استانداری ایلام

سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری ایلام:

رعایت ملاحظات و استانداردهای فنی و مهندسی در پروژه ها ضرورت دارد/ملاحظات فنی و مهندسی در ساختمان اداری فوریت های پزشکی ایلام رعایت نشده است!

رعایت ملاحظات و استانداردهای فنی و مهندسی در پروژه ها ضرورت دارد/ملاحظات فنی و مهندسی در ساختمان اداری فوریت های پزشکی ایلام رعایت نشده است!

سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری ایلام:
⭕️ رعایت ملاحظات و استانداردهای فنی و مهندسی در پروژه ها ضرورت دارد/ملاحظات فنی و مهندسی در ساختمان اداری فوریت های پزشکی ایلام رعایت نشده است!

📲| به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، مهندس سعید هژبری در نشست شورای فنی استان ایلام با عنوان این مطلب که رعایت ملاحظات فنی و مهندسی در انجام پروژه های عمرانی بسیار ضروری است و تمامی نواقص طرح ها و ایرادات باید برطرف شود، اظهار داشت: مشاوران باید کیفیت، سرعت و نظارت پروژه ها را تقویت کنند اما در برخی موارد شاهد هستیم بسیاری از اصول فنی در ساخت سازه ها رعایت نمی شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام، مطالعات ژئوتکنیک را از مهم ترین الزامات انجام پروژه ها عمرانی ذکر کرد و گفت: علاوه بر این مهم ۲ مولفه جانمایی و رعایت ملاحضات فنی و مهندسی نیز در طرح ها بسیار ضرورت دارد.

وی ادامه داد: در نشست اعضای شورای فنی بدون تعارف مسایل فنی پروژه ها مورد بحث و بررسی قرار می گیرد چراکه هزینه پروژه های عمرانی در واقع سرمایه مردم است.

هژبری تاکید کرد: در شرایط تحریم و کمبود اعتبارات عمرانی نباید تحت هیچ عنوانی شاهد سهل انگاری و بی توجهی در جانمایی پروژه ها باشیم. 

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام، هدف از ارجاع کار عمرانی به مشاوران را دقت، تسریع  و رعایت استاندارد سازی در تمامی پروژه ها عنوان کرد و گفت: نباید شاهد باشیم مشاور در پروژه ها خارج از استاندارد عمل کند.

وی با انتقاد از روند عدم اجرای ملاحضات فنی و سهل انگاری در پروژه ساختمان اداری مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان ایلام، گفت: روند اجرای این پروژه به دلیل عدم رعایت بسیاری از ملاحضات فنی و مهندسی متوقف، و کارگروهی در اسرع وقت برای طراحی و نظارت بر این طرح تشکیل و اگر چنانچه طرح از نظر کارشناسی و طراحی مشکلی نداشت استمرار یابد.

وی افزود: تمامی نواقص این پروژه باید رفع و ملاحضات فنی و مهندسی نیز رعایت شود. 

مهندس هژبری ادامه داد: نگاه به پروژه های عمرانی باید تغییر یابد و تنها نگاه مشاوران صرف انجام پروژه ها و طرح ها نباشد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام تصریح کرد: تمامی طرح های مشاوران دوباره کنترل می شود و در مورد صحت آن تصمیم گیری می شود بدون نظارت دقیق هیچ طرحی نباید اجرا شود.

وی اضافه کرد : همه ما در قبال سرمایه مردم و هزینه دولت مسوول هستیم و دانشگاه با تعهدات و پروژه ها زیاد عمرانی باید ساز و کار عمرانی خود را نظم ببخشد.

🗓 | سه‌شنبه ۳ اسفند 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است