استانداری ایلام

استاندار ایلام

مبارزه با مواد مخدر یک کار فرهنگی و جمعی است

مبارزه با مواد مخدر یک کار فرهنگی و جمعی است

استاندار ایلام:
⚡️مبارزه با مواد مخدر یک کار فرهنگی و جمعی است
⭕️استاندار ایلام گفت: مبارزه با مواد مخدر یک کار فرهنگی و جمعی است و همه باید در آن مشارکت نمایند.

🔵به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام،  محمد نوذری در نشست هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و شهدای هفت تیر و تبریک هفته قوه قضائیه و نیز تبریک هفته مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: مبارزه با مواد مخدر یک وظیفه همگانی و یک مسئله فرهنگی و اجتماعی است که آثار آن تاثیرات فراوانی بر سلامت جامعه دارد.
🔸وی افزود: همه دستگاه‌ها، خانواده ها، نهاد ها، نخبگان، بزرگان، معتمدین و همه باید پای کار باشند و به عنوان یک کار فرهنگی و اجتماعی در آن دخالت نمایند تا جامه ای ایمن از اسیب های اجتماعی داشته باشیم.
🔸استاندار ایلام با بیان اینکه همه وظیفه داریم در هرجایی، مکانی و زمانی در مبارزه با مواد مخدر مسیولیت پذیر باشیم  و با بهره گیری از رویکردهای پیشگیرانه اقدامات موثری را به سلامت جامعه کمک می کند را به انجام رسانیم.
🔸وی گفت: اعتیاد ریشه تمام آسیب های اجتماعی و زمینه ساز فساد، بی بند و باری، سرقت و خیلی از مسائل و معضلات فرهنگی اجتماعی مهم دیگر است که رابطه تنگاتنگی با آسیب های اجتماعی دارد.
🔸محمد نوذری با اشاره به ظرفیت عظیم سازمانهای مردم نهاد در مبارزه با موا مخدر گفت: در استان بیش از ۵۰۰ سازمان مردم نهاد در حوزه آسیب های اجتماعی فعال هستند که بهره گیری از این ظرفیت در کنار نیروی جوانی و پای کار و نیز ظرفیت متخصصین علوم اجتماعی، جامعه شناسی و سایر رشته های مرتبط کارهای خوبی انجام شده است که شایسته تقدیرند.
🔸نماینده عالی دولت در استان ابراز داشت: در حالیکه نرخ اعتیاد در استان ۱/۹ است و از میانگین کشوری۵/۴کمتر است، اما زیبنده استان کوچکی چون ایلام نیست و باید با برنامه ریزی زمینه های گرایش جوانان به مواد مخدر ریشه یابی تا اسیب های اجتماعی ناشی از ان کنترل و مهار گردد.
🔸وی با بیان اینکه استفاده از مواد سفید در کشور آثار مخربی بر جای می گذارد، گفت: خوشبختانه در استان این امار کمتر  و به لحاظ جنسیتی نیز در استان امار بهتری را داریم ولی تا رسیدن به وضعیت مطلوب باید بیشتر کار کرد و از همه ظرفیت ها بهره گرفت. 
🔸استاندار ایلام در پایان با اشاره به دیدار خود با وزیر ورزش و انعقاد تفاهم نامه همکاری با این وزارتخانه و احداث ۱۶۰ زمین چمن مصنوعی در استان گفت: روی آوردن جوانان و مردم به ورزش و افزایش میزان سرانه فضاهای ورزشی لخصوص در روستاها می‌تواند در کنترل و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ایجاد نشاط در جامعه موثر باشد.
🔷در پایان این نشست از کلیه عوامل، دستگاهها و دست اندرکاران مبارزه با مواد مخدر استان تقدیر، و تجلیل بعمل آمد.

🗓 | سه شنبه ۸ تیرماه ۱۴۰۰
🟣 اخبار استانداری ایلام
🔵 تلگرام:
@akhbarilam1400

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است