استانداری ایلام

استاندار ایلام

ایمن سازی جامعه رسیدن به مرز ۷۵ درصد واکسیناسیون دز دوم است/کاهش میزان فوتی ها نتیجه اعتماد به واکسیناسیون است

ایمن سازی جامعه رسیدن به مرز ۷۵ درصد واکسیناسیون دز دوم است/کاهش میزان فوتی ها نتیجه اعتماد به واکسیناسیون است

⚡️استاندار ایلام:
ایمن سازی جامعه رسیدن به مرز ۷۵ درصد واکسیناسیون دز دوم است/کاهش میزان فوتی ها نتیجه اعتماد به واکسیناسیون است/فرمانداران طرح شهید سلیمانی و همیاران سلامت را تقویت کنند/میزان پوشش واکسیناسیون دانش آموزان رضایت بخش نیست/بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها باید با حساسیت خاصی پیگیری شود/با تولید محتوا و برنامه های فرهنگی زمینه‌های توسعه واکسیناسیون، اعتماد عمومی و اقناع سازی مردم فراهم آید/ فرمانداران با نظارت میدانی از تجمعات خطر افرین ممانعت کنند/
⭕️به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام محمدنوذری در نشست ستاد کرونای استان با بیان اینکه در کشور راهی جز توسعه واکسیناسیون نداریم، اظهار داشت: طبق سند ملی واکسیناسیون تاکنون ۸۰ درصد مردم ایلام دُز نخست و ۵۱ درصددُز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.
وی با بیان اینکه ایمن سازی جامعه رسیدن به مرز ۷۵ درصد واکسیناسیون دز دوم است، ابراز امیدواری کرد: با تلاش مجموع دانشگاه علوم پزشکی، همکاری مردم و اطلاع رسانی دقیق این میزان افزایش یابد.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه وضعیت استان شکننده است و تجمعات خطرآفرین در مکان‌های عمومی، ارامستانها و... زمینه ساز شروع پیک ششم خواهد بود، ابراز داشت: علی رغم اینکه در کاهش میزان فوتی ها وضعیت خوبی را طی می کنیم که نتیجه اعتماد به واکسیناسیون و تلاش کادر درمان است، اما روند افزایش مبتلایان و بستری ها به بالاترین حد رسیده که نیازمند فرهنگ سازی، تولید محتوا و همکاری و همراهی مردم در رعایت پروتکل ها و اجرای دستور العمل هاست.

وی با اشاره به وضعیت قرمز شهرستان‌های چرداول و دره شهر از همه فرمانداران خواست با برنامه ریزی و بهره گیری از ظرفیت های طرح شهید سلیمانی  و اهتمام در بیمار یابی و نیز طرح همیاران سلامت زمینه کنترل وضعیت موجود و بهبود شرایط را فراهم آورند.

محمد نوذری ابراز امیدواری کرد: چنانچه طی ماه آینده واکسیناسیون عمومی استان از مرز ۷۵ درصد عبور کند، ایمنی نسبی ایجاد خواهد شد.

وی گفت: محدودیت های کرونایی و دورکاری کارکنان متناسب با دستورالعمل های نقاط قرمز و شرایط رنگبندی ها اجرا می شود.
 
استاندار ایلام با انتقاد از میزان پوشش واکسیناسیون دانش آموزان در استان نیز تاکید کرد: تنها ۷۱ درصد دانش آموزان استان دُز نخست کرونا را تزریق کرده اند که با تلاش اداره آموزش و پرورش و همکاری دانشگاه علوم پزشکی این آمار باید از میانگین کشوری( ۸۳ درصد) عبور کند.
 
وی از آموزش و پرورش استان خواست  با ایجاد رقابت انگیزشی و سیاست های مشوقانه بین مدیران مدارس نسبت به افزایش تزریق واکسن در دانش آموزان اقدام کند.

محمد نوذری با تاکید بر رعایت قوانین موضوعه در بازگشایی مدارس و دانشگاهها، گفت: بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها باید با حساسیت خاصی پیگیری شود و در مناطق قرمز همچنان مدارس در بستر سامانه شاد فعالیت نمایند.

وی از همه فرمانداران خواست از تجمعات خطر افرین ممانعت بعمل آورند و با نظارت میدانی بر امور و پیگیری مباحث مختلف درمانی و انجام واکسیناسیون تا فروکش کردن بیماری  و ایمنی جامعه اقدامات لازم را بعمل آورند.

استاندار ایلام با اشاره به شروع فصل سرما، شیوع آنفلوآنزا و فصل سرماخوردگی، رعایت مسائل ایمنی را ضروری دانست واز فرمانداران، دانشگاه علوم پزشکی، دامپزشکی استان و سایر دستگاه‌های مرتبط خواست آمادگی لازم را برای مقابله با شرایط احتمالی را داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به شایعات در خصوص تاثیر مصرف مواد مخدر بر کرونا، گفت: رسانه ها، صدا و سیما و نخبگان ضرورت های ایمن سازی جامعه را از طریق واکسیناسیون تبیین و از عموم مردم خواست از دامن زدن به شایعات خودداری کنند.

استاندار ایلام  در پایان با تاکید بر حضور مستمر فرمانداران، روسای مراکز درمانی و فرماندهان نواحی سپاه شهرستان‌ها در جلسات کرونا، تصریح کرد: رسانه ها، صدا و سیما، فعالین فرهنگی و فصای مجازی، نخبگان واساتید دانشگاه، سازمان‌های مردم نهاد و معتمدین با تولید محتوا و برنامه های فرهنگی در زمینه‌های توسعه واکسیناسیون، اعتماد عمومی و اقناع سازی مردم اقدام لازم را فراهم آورند.

شهرستان های چرداول و دره شهر در وضعیت قرمز، ایلام، آبدانان، چوار و ایوان در وضعیت نارنجی و شهرستان های دهلران، بدره، سیروان، ملکشاهی، هلیلان و مهران نیز در وضعیت زرد قرار دارند.


🗓 |شنبه ۸ آبان ماه ۱۴۰۰
💠 پرتال اطلاع رسانی استانداری ایلام
http://www.portal-il.ir/fa-ir/
♦️سروش:
 splus.ir/ostandariilam
🔵 تلگرام:

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است