استانداری ایلام

معاون سیاسی، امنیتی استاندار:

تدوین و برنامه ریزی هفته دفاع مقدس با نگاه کارشناسی انجام گیرد/ هفته دفاع مقدس فرصتی برای پیوند حماسه های رزمندگان اسلام و مدافعان سلامت است

تدوین و برنامه ریزی هفته دفاع مقدس با نگاه کارشناسی انجام گیرد/ هفته دفاع مقدس فرصتی برای پیوند حماسه های رزمندگان اسلام و مدافعان سلامت است

‍ ‍ ‍ ‍ ⚡️معاون سیاسی امنیتی استاندار:

تدوین و برنامه ریزی هفته دفاع مقدس با نگاه کارشناسی انجام گیرد/ هفته دفاع مقدس فرصتی برای پیوند حماسه های رزمندگان اسلام و مدافعان سلامت است

⭕️به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام  الیاس فتاحی روز سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس با تبریک روز خبرنگار و سالروز ورود آزارگان به کشور و نیز تسلیت فرارسیدن ماه محرم، اظهار داشت: تدوین و برنامه ریزی های دفاع مقدس نیازمند نگاهی جامع و کارشناسی است، تا علاوه بر برنامه های اجرایی خروجی های ان منجر به دیده شدن افتخارات، ایثارگریها و مجاهدت های رزمندگان، بسیجیان و اقشار مختلف مردم در قالب فیلم، سریال مستند و... شود.
وی افزود: انجام مصاحبه با خانواده های شهدا، جانبازان و مردم و مستند نمودن خاطرات انان در دوران دفاع مقدس از برنامه هایی است که در ماندگاری دفاع مقدس و انتقال به نسل بعد تاثیرگذار است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار  با بیان اینکه در کنار اجرای برنامه هادر مرکز استان، همزمان نیز برنامه های سایر شهرستانها هم انجام و دیده شوند، خواستار برگزاری نمایشگاهها در همه شهرستانها و توجه ویژه به برگزاری کنگره ۳ هزار شهید در سخنرانی ها و تبیین دستاوردهای دفاع مقدس شد.
وی با اشاره به رعایت دستورالعملها و پروتکل های بهداشتی در این ایام گفت: در رزمایش ها، همایش ها و برنامه های جانبی دفاع مقدس ضمن انکه باید پیوندهایی بین حماسه های دوران دفاع مقدس و حماسه های مدافعان سلامت امروز ایجاد شود، همدلی و ایثار مدافعان سلامت و کادر درمان نیز دیده شود و همزمان تولید محتوا و اقناع سازی افکار عمومی برای رعایت دستورالعملها توسط مردم در حوزه مقابله با کرونا در دستور کار قرار گیرد.
الیاس فتاحی با تقدیر از تلاش نمایندگان استان در اختصاص اعتبار برای ساخت، توسعه و تجهیز یادمانهای دوران دفاع مقدس از دستگاههای اجرایی خواست خارج از اعتبارات استانی، اعتبارات ملی را برای ساخت یادمانها جذب نمایند.
وی تاکید کرد: باید موانع، چالش ها، ظرفیت ها و نقاط قوت در زمینه دفاع مقدس، یادمان ها و کنگره توسط دستگاه های مرتبط احصا و پیگیری شود.
⭕️جانشین فرمانده سپاه استان ایلام نیز گفت: ۲۵ برنامه با ۱۰۲ ریزبرنامه برای هفته دفاع مقدس طراحی شده است که احتمال تغییر در این تعداد برنامه تا هفته دفاع مقدس وجود دارد.
سردار قدرت اله کریمیان افزود: عمده این برنامه ها حول محور محرومیت زدایی و خدمات اجرایی به مناطق محروم و دورافتاده تدوین شده است.
وی افزود: افتتاح طرح های محرومیت زدایی، اهدای خون، اعزام تیم های پزشکی و گروه های جهادی به نقاط محروم، مشاوره رایگان حقوقی به زندانیان و افتتاح پروژه های پزشکی از جمله برنامه های سپاه و بسیج در هفته دفاع مقدس است.
⭕️مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام نیز اظهار داشت: فاز دوم باغ موزه دفاع مقدس استان ایلام هفته دفاع به بهره برداری می رسد و هم اکنون این طرح با ۶۰ درصد رشد فیزیکی در حال تکمیل است و شهرداری ایلام باید برای اجرای برنامه های محوله الحاقی به باغ موزه اقدام کند.
سرهنگ محمدحسین فولادی افزود: سال ۹۸ برای تکمیل باغ موزه میزان ۳۰ میلیارد ریال تخصیص داده شد اما اکنون ۱۵ میلیارد ریال برای این موضوع مصوب یافت و انتظار می رود ۱۰۰ درصد این ۱۵ میلیارد ریال پرداخت شود.
وی یادآور شد: طبق بخشنامه ها، ۴۰ درصد نیازمندی ها، تکمیل و تجهیز یادمان ها و ۴۰ درصد نیز بر عهده سازمان مدیریت و برنامه ریزی باید پیگیری شود و شهرداران نسبت به یادمان هایی که در حوزه سرزمینی آنها  قرار دارد، مسوول هستند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام ادامه داد: شهرداری ها به چاپ کتاب و معرفی شهدا وارد و هم اکنون ۱۰ شهرداری به این حوزه ورود کرده اند و برای نیمه دوم سال این تعداد به پنج تا ۱۰ شهرداری افزایش یابد.
فولادی گفت: اعتبارات و اقدامات حوزه دفاع مقدس، یادمان ها و کنگره بسیار اندک است و برخی ادارات نیز اهمال کاری می کنند که باید به طور جدی تری در این بخش ها به عنوان مطالبه عمومی ورود کنند.
وی با بیان اینکه اعتبارات یادمان ها اندک است، اضافه کرد: یادمان میمک برای راهیان نور و برنامه های یادواره عملیات میمک باید احداث شود و همچنین رایزنی با شرکت نفت شرهانی برای تجهیز و تقویت یادمان شرهانی در حال انجام است.

🗓 | سه شنبه ۱۹ مرداد ماه ۱۴۰۰
🟣 پرتال اطلاع رسانی استانداری ایلام
http://www.portal-il.ir/fa-ir/
♦️سروش:
 splus.ir/ostandariilam
🔵 تلگرام:

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است