استانداری ایلام

شرکت آب و فاضلاب در خصوص جداسازی آب شرب از آب فضای سبز اقدام عاجل نماید

بازدید میدانی مدیرکل مدیریت بحران و دادستان عمومی و انقلاب از تصویه خانه آب ایلام

بازدید میدانی مدیرکل مدیریت بحران و دادستان عمومی و انقلاب از تصویه خانه آب ایلام

مدیرکل بحران استانداری بهمراه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و مدیرعامل آبفای استان از تصفیه خانه آب و خط انتقال آب کمربندی شرقی ایلام بازدید کردند.

مجیدبگلریان مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام گفت :براساس آمار اعلام شده توسط هواشناسی در سال جاری با کاهش  میزان بارندگی  و به نوعی  خشکسالی مواجه هستیم  و در این شرایط دشوار، برنامه‌ریزی برای تامین آب شرب مردم اولویت اصلی مدیران  در استان است.

مجید بگلریان  اظهار داشت: با توجه به چالش تأمین آّب شرب در فصل گرما ، شرکت آب و فاضلاب باید تمام تلاش خود را برای تعمیر و مرمت خط انتقال و شبکه داخلی شهر ایلام بکار گیرد. 

وی تأکید کرد شرکت آب و فاضلاب با همکاری شهرداری ایلام در خصو جداسازی آب شرب از آب فضای سبز اقدام عاجل بعمل آورند .

در این بازدید نیز مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اظهار داشت :  با توجه به خشکسالی‌های اخیر و مشکلات آبی در استان مخصوصاً شهر ایلام، اقداماتی از قبیل تعمیر و بازسازی پمپ‌ها، شناورها و ایستگاه‌های پمپاژ آب بعمل آمده است بطوریکه میزان  استحصال آب از پایاب سد ایلام به جهت ذخیره سازی مجدد به میزان حدود ۴۰۰ لیتر در ثانیه افزایش پیدا نموده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام با بیان اینکه علاوه بر برنامه‌های کوتاه‌مدت و میان مدت برای تأمین آب شهر و روستاهای شهرستان ایلام، برنامه‌های بلند مدتی نیز تدوین گردیده که احداث مخازن و خطوط انتقال جدید شهرستان ایلام نیز بر همین اساس طراحی شده است.

ناصری تصریح کرد: با توجه به افزایش جمعیت و لزوم ذخیره‌سازی آب آشامیدنی مردم، عملیات اجرایی ساخت سه مخزن 2000 متر مکعبی شهرک قائم، مخزن 1000 متر مکعبی مهدی آباد و مخزن 1000 متر مکعبی بخش سیوان در دست اجرا قرار دارد.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های آبفای استان جهت تامین آب زوار اربعین حسینی خاطرنشان ساخت: در شهر مهران با انجام پروژه‌های مناسبی از لحاظ کمی و کیفی توانسته‌ایم آب زوار را در حد ۸۵ لیتر در ثانیه برای ۲۷۰ هزار نفر در روز تامین کنیم و پیش‌بینی شده در سال جاری مشکلی در بحث تامین آب زوار نداشته باشیم.

 دادستان ایلام نیز در این بازدید ضمن قدردانی از زحمات مدیرعامل و کارکنان شرکت آب و فاضلاب، از مراحل مختلف تصفیه آب بازدید نمود.

دکتر بخشنده اظهار داشت: مسئله آب از حساسیت بسیار بالایی برخورداراست و شرکت آب و فاضلاب باید اهتمام جدی‌ای در خصوص تأمین آب بهداشتی داشته باشد.

وی در پایان تاکید کرد: در اربعین امسال، شاهد تردد زوار بیشتری نسبت به سالهای گذشته هستیم که می طلبد مسئولین استان آمادگی لازم را داشته باشند.

 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است