استانداری ایلام

مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام عنوان کرد:

در جهت پیشگیری از حوادث و بلایای طبیعی طرح ها و پروژه های عمرانی بایست پیوست مدیریت بحران داشته باشند/ تهیه برنامه استانی کاهش خطر حوادث و سوانح استان

در جهت پیشگیری از حوادث و بلایای طبیعی طرح ها و پروژه های عمرانی بایست پیوست مدیریت بحران داشته باشند/ تهیه برنامه استانی کاهش خطر حوادث و سوانح استان

مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام عنوان کرد: 
⭕️ در جهت پیشگیری از حوادث و بلایای طبیعی طرح ها و پروژه های عمرانی بایست پیوست مدیریت بحران داشته باشند/ تهیه برنامه استانی کاهش خطر حوادث و سوانح استان 

💢 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، آیت قیصربیگی در نشست روز دوشنبه ۷ تیرماه ستاد مدیریت بحران سیروان ضمن تشکر از عملکرد خوب ستاد بحران این شهرستان از آماده شدن برنامه استانی کاهش خطر حوادث و سوانح استان خبر داد و گفت: این برنامه برای رفع نواقص به سازمان مدیریت بحران کشور ارسال شده است که بعد از انجام مراحل قانونی در نشست ستاد مدیریت بحران استان به تصویب نهایی خواهد رسید.

وی در ادامه با عنوان این مطلب که نماد اصلی مدیریت بحران بر اصل پیشگیری متمرکز است، اظهار داشت: در جهت پیشگیری از حوادث و بلایای طبیعی طرح ها و پروژه های عمرانی بایست پیوست مدیریت بحران داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استان با اشاره شروع فصل گرم سال و افزایش دما و احتمال آتش سوزی در منابع طبیعی گفت: در این راستا ستاد مدیریت بحران استان و شهرستان ها در حال آماده باش کامل بوده و به محض هرگونه آتش سوزی در منابع طبیعی همه دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران موظف به همکاری برای اطفای حریق هستند.

وی در ادامه از وجود بیش از ۹۰ کانون بحرانی در مناطق جنگلی استان خبر داد و گفت: در این مناطق بایستی پایش و نظارت بر طبیعت و تجهیز امکانات برای هرگونه آتش سوزی و اطفای حریق تشدید شود.

دبیر ستاد مدیریت بحران استان با اشاره به قوانین سفت و سخت مدیریت بحران در حادثه، هشدار داد: در حین حادثه مدیر بحران بایستی توانایی بسیج کردن همه امکانات و ظرفیت ها برای مدیریت اوضاع انجام دهد و در این زمینه قصور و کوتاهی اعضای ستاد بحران برابر مواد ۲۱ تا ۲۳ قانون مدیریت بحران پیگرد قانونی خواهد داشت.

وی در ادامه ضمن تشکر از همراهی خوب مردم استان در اطفای حریق، بر مشارکت مردمی در حفظ منابع طبیعی تاکید کرد و گفت: اگر ما توان همراهی مردم در حفاظت از منابع طبیعی و مدیریت حوادث و رخدادها داشته باشیم قطعا در موارد پیشرو عملکرد موفقی خواهیم داشت.

♦️ گفتنی است در این نشست که با محوریت حفاظت از منابع طبیعی و مدیریت اطفای حریق برگزار شد که پس از بحث و گفتگوی اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان تصمیماتی در خصوص ایجاد هم افزایی در بین دستگاه‌های عضو ستاد بحران و تشکیل تیم واکنش سریع با محوریت دهیاران اتخاذ گردید.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است