استانداری ایلام

استاندار ایلام

وصول مالیات و مطالبات مالیاتی یک الزام است/کشاورزی استان ظرفیت خوبی برای اشتغالزایی دارد/جذب تسهیلات سفر رئیس جمهور بیش از ۹ هزار شغل ایجاد می کند/نگاه به فرهنگ کار باید اصلاح شود

وصول مالیات و مطالبات مالیاتی یک الزام است/کشاورزی استان ظرفیت خوبی برای اشتغالزایی دارد/جذب تسهیلات سفر رئیس جمهور بیش از  ۹ هزار شغل ایجاد می کند/نگاه به فرهنگ کار باید اصلاح شود

⚡️استاندارایلام:

وصول مالیات و مطالبات مالیاتی یک الزام است/کشاورزی استان ظرفیت خوبی برای اشتغالزایی دارد/جذب تسهیلات سفر رئیس جمهور بیش از  ۹ هزار شغل ایجاد می کند/نگاه به فرهنگ کار باید اصلاح شود

⭕️به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام محمد نوذری روز چهارشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان  با اشاره به اینکه در سفر رئیس جمهور مطالبه گری ما اولویت هایی بود که در چهار حوزه کشاورزی ، نفت و گاز ، اربعین و گردشگری دسته بندی شدند، اظهار داشت: مصوبات خوبی در استان به تصویب رسیده، برای اینکه اجرایی شوند دبیرخانه ای تشکیل شده، ضرورت دارد مدیران پیگیری های لازم را در دستگاههای خود انجام دهند.

وی با بیان اينکه یکی از ظرفیت ها و اولویت های استان کشاورزی است که فرصت بسیار خوبی برای اشتغالزایی دارند و از طرفی با توسعه پروژه های جهش تولید می توان شاهد رونق محصولات کشاورزی، افزایش تولید و توسعه اشتعال جوانان شد، از رییس سازمان جهاد کشاورزی استان خواست در نشستی که قرار است در حضور معاون اول رییس جمهور بزودی برگزار شود پروژه های انتقال آب کشاورزی  و جذب اعتبارات و تسهیلات تکمیل سامانه گرمسیری را پیگیری کند.

استاندار ایلام در ادامه با اشاره به توجه ویژه رییس جمهور به پروژه های اشتغالزایی در ایلام، گفت: در سفر رییس جمهور به استان یک هزار و ۸۶۰ میلیارد تومان تسهیلات به حوزه اشتغال اختصاص یافت که باید به صورت ویژه پیگیری و محقق شود.

وی تاکید کرد: بدون شک با جذب این میزان اعتبار برای حدود ۹ هزار نفر تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی اشتغال فراهم خواهد امد که می تواند برای ۹ هزار خانواده اشتعال ایجاد کند.

وی با انتقاد از تعاریف مفهومی کار و اشتغال در کشور گفت با وجودی که تسهیلات زیادی سالانه به بخش اشتعال تزریق می شود، اما همواره آمار بیکاران تغییری نمی کند، ضرورت دارد با افزایش نظارتها از انحراف در پرداخت تسهیلات اشتعالزایی جلوگیری بعمل آید.

نودری با بیان اینکه در چرخه اشتعالزایی بسیاری از کشورهای توسعه یافته مشاغل خانگی و خرد سهم زیادی در رفع بیکاری و افزایش تولید دارند، خواستار اصلاح فرهنگ کار در استان، برنامه ریزی هدفمند برای توسعه مشاغل خرد و خانگی  و بهره گیری از ظرفیت های استان شد و گفت: دستگاه های نظارتی بر روند جذب تسهیلات نظارت و اجازه انحراف تسهیلات را ندهند.

وی از جوانان و تحصیل کرده ها خواست نوع نگاه خود را به کار و استخدام صرفا در دستگاه دولتی را کنار بگذارند و با بهره گیری از اندوخته های خود و تسهیلات دولتی زمینه اشتعال خود و اطرافیان را فراهم آورند.

استاندار ایلام  با بیان اينکه وصول مالیات و مطالبات مالیاتی یک الزام است، گفت: مطالبات و درآمدهای مالیاتی پیش بینی شده در استان باید هرچه سریعتر محقق شود.

وی همچنین به بحث فروش اموال مازاد دولتی اشاره کرد و گفت: چندین مکاتبه با مرکز انجام شده که باید اموال شناسایی و اقدام لازم انجام شود.

نوذری همچنین از بانک های عامل خواست با تعامل بیشتر در پرداخت تسهیلات اشتغال توسعه روستایی برای ایجاد مشاغل خانگی با نهادهای حمایتی همکاری کنند.

🗓 |چهار شنبه ۵ آبان ماه ۱۴۰۰
💠 پرتال اطلاع رسانی استانداری ایلام
http://www.portal-il.ir/fa-ir/
♦️سروش:
 splus.ir/ostandariilam
🔵 تلگرام:
@akhbarilam1400

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است