استانداری ایلام

خلاصه ای از آنچه که ‏دکتر بهرام‌نیا استاندار ایلام در گفتگوی زنده تلویزیونی با مردم استان در اولین روز از هفته دولت گفت:

خلاصه ای از آنچه که ‏دکتر بهرام‌نیا استاندار ایلام در گفتگوی زنده تلویزیونی با مردم استان در اولین روز از هفته دولت گفت:

خلاصه ای از آنچه که ‏دکتر بهرام‌نیا استاندار ایلام در گفتگوی زنده تلویزیونی با مردم استان در اولین روز از هفته دولت گفت:

 خلاصه ای از آنچه که ‏دکتر بهرام‌نیا استاندار ایلام در گفتگوی زنده تلویزیونی با مردم استان در اولین روز از هفته دولت گفت:

❑‌ در هفته دولت ۳۴۱ طرح و پروژه در استان ایلام با ۳۴ هزار و ۹۲۷ میلیارد ریال اعتبار کلنگ زنی و افتتاح می شود که از این میزان طرح و پروژه ( ۲۶۱ طرح عمرانی و ۸۱ طرح اقتصادی ) سه هزار و ۲۰۶ اشتغال ایجاد می شود.

❑‌ دولت سیزدهم در شرایطی دولت را تحویل گرفت که با مشکلاتی مواجه بود، و علیرغم بدهی های معوق و سنگین اما این دولت تمام ۵۳۰ هزار میلیارد تومان بدهی دولت گذشته را بدون استقراض از بانک مرکزی، پرداخت کرد.

❑‌ دولت سیزدهم در شرایطی سر کار آمد که در این ایام یکساله، کشور با موج کرونا مواجه بود و در حوزه سلامت و پیشگیری از شیوع زنجیره انتقال ویروس کرونا دولت سیزدهم به خوبی عمل کرد؛ حمایت از تولید واکسن داخلی، ساخت واکسن مشترک با کشورهای دیگر و خرید واکسن از کشورهای مختلف از اقدامات بارز و نقطه قوت دولت در بحث مقابله با این بیماری منحوس بود.


❑‌ سفر رییس‌جمهور به استان ایلام یکی از سفرهای پر خیر و برکت بود که مصوبات خوبی را به همراه داشت، یکی موضوعات مهم که در قالب این سفر انجام گرفت، بازدید حجت‌الاسلام والمسلمین رییسی از مناطق حاشیه نشین و محله «کارخانه نمک» بود که با مدیریت شهرداری و دفتر فنی اقداماتی در راستای ساماندهی این محله ها و ارایه برخی امتیازها در دستور کار قرار گرفته است.

❑‌ در حوزه بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی شهر ایلام هم که قرار بود یک ماه پیش افتتاح شود، اما به دلیل مشکل آب فعلا افتتاح نشده و بنا داریم در هفته دولت این بیمارستان افتتاح شود. در حال تلاش برای رفع مشکل آب این بیمارستان هستیم اما در مجموع آماده سرویس دهی است.

❑‌ ۵۰۷ میلیارد تومان برای آبرسانی به ۱۲۸ روستای استان هزینه می شود که با رایزنی های انجام شده این تعداد به ۲۰۰ روستا افزایش می یابد که اعتبارات این حوزه نیز افزایش خواهد یافت.

❑‌ در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی نیز مصوبات خوبی داشتیم که مهمترین آنها احداث پارک پلی پروپیلن با اشتغالزایی ۴۰۰۰ نفر بصورت مستقیم است که مقدمات لازم برای شروع بکار این طرح فراهم شده است.

❑‌ پرونده مالیاتی نفت و گاز نیز یکی از مطالبات مهم و جدی استان بود که متمرکز در استان کرمانشاه بود و با پیگیری های بعمل آمده، این پرونده های مالیاتی با دستور وزیر به استان بازگردانده می شود که تحول عظیمی در حوزه شهرداری ها ایجاد می کند.

❑‌ در این مدت همچنین توسعه مرزها و توسعه بازارچه های مرزی چیلات و چنگوله و هلاله شمالی در دستور کار قرار گرفته است. با توجه به برگزاری کنگره عظیم اربعین و تعطیلی بازارچه مرزی مهران، به احتمال فراوان مرز هلاله شمالی جایگزین موقت برای صادرات در ایام اربعین شود.

❑‌ در حوزه اقتصادی  طی این مدت با پیگیری ها و نظارت های بعمل آمده، آمار تورم در استان در مقام مقایسه با گذشته و برای اولین بار سه رتبه کاهش یافته است.

 در ایام هفته دولت طرح های اقتصادی مهمی در دستور کار است که از جمله آنها می توان به طرح تولید فیلتر آب برای اولین بار در ایوان که مرتبط با دانش بنیان است، اشاره کرد، همچنین طرح شرکت فولاد زاگرس و طرح تولید کاغذ سنگی برای اولین بار کلنگ زنی خواهند شد.

❑‌ در حوزه اشتغال نیز رقم در نظر گرفته شده اشتغال استان در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ حدود ۱۲ هزار شغل بود که این رقم به ۱۴ هزار افزایش یافت و امروز تاکنون از نظر تحقق اشتغال رتبه اول کشور را دارا هستیم.

❑‌ از تلاش خوب اصحاب رسانه تشکر می کنم. اصحاب رسانه و مطبوعات دارای جایگاه ویژه ای هستند. اصحاب رسانه استان در مقیاس ملی نیز از جایگاه خوبی برخوردارند، لذا برای ایام پیش رو و برگزاری یک کنگره عظیم و جهانی باید از ظرفیت صداوسیما و رسانه ها در تراز فرهنگی و معنوی استان ایلام را بعنوان پایتخت خادمین به جهان اسلام معرفی کنیم.

🗓 | چهارشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۱
«ایــــــــــلام پایتخت خادمــــین سیـــــدالشـــــهداء(ع)

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است