استانداری ایلام

‍ تاکید معاون  اقتصادی استاندار بر رفع مشکلات جامعه عشایری

عاون اقتصادی استاندار بر رفع مشکلات جامعه عشایری تاکید کرد

عاون اقتصادی استاندار بر رفع مشکلات جامعه عشایری تاکید کرد

‍ تاکید معاون  اقتصادی استاندار بر رفع مشکلات جامعه عشایری
⭕️معاون اقتصادی استاندار بر رفع مشکلات جامعه عشایری تاکید کرد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام جهانگیر رستمزاد اظهار داشت: باتوجه به کاهش نزولات جوی و خشکسالی های اخیر دستگاههای متولی خاصه امور عشایری نسبت به رفع مشکلات، تامین آب شرب و علوفه دام های عشایر استان  اقدام کنند.
وی افزود: تامین نیازهای عشایر استان در اولویت قرار دارد و در تلاش برای جذب اعتبار از ردیف های مورد نظر برای تامین آب شرب به جامعه عشایر هستیم تا امسال با مشکل کم آبی مواجه نشوند.
معاون اقتصادی استاندری ایلام با بیان اینکه عشایر جزو قشر مولد و تولیدکننده همواره نیازهای اساسی و محصولات و فرآورده های گوشتی و پروتئینی جامعه را تامین می کنند، ابراز داشت: مکاتبات لازم جهت تامین علوفه و نهاده های دامی مورد نیاز عشایر با مرکز انجام شده است.
وی اضافه کرد: با توجه به کاهش ۴۰ درصدی میزان تولید علوفه و به منظور تعلیف دام های عشایر جهاد کشاورزی  و امور عشایری هر چه سریعتر نسبت به تامین ۴۲ هزار تن علوفه مورد نیاز استان اقدام نماید.
رستمزاد با اشاره به اقدامات انجام شده گفت: با همراهی دادستانی از خروج کاه و کلش استان جلوگیری بعمل امده و همچنین با رایزنی انجام شده با بانک های استان و مرکز درصدد استمهال تسهیلات اعطایی به جامعه عشایری مقدمات استنهال وان ها را فراهم اورده ایم که بزودی اجرایی می شود.
⭕️مدیر کل امور عشایری استان نیز در این نشست اظهار داشت: اکنون ۱۵ دستگاه تانکر کار آبرسانی به جامعه عشایری را انجام می دهند اما در برخی از مناطق صعب العبور که قبلا از خودروهای کمک دار استفاده می شود و هزینه اجاره آنها از منابع دولتی تامین می شد اکنون به دلیل نبود اعتبار با مشکل مواجه ایم.
وی افزود: از طریق ستاد بحران برای رفع مشکلات عشایر درخواست ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار کرده ایم تا بتوانیم وضع موجود را حفظ کنیم.
یاسمی گفت: عشایر استان با ۳۰۰ هزار دام مازاد مواجه اند که برای خرید این دام ها با پشتیبانی امور دام مذاکره شده و قرار است به قیمت هر کیلوگرم ۴۵۰ هزار ریال خریداری شوند.
🗓یک شنبه ۱۹اردیبهشت ۱۴۰۰
روابط عمومی استانداری ایلام
🟣 اخبار استانداری ایلام
🔵 تلگرام:

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است