استانداری ایلام

استاندار ایلام

چرا نام ایلام در کریدور ترانزیتی و جغرافیای نفت کشور نیست؟

چرا نام ایلام در کریدور ترانزیتی و جغرافیای نفت کشور نیست؟

‍ 💥چرا نام ایلام در کریدور ترانزیتی و جغرافیای نفت کشور نیست؟

🔹استاندار ایلام گفت: در سند آمایش ملی، در بخش های "کریدور ترانزیتی کشور" و "جغرافیای صنعت نفت" نامی از استان ایلام نیست در صورتی که بخش قابل توجهی از منابع نفت و گاز کشور در این استان است و مرز مهران شرایط بارگیری خودروهای ترانزیتی و ارسال به بندر لاذقیه سوریه را دارد.

🔹به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام- حسن بهرام نیا در نشست شورای برنامه ریزی استان که با حضور آقایان بسطامی و علیزاده، نمایندگان ایلام در مجلس برگزار شد، افزود: تمام اقدامات ما برای رسیدن استان به توسعه باید در چهارچوب سند ملی و استانی باشد اما در تهیه سند استانی موضوع "انرژی" از قلم افتاده است. 

🔹وی، خواستار همکاری نمایندگان استان برای وارد کردن حوزه انرژی در سند آمایش ملی شد و ادامه داد: وارد کردن نام ایلام در جغرافیای صنعت نفت باید از سوی مسئولان ارشد به یک مطالبه تبدیل شود.

🔹استاندار ایلام یکی دیگر از مباحث مغفول مانده در سند آمایش ملی را مبحث "ترانزیت" عنوان کرد و گفت: در شرایطی که مرز مهران ظرفیت صادرات خودروهای ترانزیتی به بندر لاذقیه سوریه را دارد، باید مطالبه کنیم که چرا نام ایلام در بین 10 منطقه کریدور ترانزیتی کشور نیست؟

🔹بهرام نیا، با اشاره به اینکه برخی از بودجه های استان در بودجه ی ملی تعریف می شود و بیش از 70 درصد اعتبارات در وزارت خانه ها متمرکز است، بیان کرد: وقتی که نام ایلام در سند آمایش نباشد، در آینده هیچ ادعایی نمی توانیم داشته باشیم و اگر استان ایلام جزو سند آمایش ملی باشد، وزرا می توانند از اعتبارات در اختیار خود، به استان اختصاص دهند.

🔹استاندار ایلام خواستار استفاده مدیران دستگاه های اجرایی استان از ظرفیت چانه زنی نمایندگان برای گرفتن اعتبار از وزارت خانه ها شد و تاکید کرد: برای جذب امکانات و اعتبارات باید قدرت چانه زنی بالایی را ایجاد کرد و لازمه ی آن وحدت و حمایت مسئولان و مدیران استان از یکدیگر است.

🗓 |سه شنبه 30 آذرماه 1400
💠 پرتال اطلاع رسانی استانداری ایلام
http://www.portal-il.ir/fa-ir/
♦️سروش:
 splus.ir/ostandariilam
🔵 تلگرام:
@akhbarilam1400

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است