انقلاب، مفاهیم انقلاب، پیشرفت ها و پسرفتهای آن ندارند روشنگری انجام گیرد و به عنوان یک راهبرد برای انقلاب، نظام و جامعه یک کار مستمر تلقی شود. جهاد تبیین باید به عنوان یک تکلیف در سرلوحه کار همه باشد. ایشان با اشاره به این امر مهم افزودند: جهاد تبیین جنسیت بردار نیست و ما زنان نیز به عنوان تشکیل دهنده نیمی از جامعه و به عنوان مادران و مربیان نسل آینده رسالتهایی بر عهده داریم و در سه حوزه فردی، خانوادگی و اجتماعی باید جهاد تبیین را انجام دهیم و خود را مسلح به سلاح علم و آگاهی و تحقیق در این زمینه نماییم. پس از سخنان خانم الیاس پوریان، جناب سرهنگ شیرخدا به بیان مطالبی در خصوص جهاد تبیین پرداختند و گفتند: خوشحال و خرسندم که در جمع نخبگان مشاورین امور بانوان هستم و تشکر میکنم از امور بانوان استانداری به عنوان بانیان این جلسه و همه عزیزانی که در این جلسه حضور دارند. همانطور که استحضار دارید دشمنی دشمن  همیشه وجود داشته و فقط مختص به جمهوری اسلامی نیست. پیش قراول جنگی که در حال حاضر دشمن شروع کرده بانوان هستند. یکی از مهمترین دشمنان اسلام همانطور که در قرآن نیز ذکر شده قوم یهود هستند که از همان ابتدای تاریخ با مسلمانان علی الخصوص قوم شیعه دشمن بودند. من از خواهران عزیز درخواست میکنم اگر میخواهید تأثیر گذارتر باشید هم در خانواده خودتان و هم در جامعه، تاریخ اسلام را مطالعه نمایید. دشمنی اسرائیل و قوم یهود از قبل از انقلاب اسلامی هم به علت موقعیت خاص ژئوپولوتیک و استراتژیکی که ایران در منطقه خاورمیانه داشت و هم وجود منابع مهم زیرزمینی و غنی که در ایران بود وجود داشت.

آقای شیرخدا افزودند : با شروع انقلاب اسلامی ایران موقعیت بیشتر دشمنان بخصوص آمریکا و رژیم صهیونیستی به خطر افتاده بود بنابراین بیشتر به فکر انتقام و دشمنی با ایران بودند. دشمن اصلی جمهوری اسلامی در واقع همان صهیونیسیم یا اسرائیل است. یک جنگ مدرن ضد جمهوری اسلامی شروع شده که دشمن در اطراف ایران بوسیله پایگاههایی که داشت و امتیازات ویژه و کارهایی که در زمینه اقتصادی و وعده وعیدهایی که به کشورها داد اطراف ایران را محاصره کرد. اسرائیل در منطقه شمالی ایران آذربایجان را به عنوان لبنان خود معرفی نمود و با این کار کشور آذربایجان را نیز به سمت خود کشاند. در جنگ مدرن هم جنگ نظامی و هم جنگهایی مثل جنگ اقتصادی، جنگ داخلی، جنگ ادراک شناسی، جنگ رسانه ای، جنگ روانی از سوی دشمنان پیش بینی گردیده است. تمام جنگهایی که در طول انقلاب اسلامی از سوی دشمنان علیه ایران شده نه تنها شکست خورده بلکه باعث پیشرفت ایران در همه زمینه ها شده است.

ایشان افزودند: دشمنان ایران پس از شکست از جنگهای نظامی به فکر جنگ داخلی و ایجاد آشوب و ناامنی در ایران شدند و مبحث قوم گرایی را در ایران بوجود آورند مثلا در جنوب ایران که بیشتر مراودات با افغانستان و پاکستان وجود بازارچه های محلی بود بازارچه ها را ناامن کردند.

سرهنگ شیرخدا با اشاره به توطئه های دشمن در ایجاد ناامنی در کشور افزودند: ایران کشوری مقتدر و قدرتمند است و از نشانه های کشور قدرتمند این است که دشمنان قدرتمند دارد. داشتن رهبر تصمیم گیر، ملت بزرگ، دشمنان بزرگ از نشانه های ابرقدرتی یک کشور مثل ایران است. ایشان با اشاره به ایجاد ناامنی های اخیر در کشور گفتند: دشمن میخواهد از لحاظ امنیتی ما را درگیر و در کشور ایجاد ناامنی و تفرقه نماید و با کشتن عده ای احساسات مردم را جریحه دار و مردم را به خیابان بکشاند و انشاالله این بار هم با شکست مواجه خواهد شد.

ایشان در پایان این کارگاه آموزشی به سوالات حاضرین پاسخ دادند .

جلسه  با ذکر صلوات به پایان رسید.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است