استانداری ایلام

با پیگیری های استاندار ایلام حاصل شد:

گشایش مرز هلاله شمالی با ارسال اولین محموله‌های صادراتی

گشایش مرز هلاله شمالی با ارسال اولین محموله‌های صادراتی

با پیگیری های استاندار ایلام حاصل شد:
✔️ گشایش مرز هلاله شمالی با ارسال اولین محموله‌های صادراتی 

🔹 مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی در خبری اعلام کرد: اولین محموله از مرز هلاله شمالی به کشور عراق و استان دیاله صادر شد.

📲| به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، با پیگیری‌ها و رایزنی‌های فشرده دکتر حسن بهرام‌نیا با همتای عراقی در استان دیاله، سرانجام با ارسال اولین محموله‌های صادراتی مرز هلاله شمالی گشایش یافت.

بر اساس این گزارش تقی منصوریان مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی گفت: سه شنبه مرز هلاله شمالی از سوی کشور عراق باز شد و اولین محموله که از محصولات تولیدی مازاد استان بود به کشور عراق صادر شد.

وی ادامه داد: همه مبادلات مرزی و دیدار استاندار ایلام با استانداران مرزی عراق، با هماهنگی کامل وزارت امور خارجه، سفارت کشورمان در عراق و وزارت کشور انجام شده است.

منصوریان با بیان اینکه علاوه بر هماهنگی کامل استان با مسئولین در سطح ملی، گزارش کلیه دیدارها کتبا به وزارت کشور و امور خارجه ارسال شده است، اظهار داشت: در این راستا از اقدامات استاندار ایلام به خاطر توسعه مبادلات مرزی با همسایگان تقدیر نیز به عمل آمده است.

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری در خاتمه اظهار داشت: وزرات کشور و مسئولین ملی مکاتبات و تاکیدات زیادی در موضوع توسعه روابط خارجی با استان‌های کشور همسایه توسط استانداران مرزی داشته‌اند.

وی بیان داشت: بازگشایی مرزهای چیلات دهلران و چنگوله مهران در دستور کار استانداری است و به زودی دیدارهای مرزی با استانداران واسط و میسان عراق برای این مهم انجام خواهد شد.

منصوریان گفت: یکی از مهمترین شاخص‌های توسعه استان، توسعه روابط خارجی و رونق اقتصاد مرزی است که امیدوارم با بازگشایی بازارچه‌های مرزی، مرزنشینان و شهرستان‌های مرزی و استان از آن منتفع گردند.

🗓 | چهارشنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۱
@IlamProvince_news

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است