استانداری ایلام

استاندار ایلام در نشست ستاد تنظیم بازار استان:

ظرف یک ماه مشکلات حوزه آرد و نان استان بایست حل و فصل شود/نانوایی های فاقد کارت مهارت اجازه فعالیت نخواهد داشت

ظرف یک ماه مشکلات حوزه آرد و نان استان بایست حل و فصل شود/نانوایی های فاقد کارت مهارت اجازه فعالیت نخواهد داشت

⭕️ با قاچاق آرد در استان برخورد جدی می شود ...

استاندار ایلام در نشست ستاد تنظیم بازار استان:
📎 ظرف یک ماه مشکلات حوزه آرد و نان استان بایست حل و فصل شود/نانوایی های فاقد کارت مهارت اجازه فعالیت نخواهد داشت/ملاحظات پدافند غیرعامل در نانوایی ها رعایت شود/فرمانداران ظرف یک هفته آخرین وضعیت آرد و نان شهرستان ها را پایش و ارائه گزارش کنند ...

📲| به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، دکتر حسن بهرام‌نیا در نشست ستاد تنظیم بازار استان که با موضوع بررسی‌ وضعیت آرد و نان برگزار شد با اشاره به حضور میدانی مسئولان در این حوزه گفت: بالاخره بایست نابسامانی ها در این حوزه ساماندهی شود و در این راستا دستگاه های متولی یک ماه فرصت دارند تا مشکلات این حوزه را حل و فصل نمایند.

وی با اشاره به اینکه سلامت و کیفیت نان مردم استان با توجه به وجود مرغوبترین گندم در ایلام و به عنوان قوت لایموت مردم باید تامین شود، تعطیلی خودسرانه نانوایی های ایلام بخصوص در روزهای تعطیل قابل پذیرش نیست.

استاندار ایلام با عنوان این مطلب که در روز جمعه با رصد نانوایی‌ها قریب ۷۰ نانوایی تعطیل بوده خواستار نظارت بیشتر مراجع ذی ربط شد و گفت: بایست جوری برنامه‌ریزی شود که اگر یک نانوایی تعطیل می‌شود مردم دچار سردرگمی و مشکل نشوند.

وی افزود: تعطیلی نانوایی ها در طول هفته تقسیم شود تا در یک روز همه‌ی نانوایی‌ها تعطیل نباشند.

دکتر بهرام نیا با عنوان این مطلب که برخی از دستگاه‌های پخت نان در استان مستهلک شده‌اند، اضافه کرد: دستگاه های متولی با توجه به خط اعتباری که در اختیار دارند از تسهیلات استفاده کرده و نسبت به بهسازی و بهداشتی نمودن محیط نانوایی‌ها و همچنین نوسازی دستگاه پخت نان اقدام نمایند.

وی در ادامه ضمن تشکر از دانشگاه علوم پزشکی استان به خاطر نظارت بر وضعیت بهداشت نانوایی ها گفت: گزارشی که دانشگاه علوم پزشکی در خصوص بهداشت نانوایی‌ها ارائه داد بسیار مناسب بود، لازم است ضمن تداوم نظارت ها اگر نانوایی بهداشت رعایت نکرد با سرعت با آن برخورد شود.

نماینده عالی دولت در ادامه خواستار اجرای ملاحظات پدافند غیرعامل در نانوایی ها شد و گفت: لازم است با توجه به مسائل و مشکلات حوزه انرژی نانوایی ها به سوخت دو منظوره مجهز شوند.

وی افزود: در این راستا نانوایی ها علاوه بر مجهز بودن به ژنراتور و موتور برق بایست سوخت جایگزین گاز و گازوئیل نیز داشته باشند.

استاندار ایلام در ادامه خواستار ارائه آموزش های لازم به متصدیان ناتوانایی ها شد و گفت: در اینجا لازم است فنی و حرفه‌ای استان به صورت کارگاهی بحث آموزش متصدیان و کارگران نانوایی‌ها را در دستور کار قرار دهد و در پایان برای شرکت کنندگان کارت مهارت صادرنماید و در آینده کسانی که فاقد این کارت باشند اجازه فعالیت نخواهد داشت.

وی در ادامه خواستار برخورد جدی با قاچاق آرد در استان شد و گفت: با توجه به گزارش هایی که ارائه شده بحث قاچاق آرد مطرح است و برخی از همین توزیع کنندگان عامل قاچاق هستند که بایست با آنان برخورد جدی شود.

دکتر بهرام نیا در ادامه خواستار اجرای تمهیدات لازم در خصوص مطلوب شدن وضعیت آرد و نان توسط فرمانداران شد و گفت: فرمانداران یک هفته مهلت دارند علاوه بر اینکه نشست مشترک با اداره‌ی غله استان داشته باشند، بازدید و بررسی های لازم از سیلوها و کارخانه های آرد را انجام دهند و به ستاد استان ارائه گزارش کنند.

وی در ادامه با عنوان این مطلب که ۵۰  درصد کیفیت نان مربوط به حوزه غله و مابقی مشکلات دیگری است که باید پیگیری شود، افزود: در این راستا لازم است فرمانداران به صورت حضوری نحوه‌ی تولید آرد و نان را پایش و رصد کنند و نمونه‌ی نان پخت شده را به همراه خود به جلسه آرد و نان استان بیاورند.

استاندار ایلام در ادامه با تعیین ضرب الاجل یک ماهه برای رفع مشکلات حوزه آرد و نان گفت: در این راستا همه دستگاه‌های متولی چون اداره‌ی غله، اتحادیه نانوایان، حوزه بهداشت، صمت استان، فرمانداری ها و دیگر دستگاه‌ها در بحث نان و نانوایی ها وظایفی دارند که بایست بدان عمل کنند.

وی افزود: در این زمینه باید عیب های زنجیره ی بازرسی حوزه آرد و نان را بررسی و برطرف کنیم و هر دستگاه متولی موظف است سهم خود را در برطرف نمودن عیب های این زنجیره ادا نماید.

دکتر بهرام نیا در بخش دوم صحبت های خود به بحث قیمت میوه در بازار پرداخت و گفت: لازم است در این خصوص سازو کار لازم نظارت و بازرسی صورت گیرد.

وی در ادامه خواستار توزیع یکسان میوه و تره‌بار در اقصی نقاط استان شد و گفت: لازم است با کمک ادارات صمت، شهرداری و جهاد کشاورزی تراکنش توزیع میوه و تره بار به گونه ای انجام گیرد که همه‌ی مردم شهر و استان بطور یکسان از آن برخوردار شوند.

🗓 | یکشنبه ۱۰ بهمن

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است