استانداری ایلام

استاندار ایلام در شورای زکات استان:

رشد و تعالی انسان نیازمند زکات و نماز است/ترویج فرهنگ زکات به کاهش فقر در جامعه منجر می شود

رشد و تعالی انسان نیازمند زکات و نماز است/ترویج فرهنگ زکات به کاهش فقر در جامعه منجر می شود

‍ #استاندار_ایلام در شورای زکات استان:
رشد و تعالی انسان نیازمند زکات و نماز است/ترویج فرهنگ زکات به کاهش فقر در جامعه منجر می شود

📲| به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، دکتر حسن بهرام نیا روز چهارشنبه ۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۰ در نشست شورای زکات استان که با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر اله نور کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان، مدیرکل امور اجرایی زکات کشور و مجموعه اعضاء در دفتر امام جمعه ایلام برگزار شد، با اشاره به اینکه اهمیت زکات در قرآن و کلام الهی به خوبی مشخص شده است، اظهار داشت: همانطور که یک قطار برای حرکت به دو ریل آهن نیاز دارد، رشد و تعالی انسان نیز نیازمند زکات و نماز است.

وی در ادامه گفت: اگرچه موضوع زکات به قبل از اسلام و حتی دوران حضرت اسماعیل برمی گردد اما به موجب روایات متعدد زکات پل اسلام است.

وی افزود: زکات مربوط به جامعه است و به قول حضرت آقا اگر اهتمام کافی به زکات داشته باشیم در جامعه نباید فقر و فقیر داشته باشیم.

استاندار ایلام کمک به مستمندان و توجه به مسائل اجتماعی از موارد خرج کردن زکات عنوان کرد و گفت: البته قانون به صراحت محل‌های خرج کردن زکات را مشخص کرده است.

وی در ادامه خواستار جا افتادن فرهنگ زکات در جامعه شد و گفت: در این حوزه جای کار بسیاری بوده و لازم است همه ما در حوزه های نفوذ خود هر کسی که دسترسی به رسانه‌ و یا تریبونی دارد نسبت به ترویج و تبیین فرهنگ زکات اهتمام لازم داشته باشد.

دکتر بهرام نیا در ادامه مردم را تشنه معنویت دانست و گفت: معنویت در سرشت و فطرت بشر قرار دارد و در این راستا همه ما وظیفه داریم در ارتباط با ترویج فرهنگ معنوی پرداخت زکات حرکت کنیم.

وی در ادامه نسبت به اهمیت فرهنگ زکات و پرداختن به آن در مجموعه دولت در استان اعلام آمادگی کرد و گفت: کشاورزان می دانند که آنچه برداشت می کنند بخش عمده آن مربوط به موهبت الهی است و لذا برای کسب روزی حلال زکات می پردازند.

استاندار ایلام در پایان پیشنهاد داد که در هر منطقه و یا محله‌ای به هر میزان زکات پرداخت کنند از طرف دولت نیز به همان اندازه کمک شود و تمام این کمک ها برای توسعه و عمران آن مناطق هزینه شود.
 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است