استانداری ایلام

استاندار ایلام در نشست گفتگوی دولت و بخش خصوصی:

سد بروکراسی دست و پاگیر اداری بر سر راه سرمایه‌گذاری باید شکسته شود ...

سد بروکراسی دست و پاگیر اداری بر سر راه سرمایه‌گذاری باید شکسته شود ...

‍ ⭕ سد بروکراسی دست و پاگیر اداری بر سر راه سرمایه‌گذاری باید شکسته شود ...

استاندار ایلام در نشست گفتگوی دولت و بخش خصوصی:
‌‌❑‌ بازگشایی سه بازارچه مرزی استان در دستور کار است/ تمامی دستگاه های اجرایی باید روان کننده و تسهیل کننده امر سرمایه گذاری در استان باشند/حداکثر مدت زمان پاسخ به استعلامات و صدور مجوزها حوزه تولید و سرمایه گذاری دو هفته است/با مدیرانی که در روند سرمایه‌گذاری مانع ایجاد کنند برخورد می شود

📲| به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، دکتر حسن بهرام نیا روز چهارشنبه ۲۹ تیرماه در جلسه گفتگوی دولت و بخش خصوصی با عنوان این مطلب که مدیران علاوه بر فراهم کردن بستر برای سرمایه گذاران باید تسهیل کننده امور نیز باشند، تاکید کرد: اگر چنانچه مدیری در این راستا سهل انگاری کند قطعا جایگاهی در مدیریت استان نخواهد داشت.

وی در ادامه بر پای کار بودن همه مدیران برای شتاب دهی در چرخ توسعه استان تاکید کرد و افزود: برای گرم شدن دودکش کارخانه ها و همچنین چرخیدن چرخ کارخانجات صنعتی استان نیازمند اهتمام و همدلی همه دستگاه ها هستیم.

استاندار ایلام در ادامه خواستار شکستن سد بروکراسی دست و پاگیر اداری بر سر راه سرمایه‌گذاری شد و گفت: شایسته و پذیرفتنی نیست که برای استعلام ایجاد یک کارخانه آجر و سفال در استان  که در این شرایط اقتصادی حدود ۴۰۰ نفر اشتغالزایی دارد، حدود سه ماه به طول بیانجامد!

وی در این خصوص با هشدار به برخی مدیران استان، گفت: اگر چنانچه مشخص شود هر مدیری در صدور پروانه آغاز  فعالیت کارخانجات و واحدهای تولیدی بصورت تعمدی تعلل کند علاوه بر خارج شدن از چرخه مدیریت استان، با وی برخورد قانونی خواهد شد.

دکتر بهرام نیا با اشاره به سهل انگاری برخی مدیران در اجرای برخی مصوب نشست ها، گفت: مسئولیت مستقیم اجرای مصوبات بر عهده خود اعضای کارگروه آن نشست است و هر  مدیری که به مصوبات نشست ها بی توجه باشد و به آنها عمل نکند در واقع با مدیریت ارشد استان همراه نیست و بزودی تعیین تکلیف خواهد شد.

وی از معاونین استاندار خواست تا مدیرانی که در روند اجرای مصوبات کم توجهی می کنند را  بسرعت شناسایی کنند.

استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم تسریع در جوابیه استعلامات حوزه تولید و سرمایه گذاری، یادآور شد: حداکثر مدت زمان پاسخ به استعلامات و صدور مجوزها حوزه تولید و سرمایه گذاری دو هفته است.

وی با عنوان این مطلب که جوابیه هیچ استعلامی نباید بیش از دو هفته به طول بیانجامد و در غیر اینصورت از نظر اداره به منزله جوابیه مثبت و آغاز کار فعالیت برای ایجاد طرح بلامانع تلقی شده و طرح مورد نظر باید عملیات آن آغاز شود، اضافه کرد: برای تسریع در امور کارگروه های زیربنایی و واگذاری طرح ها بصورت شخصا حضور خواهم یافت.

دکتر بهرام نیا در بخش سوم سخنان خود با اشاره به تلاش های انجام شده توسط وزیر کشور و سفارت ایران در عراق برای بازگشایی مرز چیلات گفت: با توجه با مکاتبات و پیگیری های سفارت ایران در عراق توسط وزیر کشور به زودی از سمت چیلات هم خبرهای خوبی در راه است.

وی تاکید کرد: همزمان کار سه بازارچه مرزی استان در دستور کار است و مقرر شده بود که ده روز پس از ماه رمضان به استان واسط سفر کنیم که به دلیل مشکلاتی این سفر در آن مقطع انجام نشد ولی برنامه داریم این سفر در آینده نزدیک انجام شود.

نماینده عالی دولت در استان اضافه کرد: بازاچه هلاله شمالی نیز زمینه توسعه صادرات بین ایلام و دیاله را فراهم می کند.

🔹گفتنی است در این نشست دکتر بهرام نیا استاندار ایلام برای حل مشکل تامین برق مورد نیاز سیمان ایلام با مدیرعامل برق منطقه غرب کشور و مدیرکل صدا و سیما برای تسریع در استعلام جهت آغاز بکار کارخانه آجر و سفال صالح آباد بصورت تلفنی گفتگو کرد.

 🗓️ | چهارشنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۱
@IlamProvince_news

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است