استانداری ایلام

استاندار ایلام در نشست ستاد تنظیم بازار و کارگروه آرد و نان استان:

تشدید نظارت بر نانوایی ها همچنان در دستور کار است/صندوق کارآفرینی امید برای تجهیز نانوایی ها تسهیلات اعطا می کند

تشدید نظارت بر نانوایی ها همچنان در دستور کار است/صندوق کارآفرینی امید برای تجهیز نانوایی ها تسهیلات اعطا می کند

‍ ⭕️ تحقق وعده های دکتر بهرام نیا استاندار ایلام در خصوص نظارت بر نانوایی ها؛ معرفی ۳۵۸ نانوایی به تعزیرات/ پلمپ ۱۹ نانوایی و کسر آرد برای ۴۷۷ نانوایی  ...

استاندار ایلام در نشست ستاد تنظیم بازار و کارگروه آرد و نان استان:
‌‌❑‌ تشدید نظارت بر نانوایی ها همچنان در دستور کار است/صندوق کارآفرینی امید برای تجهیز نانوایی ها تسهیلات اعطا می کند/ تعطیلی خود سرانه برخی نانوایی ها در روز جمعه به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست/ ایجاد میدان میوه و تره بار از نرخ تورم ایلام می کاهد/ تا زمانی از تولید کنندگان و کشتارگاه ها حمایت می کنیم که حق و حقوق مردم در نظر گرفته شود/عملکرد تیم های بازرسی و نظارتی و دستگاه های مرتبط در خصوص نظارت بر نانوایی ها رضایت بخش است/
و ... نرخ تورم ایلام در مقایسه با سال ۱۴۰۰ سه رتبه تنزل یافته است

📲| به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، دکتر حسن بهرام نیا روز شنبه در نشست ستاد تنظیم بازار و کارگروه آرد و نان استان با تاکید بر استمرار نظارت و بازرسی بر نانوایی ها گفت: طبق وعده ای که داده بودیم تا بصورت مستمر بر نانوایی ها نظارت خواهیم داشت، آمارهای ارائه شده گویای فعالیت خوب نیرو های بازرسی، تعزیرات، صمت و دیگر نهادهای مرتبط است که بخوبی نقش خود را ایفا کرده‌اند.

وی در ادامه گفت: از روزهای آغازین حضور در ایلام از نانوایی ها بازدید سرزده بعمل آمد و پس از جلسات منظم و کار کارشناسی تصمیماتی اتخاذ شد که امروز ماحصل این تصمیمات ساماندهی نانوایی ها است که البته باید تلاش کنیم تا به حد مطلوب تری برسیم.

استاندار ایلام در ادامه با عنوان این مطلب که تشدید نظارت بر نانوایی ها همچنان با جدیت تمام در دستور کار است و با دقت این مهم پیگیری و رصد می شود، اضافه کرد: با نظارت های دقیق و همراهی تیم های بازرسی و نظارتی فروش آرد در بازار کنترل شد و بسیاری از نانوایی های غیر فعال، فعال شدند.

وی با اشاره به رایزنی های انجام شده با مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور، گفت: طی هماهنگی انجام شده با مدیرعامل صندوق کارآفرینی مقرر شد به تمامی نانوایی ها جهت تجهیز امکانات تسهیلات اعطا شود.

دکتر بهرام نیا در ادامه ضمن هشدار به تعطیلی خود سرانه برخی نانوایی ها در روز جمعه گفت: تعطیلی خودسرانه نانوایی‌ها به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست و در صورت مشاهده چنین مواردی دستگاه های نظارتی و بازرسی به شدت برخورد می کنند و فرمانداران بعنوان مسئول مستقیم نظارت بر این مهم هستند.

استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود از کاهش نرخ تورم ایلام در مقایسه با سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: نرخ تورم ایلام در مقایسه با سال ۱۴۰۰ سه رتبه تنزل یافته است که اگر چنانچه تلاش ها و نظارت ها در این خصوص بیشتر شود بطور قطع آمار از سه رتبه به ۸ رتبه تنزل خواهد یافت.

دکتر بهرام نیا، راه اندازی میدان میوه و تره بار را در کاهش نرخ تورم ایلام اثرگذار عنوان کرد و گفت: این مهم بایست به جد در دستور کار دستگاه‌های متولی قرار گیرد.

وی در ادامه خواستار ساماندهی غرفه میوه و تره بار شد و گفت: تا یک هفته آینده باید شهرداری این میدان را تعیین تکلیف کند.

استاندار ایلام در بخش سوم سخنان خود که به بحث تنظیم بازار و تامین مرغ اختصاص داشت، گفت: با توجه با پیش رو بودن اربعین باید حجم جوجه ریزی افزایش یابد چراکه به احتمال زیاد مصرف مرغ استان دوبرابر خواهد بود.

وی ادامه داد: کشتار مرغ روز چهارشنبه دوبرابر شود تا در بازار طی روز های پنجشنبه و جمعه بازار با کمبود مرغ مواجه نشود‌.

نماینده عالی دولت در استان شرط حمایت از کشتارگاه ها و تولید کنندگان را رعایت حقوق مردم عنوان کرد و گفت: به واحدهای فعال سرمایه در گردش و سرمایه ثابت داده می شود.

وی با بیان اینکه از مرز هلاله شمالی برای صادرات مرغ مازاد استان استفاده می شود، گفت: در وهله نخست مرغ مورد نیاز استان باید تامین شود و سپس مازاد آن از طریق مرز هلاله شمالی به عراق صادر شود.

🔹گفتنی است در این نشست مقرر شد حداکثر ظرف  ۱۸ ماه میدان میوه و تره بار ایلام تکمیل شود.

 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است