استانداری ایلام

معاون امور عمرانی استاندار ایلام:

امسال یکی از کم بارش ترین سالها در طول چند دهه اخیر استان ایلام است/در خصوص صرف جویی در مصرف آب فرهنگ سازی شود/لزوم جداسازی آب فضای سبز از آب شرب ...

امسال یکی از کم بارش ترین سالها در طول چند دهه اخیر استان ایلام است/در خصوص صرف جویی در مصرف آب فرهنگ سازی شود/لزوم جداسازی آب فضای سبز از آب شرب ...

‍ 💥 کاهش ۴۵ درصدی میزان نزولات جوی در استان ایلام ...

معاون امور عمرانی استاندار ایلام: 
⭕️ امسال یکی از کم بارش ترین سالها در طول چند دهه اخیر استان ایلام است/در خصوص صرف جویی در مصرف آب فرهنگ سازی شود/لزوم جداسازی آب فضای سبز از آب شرب ...

💢 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام دکتر احمد کرمی در نشست بررسی مشکلات کم آبی استان که با حضور دستگاه‌های متولی در مدیریت بحران استانداری ایلام برگزار شد از کاهش ۴۵ درصدی میزان نزولات جوی در استان خبر داد و گفت: امسال یکی از کم بارش ترین سالها در طول چند دهه اخیر استان ایلام است و در این راستا لزوم اتخاذ تمهیدات در ارتباط با مشکلات کم آبی بیش از پیش ضروری به نظر می رسد.

وی در ادامه گفت: در این راستا تامین و توزیع درست آب شرب از اهمیت بالایی برخوردار است.

معاون عمرانی استاندار با تقدیر از دستگاه‌های متولی برای ایجاد تمهیدات لازم برای مبارزه با خشکسالی گفت: به دستور استاندار محترم و بر اساس پیش بینی های انجام شده خوشبختانه ساز و کارهای مهمی در بحث پیشگیری از بحران آب در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه گفت: به طور نمونه آب منطقه ای استان با حفظ ذخیره آب سدها نسبت به مدیریت اوضاع اقدام کرده و آب و فاضلاب استان نیز با اصلاح شبکه های فرسوده هدررفت آب را کاهش داده است.

دکتر کرمی در ادامه خواستار اتخاذ تمهیدات بیشتر در جهت حفظ وضعیت آب موجود استان شد و گفت: برای این منظور علاوه براینکه نیازمند جداسازی آب فضای سبز از آب شرب هستیم بایست در خصوص صرف جویی در مصرف آب فرهنگ سازی شود و مردم نقش مردم را در مدیریت اوضاع بیشتر کنیم.

وی در ادامه بر تسریع در روند استفاده از پساب تصفیه خانه فاضلاب شهر ایلام برای فضای سبز تاکید کرد و گفت: همچنین در این خصوص می توان از آب قنوات سطح شهر برای فضای سبز استفاده کرد و نسب به ذخیره سازی آب شربا در سطح بهینه اقدام کرد.

وی افزود: امروز در برخی نقاط استان چون شهر ایلام، برخی از روستاهای شهرستان چوار، شهرستان ملکشاهی و برخی نقاط دیگر استان با مشکلات کم‌آبی مواجه هستیم که بایستی برای رفع آن اقدامات فوری و لازم انجام گیرد.

معاون استاندار ایلام در ادامه به اقدامات پیشگیرانه قبل از ورود به بحران آب تاکید کرد و گفت: هنر ما این است که ضمن حفظ وضعیت موجود، با توجه به شرایط کم بارشی شدیدی که امسال داشته ایم نگذاریم وارد بحران کم آبی در استان شویم.

وی در خصوص تمهیدات لازم برای تامین آب عشایر گفت: یکی از مشکلات امروز استان تامین آب عشایر استان است که در این راستا نیازمند اعتبار ویژه برای اتخاذ ساز و کارهای لازم در این زمینه هستیم که انشاالله با همکاری سازمان امور عشایری کشور و استانداری حل و فصل خواهد شد.

🔹گفتنی است که در این نشست ابتدا آیت قیصربیگی مدیرکل مدیریت بحران استان درخصوص وضعیت آب استان با توجه به کاهش نزولات جوی هشدار داد و خواستار صرف جویی آب در بخش های آب شرب خانگی، کشاورزی و صنعتی شد و در این زمینه بر اصلاح الگوی کشت به سمت محصولات سازگار با کم آبی تاکید کرد.

🔸در ادامه مدیران دستگاه های آب منطقه ای استان، آب فاضلاب استان، جهاد کشاورزی استان، امور عشایری استان و شهرداری ایلام ضمن اعلام نقطه نظرات خود گزارش از آخرین وضعیت آب در حوزه های تحت تصدی خود ارائه نمودند. 

🗓 یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰
روابط عمومی استانداری ایلام
🟣 اخبار استانداری ایلام
🔵 تلگرام:
  https://t.me/joinchat/SvOtsS8NmPIpfyej
 @akhbarilam1400

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است