استانداری ایلام

استاندار ایلام

بازار نقش بی نظیری در همه مسائل کشور دارد/ توسعه کشت های گلخانه ای و باغات ما را از واردات میوه بی نیاز می کند/مدیریت صحیح تنظیم بازار مانع نوسان قیمت مرغ در ایلام شد/

بازار نقش بی نظیری در همه مسائل کشور دارد/ توسعه کشت های گلخانه ای و باغات ما را از واردات میوه بی نیاز می کند/مدیریت صحیح تنظیم بازار مانع نوسان قیمت مرغ در ایلام شد/

⚡️استاندار ایلام:

 بازار نقش بی نظیری در همه مسائل کشور دارد/ توسعه کشت های گلخانه ای و باغات ما را از واردات میوه بی نیاز می کند/مدیریت صحیح تنظیم بازار مانع نوسان قیمت مرغ در ایلام شد/سامانه گرمسیری کشاورزي استان را متحول خواهد کرد

⭕️به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام محمدنوذری در نشست ستاد تنظیم بازار استان، با بیان اينکه مدیریت صحیح تنظیم بازار مانع نوسان قیمت و کمبود مرغ در استان شده، اظهار داشت: با وجود اینکه امسال در بسیاری از استانهای کشور به دلیل کمبود مرغ در بازار شاهد نوسانات و گرانی قیمت بودیم، ولی مدیریت بازار مرغ استان و تامین نهاده ها بخوبی انجام و با آرامش نسبی همراه شد.
وی با اشاره به برخی کم کاریها و تخلفات واحدهای تولیدی، گفت: جرائم واحد های تولیدی متخلف باید نباید باعث زمین گیر شدن آن واحد شود، بلکه باید به گونه ای باشد که منجر به ایجاد بازدارندگی شود.
استاندار ایلام با اشاره به نقش اساسی اصناف و بازاریان در قبل و بعد از انقلاب بیان کرد: بازار رکن اصلی توسعه کشور بوده و همواره نقش بی نظیری در همه مسائل کشور داشته که ضرورت دارد نگاه معقولانه ای به آن داشته باشیم.
وی افزود: علی رغم اینکه در دوران کرونا دچار خساراتی شدند، اما همچنان پشتیبان همراهی  خوبی در اجرای برنامه ها دارند.
محمد نوذری با تاکید بر برنامه ریزی برای رفع مشکل گرانی میوه و توسعه کشت های گلخانه ای و باغات میوه در استان ابراز داشت: باید تلاش کرد با توسعه کشت های گلخانه ای و باغات میوه زمینه کاهش واردات میوه از خارج استان فراهم آید تا بازار میوه با قیمت متعادلی همراه باشد.
وی افزود: به منظور تسریع در مدیریت و کنترل قیمت میوه و تره بار باید هرچه سریعتر جلسه هماهنگی در معاونت اقتصادی استانداری با محوریت شهرداری، اصناف و... برگزار و راهکارهای لازم جهت مدیریت بازار میوه از آن استخراج شود.
استاندار ایلام با اشاره به افزایش قیمت نان در استانهای دیگر کشور، از متولیان مربوطه خواست تا نسبت به بررسی و آنالیز قیمت نان در استان اقدام و نتیجه را جهت تصمیم نهایی در جلسه آتی مطرح کنند.

🔸محمد نوذری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان و بیان ظرفیت های عظیم استان برای توسعه در حوزه های مختلف به بررسی دستاوردهای سفر ریاست جمهوری به استان در هفته گذشته پرداخت و گفت: در این سفر چهار اولویت مهم استان در نشست با وزار و معاون اول رییس جمهور شامل نفت و گاز، زیر ساخت اربعین، کشاورزی و گردشگری که استان ایلام در آنها دارای مزیت است مطرح شد و از آنان خواسته شد که با توجه ویژه به این حوزه ها در راستای توسعه 
استان مساعدت کنند.
وی با بیان اینکه سامانه گرمسیری، کشاورزي استان را متحول خواهد کرد، گفت: تکمیل طرح های نیمه تمام، خاصه طرح های کشاورزی و سامانه گرمسیری می تواند روند توسعه استان را تسریع نماید.
نوذری با بیان اینکه توسعه فاز سه سامانه گرمسیری از کرمانشاه تا کنحانچم قبل از پایان سال تکمیل و به بهره برداری می رسد، عنوان کرد: این پروژه در منطقه غرب یکی از بزرگترین طرح های کشاورزی به وسعت ۱۸هزار هکتار است و به دلیل اهمیت می تواند در حوزه کشاورزی استان تحول بزرگی ایجاد کند.

 🗓 دوشنبه  ۱۲ مهر ماه ۱۴۰۰
🟣 پرتال اطلاع رسانی استانداری ایلام
http://www.portal-il.ir/fa-ir/
♦️سروش:
 splus.ir/ostandariilam
🔵 تلگرام:

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است