استانداری ایلام

استاندار ایلام در نشست مدیریت بحران استان:

ملاک تصمیم گیری در شرایط آلودگی هوا نظر کارشناسی هواشناسی و محیط زیست است/دستگاه های متولی بایست طوری برنامه ریزی کنند که مردم سرگردان نشوند

ملاک تصمیم گیری در شرایط آلودگی هوا نظر کارشناسی هواشناسی و محیط زیست است/دستگاه های متولی بایست طوری برنامه ریزی کنند که مردم سرگردان نشوند

‍ ⭕️ فعالیت کلیه مقاطع تحصیلی استان با ۲ ساعت تاخیر ...

استاندار ایلام در نشست مدیریت بحران استان:
✔️ ملاک تصمیم گیری در شرایط آلودگی هوا نظر کارشناسی هواشناسی و محیط زیست است/دستگاه های متولی بایست طوری برنامه ریزی کنند که مردم سرگردان نشوند/صدا و سیما نسبت به آگاه سازی مردم برای مراقبت از خود در شرایط آلودگی هوا اقدام کند

📲| به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، به دلیل تراکم بالای ریزگردها بنا به درخواست دکتر حسن بهرام نیا استاندار ایلام نشست ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان شامگاه شنبه ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۱ با حضور کلیه اعضاء برگزار شد.

استاندار ایلام در این نشست با عنوان این مطلب که هدف از تشکیل جلسه لحاظ کردن سلامت و منافع مردم و همچنین زندگی اجتماعی در این شرایط خاص است، اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که منافع مردم را به خطر انداخته همین ریزگردها است.
 
وی در ادامه گفت: کلا اقلیم منطقه ما و شاید کل جهان به هم خورده است و بخش عمده ی این ریزگردها مربوط به تغییر اقلیم بوده و بخش دیگر هم مربوط به خشکسالی است.

دکتر بهرام نیا با اشاره به اینکه قسمت مهمی از منشأ ریزگرد ها در کشورهای همسایه از جمله عراق است، اظهار داشت: شرایطی ایجاد شده در اختیار ما نیست ولی باید برای کاهش آسیب ها راهکار ارائه دهیم و یکی از راهکارها بحث درخت کاری و بیابان زدایی و در کوتاه مدت بحث مالچ پاشی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی دیگر از راهکارهای مهم جلوگیری از ریزگردها شناسایی چشمه ها و مراکز ایجاد گرد و غبار است، گفت: این کار هزینه های بسیار بالایی دارد که در چند سال پیش هم گفتگوهایی صورت گرفته که از بیابانزایی جلوگیری شود اما طرف مقابل به خاطر هزینه های بالا پای کار نیامده است!

وی افزود: با این حال مشکلات استان را به وزارت کشور و سازمان مدیریت بحران کشور انتقال داده ایم و به جد پیگیر موضوعات هستیم.
 
رییس ستاد مدیریت بحران استان در ادامه خواستار ارائه آموزش حفاظت شهروندان در شرایط گردو غبار شد و گفت: وظیفه ی دیگر ما در این شرایط ارائه آموزش های لازم و اولیه به مردم است و این مهم بایست از طریق دستگاه های مرتبط و با کمک صدا و سیما صورت پذیرد.

وی در ادامه مبنای تصمیم گیری را نظر مجموعه ستاد با محوریت دستگاه های مرتبط چون هواشناسی و محیط زیست و دیگر دستگاه های مرتبط عنوان کرد و گفت: متولیان امر می بایست با تجزیه و تحلیل درست و به موقع شرایط طوری عمل و ارایه گزارش کنند که مردم سرگردان نشوند.

استاندار ایلام تاکید کرد: لذا ملاک تصمیم گیری نظر کارشناسی هواشناسی و محیط زیست است که به سخنگوی ستاد مدیریت بحران اعلام می شود تا با مشورت نسبت به تصمیم گیری اقدام لازم صورت گیرد.

♦️ گفتنی است که در این نشست مصوب شد فعالیت کلیه مدارس استان در تمامی مقاطع تحصیلی برای فردا یکشنبه ۲۱ فروردین با دو ساعت تاخیر انجام می شود.

♦️ همچنین مصوب گردید که در صورت پایداری پدیده گرد و غبار متعاقبا تصمیمات لازم اتخاذ و اطلاع رسانی خواهد شد.
 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است