استانداری ایلام

استاندار ایلام

نقش حوزه‌های علمیه در مباحث مذهبی، فرهنگی و اجتماعی حائز اهمیت است

نقش حوزه‌های علمیه در مباحث مذهبی، فرهنگی و اجتماعی حائز اهمیت است

 عملکرد حوزه علمیه ایلام در مقیاس ملی خاص و ویژه است ...

استاندار ایلام:
‌‌❑‌ نقش حوزه‌های علمیه در مباحث مذهبی، فرهنگی و اجتماعی حائز اهمیت است

📲به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، دکتر حسن بهرام نیا در دیدار با رئیس و معاونین حوزه علمیه استان ایلام ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت امام رضا علیه السلام عملکرد حوه علمیه در مقیاس ملی دارای جایگاه خاص و ویژه ای دانست و گفت: و البته این جایگاه نشأت گرفته از تاریخ مذهبی این دیار است.

استاندار ایلام، طراز علمی حوزه علمیه را سرمایه خوبی برای استان دانست و گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان، حوزه علمیه استان یک ظرفیت مهم در مسائل مذهبی، فرهنگی و اجتماعی است.

وی در ادامه اعتبارات حوزه علمیه را قطره چکانی عنوان و اعلام کرد: متاسفانه در زمینه عمرانی به حوزه های علمیه توجه چندانی نشده است.

دکتر بهرام نیا با عنوان این مطلب که استان ایلام در مقایسه با سایر استان ها اعتبار و بودجه کمتری دارد، اضافه کرد: این برخاسته از جمعیت کم این استان در مقایسه با سایر استان ها است چراکه اعتبارات بر اساس سرانه جمعیت توزیع می شود.

استاندار ایلام، با اشاره به اینکه میزان پرژه های عمرانی نیمه تمام استان زیاد و میزان اعتبارات اندک است اظهار داشت: با توجه به گستردگی پروژه ها در تمام حوز ها، اعتبارات فعلی کفاف تکمیل آنها را نمی دهد و بر این اساس باید اولویت بندی شوند.

وی در ادامه گفت: پروژه عمرانی مرکز جامع حوزه علمیه استان ایلام نیازمند اعتبارات ویژه ای است که در سفر رئیس جمهور به استان مورد غفلت واقع شده است.

نماینده عالی دولت در استان با عنوان این مطلب که اگر به دنبال تقویت بنیه فرهنگی و دینی هستیم باید همانگونه که به دانشگاه توجه می کنیم به حوزه هم توجه کنیم، اضافه کرد: با توجه به جایگاه ویژه ای که حوزه علمیه در بخش مختلف از جمله پژوهش دارد، در این دولت توجه ویژه ای به آن خواهیم داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: متناسب با نیازها و اعتبارات استان نگاه ویژه ای به حوزه های علمیه خواهیم داشت.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام و المسلمین مرادبیگی، رئیس حوزه علمیه استان ضمن تشکر از نگاه خوب نماینده عالی دولت در استان به حوزه علمیه، به بیان مسائل و مشکلات طلاب، روحانیون وحوزه های علمیه استان پرداخت و گفت: حوزه علمیه ایلام با محوریت وحدت، برنامه های خود را اجرا می کند.

مرادبیگی، به تبیین نقش روحانیون در افزایش نرخ مشارکت در انتخابات پرداخت و ادامه داد: حوزه های علمیه استان در مباحثی مانند زلزه، سیل، کرونا و جهاد تبیین نقش خود را به خوبی ایفا کرده است.

🗓 | شنبه ۲۱ خرداد

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است