استانداری ایلام

معاون سیاسی، امنیتی استاندار:

واکسیناسیون، ایمنی جامعه را افزایش می دهد

واکسیناسیون، ایمنی جامعه را افزایش می دهد

⚡️معاون سیاسی، امنیتی استاندار: 

 واکسیناسیون، ایمنی جامعه را افزایش می دهد/کارگروه رسانه ای در راستای تولید محتوا، اطلاع رسانی و آگاهی بخشي به مردم عملکرد مطلوبی داشته است/ تحقیقات میدانی به منظور کم کردن عوارض و آسیب های روانی پسا کرونا ضرورت دارد/

⭕️به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، الیاس فتاحی روز شنبه در نشست ستاد کرونای استان با تقدیر از همراهی مردم در در رعایت پروتکل ها و شیوه نامه های بهداشتی اظهار داشت: روند کاهشی خوبی در میزان مبتلایان ۲۸ درصد و میزان بستری ها ۴ درصد در استان نسبت به هفته گذشته شکل گرفته‌، که می طلبد به منظور پیشگیری از ورود به پیک جدید، این همکاری و همراهی در رعایت پروتکل ها، زدن ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و دوری از تجمعات تداوم یابد.

وی با بیان اينکه هم اکنون ۱۰۳ نفر مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که درمان و مراقبت از این بیماران در حال انجام است، ابراز داشت: میزان مبتلایان به کرونا روزانه ۱۰۰ نفر و بستری ها نیز به ۳۰ نفر در روز رسیده است که این میزان با افزایش پوشش واکسیناسینون کاهش می یابد‌.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار با تاکید بر توسعه واکسیناسیون دانش آموزان، عملکرد برخی شهرستانها را نیازمند بازنگری دانست و ابراز داشت: فرمانداران، مدیران آموزش و پرورش و مسئولین شبکه بهداشت شهرستانها نسبت به بهبود وضعیت شهرستان‌ها، افزایش میزان واکسیناسیون و ایمنی جامعه اقدام نمایند.

الیاس فتاحی با اشاره به بازگشایی مدارس و دانشگاهها، حفظ سلامت دانش آموزان و دانشجویان را یک ضرورت دانست و گفت: نباید فضای علمی کشور بیش از این تعطیل و دچار خساراتی شود، باید تلاش کرد طبق برنامه تعیین شده و براساس مصوبات ستاد کرونا کشوری و استانی بازگشایی مدارس و دانشگاهها رونق بیشتری بگیرد.

وی با تاکید بر تبیین تاثیرات دریافت واکسن و افزایش ضریب ایمنی جامعه برای مردم بالاخص والدین دانش آموزان، از رسانه ها خواست با تشویق والدین و اقناع سازی مردم زمینه افزایش واکسیناسیون را فراهم آورند.

معاون سیاسی و امنیتی در ادامه با تقدیر از فعالیت های کارگروه رسانه ای استان، اقدامات این کارگروه در راستای تولید محتوا، اطلاع رسانی و آگاهی بخشي  به مردم را ارزنده توصیف کرد و به نمایندگی از نویسندگان فاخر استان در حوزه کرونا از زحمات خداداد ابراهیمی فعال فرهنگی و رسانه ای و نویسنده کتاب ماسک تقدیر کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش خواستار بررسی و تحقیقات میدانی به منظور کم کردن عوارض و آسیب های روانی پسا کرونا شد و از متخصصان حوزه های اجتماعی، متولیان فرهنگی و اجتماعی و نخبگان حوزه روانشناسی خواست با بهره گیری از ظرفیت های موجود،  سازمان‌های مردم نهاد و گروه‌های اجتماعی و فرهنگی زمینه رفع آسیب های اجتماعی و روانی ناشی از شیوع کرونا در قشر آسیب پذیر را فراهم آورند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام در ادامه با تاکید بر تداوم طرح شهید سلیمانی در تمامی شهرستان های استان گفت: این طرح ( غربالگری محله به محله کرونا ) با همکاری سپاه و دهیاران در دستور کار قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به نزدیک شدن به سالگرد متوفیان کرونا، خواستار اجرای محدودیت های هوشمند، مدیریت اجتماعات و رعایت دستورالعمل های الزامی در این زمینه شد.
 
فتاحی در پایان با تاکید بر آمادگی فرمانداران، مدیران و دست اندرکاران به منطور جلوگیری از ورود به پیک جدید متاثر از شرایط پیش روی همسایگان خواستار کنترل مرز  مهران و انجام اقدامات لازم در بدو ورود مسافران شد.

🟠🟡هم اکنون شهرستان های چرداول و دره شهر ، ایوان ، ایلام و آبدانان در وضعیت نارنجی و دهلران، مهران، ملکشاهی، چوار، بدره، سیروان و هلیلان در وضعیت زرد قرار دارند.

🗓 |شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰
💠 پرتال اطلاع رسانی استانداری ایلام
http://www.portal-il.ir/fa-ir/
♦️سروش:
 splus.ir/ostandariilam
🔵 تلگرام:

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است