استانداری ایلام

استاندار ایلام در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان عنوان کرد:

❑‌ اتمام مطالعات سند توسعه روستایی ۶۳ روستای استان/در تدوین سند توسعه روستایی از جزیره ای عمل کردن پرهیز شود/سلیقه‌ای عمل کردن در دولت سیزدهم منسوخ شده است

❑‌ اتمام مطالعات سند توسعه روستایی ۶۳ روستای استان/در تدوین سند توسعه روستایی از جزیره ای عمل کردن پرهیز شود/سلیقه‌ای عمل کردن در دولت سیزدهم منسوخ شده است

‍ ⭕ سند توسعه روستایی مبنای کار و تلاش در روستاها قرار گیرد ...

استاندار ایلام در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان عنوان کرد:
‌‌❑‌ اتمام مطالعات سند توسعه روستایی ۶۳ روستای استان/در تدوین سند توسعه روستایی از جزیره ای عمل کردن پرهیز شود/سلیقه‌ای عمل کردن در دولت سیزدهم منسوخ شده است

📲| به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، دکتر حسن بهرام نیا روز پنجشنبه ۳۰ تیرماه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان که با حضور مهندس بسطامی نماینده استان در مجلس شورای اسلامی و مجموعه اعضاء برگزار شد، با تاکید بر این مهم که سند توسعه روستایی مبنای کار و تلاش در روستاها قرار گیرد، اظهار داشت: از مجموع ۲۵۵ روستای استان که باید سند توسعه روستایی آنان تدوین شود مطالعات ۶۳ روستا توسط مشاورین انجام شده است.

وی در ادامه گفت: سند توسعه روستایی هر روستا در واقع مبنای برنامه ریزی فرمانداران و بخشداران برای توسعه روستاها است و همه  فرمانداران و بخشداران مکلف هستند براساس این سند برنامه ریزی کنند.

استاندار ایلام در ادامه با اشاره به اینکه در تدوین سند توسعه روستایی از روش میدانی، کتابخانه ای و تلفنی استفاده شده است، اضافه کرد: نقطه نظرات همه اعضا در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بعنوان یک شورای فنی و تخصصی در خصوص سند توسعه روستا  اثر گذار بوده است.

وی برنامه و مبنای کار دولت سیزدهم در استان را برنامه محوری و حرکت برمبنای سند توسعه روستایی هر روستا و منطقه اعلام کرد و گفت: سند توسعه روستاها نتیجه عملکرد کارگروهی مشاورانی است که ماه‌ها بصورت میدانی و کتابخانه ای پژوهش کردند و پتانسیل ها و ظرفیت های هر روستا را شناسایی کردند.

دکتر بهرام نیا با عنوان این مطلب که در تدوین سند توسعه روستایی باید از جزیره ای عمل کردن پرهیز شود، تاکید کرد: سلیقه‌ای عمل کردن در دولت سیزدهم منسوخ شده است.

وی در ادامه گفت: برای تدوین سند توسعه روستاها باید کارشناسان و مشاوران مربوطه از ظرفیت دهیاران، بخشداران و فرمانداران هر منطقه استفاده کنند.

وی افزود: تمامی مدیران و اعضای شورای برنامه ریزی و توسعه استان  پیشنهادات خود را در خصوص تدوین طرح سند توسعه روستاها، به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بفرستند تا برنامه بودجه کشور آن را بعنوان یک سند بالادستی به مجلس ارائه دهد.

استاندار ایلام با اشاره به اهمیت بالای سند توسعه روستایی در مهاجرت معکوس، گفت: تسهیلات تبصره ۱۸  براساس این سند به متقاضیان اعطا می شود.

وی ادامه داد: بیت الغزل همه مدیران در حوزه روستایی باید حرکت در مسیر توسعه در چارچوب سند توسعه روستاها باشد.

رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه استان با اشاره به اینکه ایلام دارای ظرفیت های بسیار زیاد در بخش های مختلف است، اظهار داشت: اگر در استان زنجیره ارزش افزوده برقرار شود قطعا بیشتر در مسیر توسعه قرار خواهیم گرفت.

وی اضافه کرد: برای توسعه روستایی مشاغل خرد در روستاهای هدف نظیر بوم گردی، ریسندگی، قالب بافی و ... بایست مورد توجه قرار گیرد.

دکتر بهرام نیا اضافه کرد: مبنای توسعه استان در سایه برنامه راهبردی است و مهم ترین رویکرد دولت سیزدهم نیز حرکت در چارچوب سند توسعه روستاها است.

🔸 گفتنی است در این نشست سند توسعه روستایی ۶۳ روستا ایلام با رای موافق اعضا تصویب و مقرر گردید طرح هادی شهرک قدس ایلام در جلسات بعدی مورد بازنگری قرار گیرد.

 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است