استانداری ایلام

استاندار ایلام

برنامه ریزی در موضوعات پائین دستی بایست منشعب از سند آمایش سرزمینی باشد

برنامه ریزی در موضوعات پائین دستی بایست منشعب از سند آمایش سرزمینی باشد

 به پیمان گذاشته شدن قطعه اول راه آهن ایلام

وی ادامه داد؛ با این حال تاخیر بیش از این در تدوین این سند جایز نیست و بایست هرچه سریعتر کامل شود.

سلیمانی دشتکی در ادامه با اشاره به اقداماتی مهمی که در زمینه ی زیرساخت های ریلی و جاده ای استان صورت گرفته، ابراز داشت: بطور مثال ما در بحث بزرگراه ها و راه آهن و خطوط ریلی اقدامات بسیاری خوبی انجام داده ایم.

وی در ادامه از آگاهی مناقصه ای دو مرحله ای قطعه اول راه آهن ایلام خبر داد و گفت؛ انشاءالله فاز اول اتصال ایلام به خط ریلی کشور به زودی کلنگ زنی می شود.

وی افزود؛ در بحث بزرگراهی نیز پیگیری های جدی صورت گرفته و چند بزرگراه خوب در استان ایلام تعریف شده از جمله بزرگراه مهران، دهلران، اندیمشک در حال پیمان سپاری است.

استاندار ایلام در ادامه گفت؛ صدور مجوز فراخوان براي جذب سرمايه گذار در طرح آزاد راه تهران- نجف اشرف ( پل زال- مورموري- دهلران- مرز چيلات- نجف اشرف) صادر شده است.

وی در ادامه به بحث توسعه زمین ها و اراضی آبی کشاورزی اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: در راستای آبرسانی به زمین های کشاورزی و استفاده از طرح های آبیاری نوین اقدامات بسیار خوبی در استان صورت گرفته است و در بحث بیابان زدایی هم تاکنون بیش از 60 هزار هکتار درختکاری در استان صورت پذیرفته است.

رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه استان با تأکید بر توجه به اشتغال های پایدار در استان، تصریح کرد: باید علاوه بر طرح های کوچک و زود بازده توجه ویژه ای به اشتغال پایدار در بحث صنایع پایین دستی گاز و پتروشیمی داشته باشیم.

وی افزود؛ توجه به این صنایع هم باعث و بانی توسعه در استان می شوند و هم زمینه ساز اشتغال پایدار در استان خواهند شد.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است