استانداری ایلام

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری ایلام:

صنوف مزاحم ساماندهی شود/روند ایجاد نمایشگاه خودرو و میدان میوه و تره بار ایلام رضایت بخش نیست

صنوف مزاحم ساماندهی شود/روند ایجاد نمایشگاه خودرو و میدان میوه و تره بار ایلام رضایت بخش نیست

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری ایلام:
⭕️ صنوف مزاحم ساماندهی شود/روند ایجاد نمایشگاه خودرو و میدان میوه و تره بار ایلام رضایت بخش نیست
 
📲| به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، دکتر شهریار عباسی روز دوشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۰ در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با انتقاد از روند کند اجرای طرح نمایشگاه خودرو و میدان میوه و تره بار استان اظهار داشت: با توجه به عدم وجود زمین مناسب هشت هکتار به میدان میوه و تره بار اختصاص یافته و برای ایجاد شهرک خودرو به فکر زمین از منابع ملی باید باشیم.

وی خواستار تشکیل جلسه ای با حضور دستگاه های ذیربط برای تعیین تکلیف میدان میوه و تره بار و نمایشگاه خودرو مرکز استان شد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام یادآور شد: با ساماندهی صنوف مزاحم هم حقوق عابرین پیاده و هم حقوق صنوف رعایت می شود.

دکتر عباسی همچنین به موضوع ساماندهی کارگران در مرز و بازارچه مهران اشاره و تاکید کرد و گفت: نیاز است ساماندهی طبق قانون انجام و حقوق کارگر و دولت لحاظ شود.

وی افزود: اگر قرار است سازمان همیاری ارائه خدمت کند، باید همه خدمات را خودش انجام دهد نه آن را به پیمانکار دیگر واگذار کند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام اظهار داشت: این واگذاری ها موجب ایجاد فساد می شود و نیاز است برای ساماندهی آن کمیته ای تشکیل و پیگیری صورت گیرد.

وی یادآور شد: بر اساس اعلام مقامات همیاری شهرداری تعرفه خدمات در بازارچه ها بر اساس مصوبه سال ۹۴ است که باید بروزرسانی شود.

دکتر عباسی در ادامه گفت: ابتدا در کارگروه توسعه صادرات باید یک اقدام کارشناسی در خصوص تعیین تعرفه انجام و مکاتبات برای تغییر قیمت در هیات دولت انجام شود.

وی با تاکید بر ساماندهی وضعیت کارگران و خدمات در بازارچه مرزی مهران گفت: کارگران باید لباس متحدشکل داشته باشند و حقوق آنها به درستی رعایت شود.

سرپرست معاونت امور اقتصادی استاندار از اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی و اداره کل تامین اجتماعی استان خواست برای بیمه کارگران و رسیدن کارگران به حقوق خودشان پای کار بیایند.

وی افزود: نگاه دولت به بخش خصوصی نگاه رفع موانع و مشکلات این بخش است.

دکتر عباسی در پایان با عنوان این مطلب که حوزه تجارت و صادرات یکی از زیر مجموعه های حوزه اقتصادی است، اضافه کرد: در این خصوص شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی این زمینه را برای بررسی مشکلات و موانع فراهم می کند.

وی اظهار داشت: وظیفه شورا احصا موانع و رفع آنها برای بهبود فضای کسب و کار در بخش خصوصی است.

🗓 | دوشنبه ۲ اسفند 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است