استانداری ایلام

معاون سیاسی و امنیتی استاندار

تقویت تاب آوری اجتماعی در دوران کرونا یک ضرورت است

تقویت تاب آوری اجتماعی در دوران کرونا یک ضرورت است

‍ معاون سیاسی:
تقویت تاب آوری اجتماعی در دوران کرونا یک ضرورت است
معاون سیاسی امنیتی استانداری گفت: تقویت تاب آوری اجتماعی در دوران کرونا یک ضرورت است
 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، الیاس فتاحی روز یکشنبه در نشست کارگروه آسیب های اجتماعی، سلامت، زنان و خانواده  با اشاره به شرایط کرونا در جامعه و تاثیرات عمیق آن بر مسایل اجتماعی اظهار داشت: شیوع کرونا مسائل اجتماعی را تحت تاثیر قرار داده و موجب کاهش تاب آوری در جامعه شده، ضرورت دارد در دوران پسا کرونا با توسعه تحقیق و پژوهش زمینه کاهش آسیب های اجتماعی فراهم آید.
وی با بیان اینکه کرونا را می توان بحران قرن نامگذاری کرد خواستار برنامه ریزی برای دوران پسا کرونا شد و گفت: باید درکارگروه اجتماعی از تمام ظرفیت های موجود برای کاهش آسیبهای اجتماعی ناشی از وقوع کرونا بهره گرفت.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری با تاکید بر خرد جمعی برای رسیدن به جامعه‌ای سالم و پویا گفت: استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد، تلاش برای کاهش آسیبهای اجتماعی، تحکیم بنیان خانواده و  ایجاد نشاط در جامعه شد.
وی با بیان اینکه آسیب های اجتماعی متنوع هستند و با تغییر شرایط، نوع جدیدی از آسیب ها نیز بروز می کنند گفت: تقویت فرهنگ کتابخوانی در سطح جامعه باعث افزایش تاب آوری و کاهش آسیب های اجتماعی می شود چرا که کتاب و فرهنگ مطالعه درمانگر روح  است و جلا دهنده روان.
سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استاندار ایلام با قدردانی از تلاش مجموعه دستگاههای فرهنگی خواستار اجرای برنامه های مناسب در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی در استان شد و بیان کرد: افزایش و تقویت تاب آوری نیاز ضروری جامعه و خانواده ها در برابر آسیب های اجتماعی در این شرایط کرونایی است.
وی در بخش دیگری از سخنانش اقدامات میراث فرهنگی چه در زمینه ثبت آثار تاریخی  و میراث ناملموس فرهنگی و چه در سطح ملی و چه در سطح جهانی قابل تقدیر دانست و گفت: میراث فرهنگی متعلق به کل نسل ها و کل بشریت است و آثار تاریخی انتقال دهنده فرهنگ هستند و ثبت این آثار باعث می شود به بوته فراموشی سپرده نشوند و هم از نظر ملی و هم از نظر جهانی مورد توجه قرار گیرند.
🗓 یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰
روابط عمومی استانداری ایلام
🟣 اخبار استانداری ایلام
🔵 تلگرام:
  https://t.me/joinchat/SvOtsS8NmPIpfyej

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است